וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצגה מתחילה בהגנה

11.1.2010 / 11:35

דווקא מאז שפפה נפצע, ההגנה של ריאל מדריד התייצבה והתחסנה לרמה מספיק טובה כדי לעקוף את ברסה. תומר יצחק מסכם מחזור בספרד

מדד הגלקטיקוס

הניצחון המרשים ביותר העונה של ריאל מדריד היה, כזכור, ה-2:3 במסטאייה על ולנסיה. לאחר אותו משחק לא זכו הבלאנקוס לחגוג את הניצחון כראוי, זאת בגלל הפציעה הקשה של הבלם פפה, שקרע את רצועות ברכו הימנית ולמעשה סיים את העונה. בלם נבחרת פורטוגל נחשב למעוז ההגנה של ריאל, במיוחד בעיני המאמן מנואל פלגריני, ובמועדון חששו כי הפגיעה תעיב על העתיד ותשבש את התוכניות להמשך הדרך, על אחת כמה וכמה כשההגנה לא הרשימה במיוחד גם עם פפה. אובדן השחקן המרכזי בעורף - כמו בלא מעט מקרים אצל קבוצות גדולות בעבר - יצר אפקט הפוך בריאל. אולי דווקא הפציעה האיומה הזו היא הברכה במסווה של ריאל מדריד העונה.

לפתע, ההגנה שנראתה כל כך חדירה בתחילת הדרך כשאפילו איקר קסיאס נדבק ברמה הבינונית, הפכה יציבה ושקטה. שחקני החלק האחורי הבינו כי כעת אין בעל בית אמיתי במרכז ההגנה, ולפיכך כל אחד מהם צריך לתת אקסטרה. סרחיו ראמוס הבלתי מרוסן, שלא שיחק ב-0:2 על מאיורקה אך היה בשני המשחקים הקודמים, החל לגלות יותר אחריות; אלברו ארבלואה מתגלה משבוע לשבוע כרכש איכותי; ראול אלביול ואזקיאל גאראי משתפים פעולה בצורה משביעת רצון; ואפילו מרסלו, שפרח בצד שמאל של הקישור, חזר לעמדת המגן ולא הפקיר את חבריו. בסך הכל שמרה ריאל על רשת נקייה בשלושת משחקי הליגה האחרונים, וזו בדיוק הדרך להתמודד עם בארסה ראש בראש עד לקו הסיום. עם כל הכבוד לכריסטיאנו רונאלדו ושאר הכוכבים בהתקפה, את המלחמה הזו רק ההגנה יכולה לנצח.

מדד הפנטסטיקוס

בואו נניח בצד את ה-0:5 הקל (מדי) של ברצלונה בטנריפה עם החגיגה הפרטית של ליאונל מסי, ונביט רגע לאחור. התוצאות הלא מחמיאות של הבלאוגרנה בקאמפ נואו בשבוע שעבר, עם התיקו נגד ויאריאל וההפסד בגביע לסביליה, החזירו את האצטדיון הביתי למחוזות נשכחים. הקבוצה זכתה בשישה תארים תוך שנה והציגה כדורגל מצוין, כשכל השחקנים זוכים לאהבה מכל עבר. אז על מי מוציאים את העצבים בעקבות מעידות רגעיות? על שחקן הרכש האחרון, האורח דמיטרו צ'יגרינסקי. את התופעה אנחנו מכירים גם ממחוזותינו - הכי קל להפיל את כל התיק על הזרים. שחקן הרכש האוקראיני, שהרשים כמעוז ההגנה של שחטאר דונייצק, לא הספיק להתאקלם בקטלוניה. יכולתו על המגרש, לפחות לעת עתה, לא עולה בקנה אחד עם המחיר ששולם עבורו (25 מיליון יורו, למי ששכח) ועם הציפיות הגבוהות.

אי הצלחתו של צ'יגרינסקי כרגע, מטילה צל על תפקודו של פפ גווארדיולה בכל הקשור לנושא הרכש (במיוחד כשספקולציות באשר לתזוזה שלו לעמדת המנהל המקצועי, ממשיכות להעסיק את כלי התקשורת) וכן מעמידה את שחקני ברצלונה בסוג של מבחן נאמנות. הבוז הצורם לו זכה צ'יגרינסקי מהקהל נמשך עם קטילות של כלי התקשורת שכיוונו גם הם את החיצים לעבר הבלם האוקראיני. בינתיים, חבריו עומדים בפרץ, מפגינים אחדות ומגינים עליו תחת כל עץ רענן, מתוך ידיעה כי בפעמים הבאות עלול אחד מהם לשמש כשק החבטות של התקשורת וככתובת הראשית להאשמות מצד האוהדים.

קו העוני

סרחיו סאנצ'ז סגר חודש ראשון כשחקן סביליה בזמן בו אחד מחבריו הטובים באספניול, דניאל חארקה, מת מדום לב כששהה עם הקבוצה באיטליה. המגן התקשה לעכל את המקרה, אך הוא היה במועדון למוד ניסיון - כזה שעבר טראומה קשה עם מותו הטרגי של אנטוניו פוארטה לפני כשנתיים. החיבור הגורלי הזה לא פסח על סאנצ'ז, שבשבוע שעבר, כשהוא רק בן 23, נאלץ לסיים את הקריירה בשל בעיה בלב. בשורת האיוב ערערה את סאנצ'ז, אך מהר מאוד הוא חזר לפרופורציות, נזכר כי בסך הכל שפר עליו גורלו ("המשפחות של חארקה ופוארטה היו משלמות כדי להיות במצבי") והחליט לשמור על גישה חיובית ולהודות על הנס שבגילוי המוקדם. בדיוק כמו עמיתו בנבחרת ספרד הצעירה, רובן דה לה רד, אצל סאנצ'ז התגלה המום ממש בזמן ולמעשה הציל אותו ממוות על המגרש. למרות זאת, עבור כדורגלנים אחרים בספרד המצב ממשיך לעורר דאגה, כאשר הם מתחילים לפקפק בבדיקות אשר הם עוברים ודורשים לראות שינוי. כפי שאמר אנדרס פאלופ, שוערה של סביליה: "זו טראומה שאף אחד לא רוצה להתמודד איתה שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully