וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסה אסורה בצומת מילר

אור שר

6.1.2010 / 1:09

"לטעות כמו המקצוענים": כך גרמו הכיסוי הלקוי, הפקרת האחריות והערכה לא נכונה לטאצ'דאון של הית' מילר מפיטסבורג

הטאצ'דאון השלישי של פיטסבורג סטילרס, זה שסגר את המשחק ואת העונה של הדולפינס, הושג במסירה של בן רות'לסברגר להית' מילר 3:50 לסיום הרבע השלישי. הוא התאפשר משום שהמגן אלן ג'ייסון לא השתמש נכון, או שלא היה מודע מספיק לגבולות המגרש. במהלך, שהחל שלושה יארדים מן האנדזון, מילר, שיצא לדרך ונשמר על ידי ג'ייסון, רץ שמאלה לעבר הדופן השמאלית של האנדזון. ג'ייסון, שדלק בעקבותיו, הביט בו וברות'לסברגר לחילופין, הגביר את מהירותו לכיוונו למרות שלא היה פאמפ פייק, ובכך אפשר למילר לחתוך חזרה פנימה (ימינה) לכיוון לב האנדזון ולהיות חופשי לתפוס את הטאצ'דאון. הטאצ'דאון הושג בדאון שלישי, הכפיל את יתרון הסטילרס וכאמור, די סיים את המשחק.

אם ג'ייסון היה משתמש נכון בקו החוץ, הוא היה מבין שמילר עומד לעצור במקום או לחתוך חזרה פנימה (מה שלבסוף קרה), ולא היה מאיץ את תנועתו, אלא מכין עצמו לבלימה ולשינוי כיוון. הקרב בין המגן לתופס מוכרע הרבה פעמים בתפיסת המיקום של זה או של האחר. מאחר שלמגן יש את כל המגרש לכסות, שכן התופס יכול לרוץ לכל מקום או לחילופין לעצור בכל עת, עליו למקסם את תפיסת המיקום תוך שהוא נעזר במגנים אחרים (לדוגמא עזרת סייפטי) ובגבולות המגרש. המצב האידיאלי עבור מגן הוא, שעליו לכסות כמה שפחות כיוונים, וכדי שזה יקרה חייבת להיות עזרה של שחקן אחד נוסף לפחות. כאשר למגן יש עזרה ממגן נוסף, הם בעצם מחלקים את המגרש בתפיסה שלהם לשני חלקים: החלק 'שלי' שבאחריותי, והחלק של החבר שלי, שבאחריותו. המגרש יכול להתחלק לימין ושמאל אך לרוב הוא יתחלק לקרוב ולרחוק, או בכינוי הישראלי (מהמשחקים הפתוחים), למעלה ולמטה. במצב כזה, המגן ששומר על 'הקרוב' יציב את גופו בין התופס למוסר, ינסה למנוע מסירה לשטחים אלה ולהפך עבור המגן שבשטח הרחוק (יציב את גופו בין התופס לאנדזון).

לו הייתה עזרה לג'ייסון, ההאצה שלו לכסות את ה'בפנים' של מילר הייתה הדבר הנכון לעשות, אך מכיוון ששמר עליו לבדו, ההאצה הייתה בעצם הפקרת הרחוק וטעות בהגנה. ככל שהמגן יוכל לחזות את כיוון תנועת התופס ולהיצמד לתנועתו, כך הוא מגדיל את הניצול של הגוף שלו כחיץ בין התופס למוסר. בנוסף ל"עזרת חבר", קו החוץ, למגן מיומן, הופך למגן נוסף. ג'ייסון היה צריך "לזייף", לגבי התנועה שמאלה, מפני ששם קו החוץ. הוא יכול היה להוריד את מהירותו ולשים את הדגש על השטח הימני. זה העיד יותר מכל על כך שהוא לא היה מוכן לכיסוי הצד הימני, ובשל כך נרשמה ההחלקה שלו בניסיון לשבור כיוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully