וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלב שלו חזק בכדורגל

יצחק סולומון

6.1.2010 / 17:30

שוערה הצעיר של נצרת עילית, שוקי ביראני, היה קרוב לפרישה בגלל מום בלב, אבל ניתוח לתיקונו השאיר את הקריירה בחיים

שוערה הצעיר של הפועל נצרת עילית, שוקי ביראני, כמעט בן 19, בוגר מחלקת הנוער של מכבי חיפה, ערך ביום שלישי הופעת בכורה בהרכב במדי הקבוצה הבוגרת במשחק גביע המדינה נגד דליית אל כרמל מליגה ב', המייצגת את הכפר בו הוא מתגורר. אלא שרק מעטים יודעים שבתחילת העונה הוא היה על סף פרישה מכדורגל בעקבות בעיות שהתגלו בלבו.

בבדיקות טרום עונה שגרתיות התגלה מום בלבו. הוא נשלח לסדרת בדיקות מדוקדקות, שקבעו חד משמעית: ביראני חייב לעבור ניתוח לתיקון המום. "התגלה מום, הסבירו לי שאני חייב לעבור ניתוח אם אני רוצה להמשיך לשחק, הכדורגל חשוב לי, אבל גם הבריאות", אומר ביראני, "התייעצתי עם המשפחה, עם חברים קרובים, והחלטנו ללכת על ניתוח. הרופאים הסבירו שיכול להיות מצב שהניתוח לא יעבור בהצלחה, אבל הלכנו עם זה עד הסוף. אני שמח שעברתי את זה בהצלחה". הניתוח בלב מונע ממנו להתגייס לשירות צבאי סדיר.

ביראני עבר את הניתוח בהצלחה, עבר תקופת החלמה בת חודש וחצי, וחזר לעמוד בשער קבוצת הנוער מהליגה הארצית. רק לאחרונה הוקפץ לקבוצה הבוגרת, לאחר העברתו של השוער אודי לוי למכבי קריית אתא. הרחקתו של השוער הבכיר, אבי אבגי, סללה לו את הדרך להרכב הראשון.

"הייתה התרגשות, אבל כבר בחימום היא עברה", הוא אומר. "אני חושב שזה שפתחתי בפעם הראשונה דווקא נגד דליה זה הגורל. לפני המשק הקניטו אותי בכפר, אמרו לי שהולכים להבקיע נגדי, לנצח אותנו, אבל הכל היה בצחוק כי אוהבים אותי, ואפילו הכינו לי שלט תמיכה לפני המשחק", הוא משחזר.

ביראני לא חולם כרגע לחזור למכבי חיפה, שם התחיל את הקריירה. "אני לא מסתכל כך כך רחוק. כרגע מה שחשוב לי זה לעבוד קשה באימונים. לא ממהר לשום מקום. אני בטוח שבעזרת עבודה קשה והתמדה אגיע לאן שאני צריך להגיע. לדבר היום על מכבי חיפה זה לא יהיה רציני. מי אני, מה בכלל עשיתי בכדורגל? אני מאמין בעבודה קשה".

מאמנו אלדד שביט מספר: "בעונה שעברה הוא הגיע ממכבי חיפה. למרות שהיה שוער ראשון, לא הייתה לו עונה מזהירה. העונה הוא עשה שיפור עצום ביכולתו, התקדם מאוד, ואני חושב שהסיפור של הניתוח בלב רק ביגר אותו ועיצב את אישיותו כאדם וכשחקן כדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully