וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חינוך" מיוחד

זאב אברהמי

8.1.2010 / 14:41

או ג'יי מאיו ומאמנו חטאו, מכללת דרום קליפורניה הענישה את עצמה, עוד עיוות שאליו נקשר דייויד שטרן. הבלוג של אברהמי

אוניברסיטת דרום קליפורניה החליטה לקחת על עצמה תשעה קבין של מוסריות, ולהטיל שורה של עונשים על נבחרת הכדורסל של האוניברסיטה בגין עבירות שנעשו בקבוצה במהלך השנה שבה שיחק שם או ג'יי מאיו. כל זה, עוד לפני שהנהלת המכללות סיימה את חקירתה ואחרי שהמאמן באותה תקופה, טים פלויד, אולץ להתפטר לאחר שהתגלה שנתן כסף למקורבים של מאיו.

הסיפור עצמו הוא סיפור מרתק על מה שמאמנים מוכנים לעשות כדי לנצח משחקים וכמה האוניברסיטאות מוכנות לעצום עיניים למה שקורה במחלקת הספורט. אני רואה את זה ככה: האוניברסיטה נתנה לפלויד את כל האמצעים לרמות (הוא הרי אמור להביא ניצחונות, לא לחנך) בתנאי אחד: שלא ייתפס. פלויד הסכים להיפגש עם איזה שליח של סוכנים שהבטיח לו שהוא יכול להביא את מאיו לדרום קליפורניה. פלויד טען בזמנו שהוא לא ידע שהבן אדם הזה (רודני גיולורי) היה מקושר לסוכנים, אבל פלויד והאוניברסיטה היו חייבים לדעת מי זה גיולורי – בשנת 2000 הוא קנה כרטיסי טיסה לשחקן כדורסל של דרום קליפורניה, מה שגרר להשעיה של השחקן לתשעה משחקים. מה שמעניין הוא שכשפלויד דיבר על הנושא, הוא טען שהאוניברסיטה ערכה חקירה מקיפה על גיולורי לפני שהם החליטו להביא את מאיו. זו עובדה שצריכה להבהיל את כל מי שחושב ללכת לדרום קליפורניה מסיבות אקדמיות. עשו בדיקה מקיפה ולא הגיעו לשנת 2000? לא עשו חיבור בין אדם מפוקפק והעובדה שפתאום נפל לו לידיים הכישרון הכי גדול באמריקה?

מה שיותר מעניין אותי כאן הוא חוסר היכולת של ה-NBA וליגת המכללות לראות את הנזק שנגרם מהחוק שמכריח כישרונות לשחק שנה אחת בקולג'ים. מאיו הרי לא היה מעוניין בהשכלה. הוא רצה כסף (ואם היה מגיע בתקופה של ברנדן ג'נינגס אולי היה הולך לאירופה) והוא השיג את הכסף הזה מאנשים שהיו שם כדי לתת לו אותו מתחת לשולחן. למאיו לא אכפת ממה שיקרה בדרום קליפורניה אחרי שהוא הולך, הוא לקח את הכסף.

אני בטוח שהחוק הזה לא ישתנה, אבל אולי צריך לדאוג ששחקנים כמו או.ג'יי מאיו ישלמו על עבירות בעצמם. העונשים שהטילה דרום קליפורניה על עצמה מענישים את שחקני הקבוצה בהווה ומקפחים שניים או שלושה שחקנים, שישיבה על הספסל בקולג'ים הייתה יכולה להיות פסגת קריירת הכדורסל שלהם וגם התחנה האחרונה של הקריירה הזו. אם מאיו היה בן אדם, הוא היה מממן את המלגות המבוטלות הללו מכספו הפרטי. אבל אני לא בטוח ששנה בדרום קליפורניה לימדה את מאיו איך להיות בן אדם או לקחת אחריות של בן אדם מבוגר.

העיקר שהם ניצחו כמה משחקים בשנה שהוא שיחק שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully