וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו: ז'סטין הנין החדשה

3.1.2010 / 22:00

היא הייתה צריכה לנסוע לקונגו וקמבודיה כדי להבין שהיא יכולה להתגבר על הבעיות הרגשיות שלה. עכשיו, הטניסאית מספר 1 בעולם חוזרת לסבב כדי שזה יבוא לידי ביטוי גם על המגרש

כשז'סטין הנין הודיעה על פרישה קצת לפני טורניר הרולאן גארוס ב-2008, היא זכתה לאלפי תגובות באתר הרשמי שלה. היו שם הודעות תמיכה של כמה מגדולות המשחק בהיסטוריה כמו שטפי גראף, מרטינה נברטילובה ובילי ג'ין קינג. מצד שני, לא היו שם הודעות מסרינה או ונוס וויליאמס, גם לא משראפובה.

טניסאיות הצמרת הנוכחיות חשו הקלה גדולה כשז'סטין הנין פרשה, מה גם שהיחסים בינן לבינה מעולם לא היו חמים. אומרים שז'סטין הנין היא הטניסאית הגדולה ביותר בעידן הנוכחי, למרות שזה לא מתבטא בסטטיסטיקה שלה. מצד שני, יש הרבה שמעולם לא התרגשו ממנה. ככה זה כשהטניסאית הטובה בעולם התייתמה מאמה בגיל 12, ניתקה קשר עם אביה ואחיה, ולא הצליחה להחזיק מעמד גם בנישואין.

ז'סטין הנין הייתה אדם קר וקשה והיא מעולם לא ביטאה את רגשותיה על המגרש. זה גם מה שגרם לה להחליט ביום אחד לתלות את המחבט במטרה לגלות אם בועת הטניס הייתה זו שהפריעה לה להתפתח כאדם. עכשיו היא חוזרת אלינו, אחרי שראתה את העולם הגדול, והיא מבטיחה להיות שונה. מה שבטוח, כבר לא צריך לחכות שבועיים מפתיחת השנה האזרחית לאירוע הגדול הראשון בטניס. הפעם, האירוע הזה יהיה משחק הקאמבק של ז'סטין הנין לסבב, וזה יקרה כבר מחר (שני) בטורניר בריסביין באוסטרליה.

עד כמה היא הייתה חסרה לסבב?

הנין הודיעה באוקטובר האחרון על חזרה למה שהיא הגדירה כ"קריירה שנייה". בלגית אחרת, קים קלייסטרס, כבר זכתה לקאמבק מתוקשר בקיץ האחרון, ואחרי שני טורנירים בלבד זכתה בתואר הגרנד סלאם השני שלה באליפות ארצות הברית הפתוחה. קלייסטרס ספק הפתיעה ספק ניצלה את החולשה של שחקניות הצמרת בסבב. במקרה של הנין, אף אחד לא בונה על קאמבק לא מוצלח. למעשה, נראה כי פרשני הטניס יופתעו מאוד אם היא לא תשפר את מאזן תארי הגרנד שלה (7 במספר) בקריירה השנייה. לא רק זה, היא גם מתכוונת לזכות בתואר המשמעותי היחיד שחסר לה, בטורניר ווימבלדון.

משחקה הראשון של הנין בעידן החדש יהיה מול נדיה פטרובה הרוסיה, המדורגת 20 בעולם ושנייה בבריסביין. הדירוג הזה לא ממש אמור להפחיד את הנין, שמחזיקה במאזן של 2-11 לעומת הרוסייה, שהגרילה בעצמה את המשחק הזה בטקס חגיגי, תוך כדי שליפת כדור ופרצוף חמוץ במיוחד. הנין כבר מחוץ לדירוג העולמי, אבל היא קיבלה ווילד קארד לטורנירי ההכנה בבריסביין וסידני, ולדבר האמיתי במלבורן בעוד שבועיים. כשסרינה וויליאמס מגיעה להגן על התואר, שראפובה מגיעה אחרי מנוחה ראויה וסאפינה עדיין מחפשת תואר גרנד סלאם ראשון, נראה שסוף סוף סבב הנשים קם לתחייה - וזה עוד מבלי להזכיר את קים קלייסטרס.

יהיו כאלה שיגידו שז'סטין הנין מעולם לא ריגשה אותם - אולי זה נכון. היא אמנם רשומה על שבעה תארי גרנד סלאם, אבל לא על המשחקים המותחים והגדולים של העידן הנוכחי בסבב. היא מעולם לא השתוללה משמחה, לא בכתה ולא קיללה שופטים - היא פשוט הייתה ז'סטין הנין הקרירה - סוג של פדרר נשית, שסבלה מיותר מדי כאבים רגשיים בחייה. אבל יש לה את הבק-הנד הטוב ביותר בסבב הנשים, יש לה טניס מגוון, מעניין ואיכותי (הרבה יותר מזה של קלייסטרס לצורך העניין) ולדעת רבים, גם אם זה לא מתבטא בסטטיסטיקה, היא שחקנית הטניס הטובה ביותר בעידן שלה, וזה כולל את סרינה וויליאמס.

התקופה שבה הנין שלטה בסבב, הייתה גם תקופת הפריחה של כל טניסאיות הצמרת האחרות בעולם. תמיד היה נראה שדווקא משחקה של הנין היה זה שנתן אתגר לכל השאר ולא להיפך. זה מה שהפך את הקאמבק שלה לסבב לאחד מאירועי הספורט היותר מתוקשרים של פתיחת השנה החדשה, גם אם מדובר בטורניר זניח יחסית, על סך פרסים של 220 אלף דולר.

"אני עדיין לא יודעת מה עומד להיות, אי אפשר לדעת מה יכול לקרות", אמרה הנין במסיבת עיתונאים בבריסביין לקראת הטורניר והוסיפה: "כמובן שאני צריכה קצת זמן כדי להיות בכושר של 100 אחוז, אבל אני מוכנה להכל, לדברים טובים וגם לרעים. זה אמור להיות הטורניר שיכניס אותי לקצב, ואני מקווה שאני אוכל לעשות כאן את ההכנה הטובה ביותר לאליפות אוסטרליה".

עפה על המגרש, הרבה יותר אגרסיבית

קרלוס רודריגז, מאמנה של ז'סטין הנין, לא האמין לפני שנה שהקאמבק הזה יגיע, אבל כמו כולם גם הוא אופטימי בכל מה שקשור לעתידה של הטניסאית בסבב. מצד שני, הוא מזהיר מפני ציפיות גדולות לסבב הטורנירים הנוכחי באוסטרליה. "מה שבטוח זה שבוערת בה אש ויש לה מוטיבציה ללכת הכי רחוק שאפשר", אמר רודריגז והוסיף: "נכון לעכשיו היא נראית מצוין, אבל היא עדיין לא קיימה משחק רשמי. ז'סטין למדה בשנה האחרונה שהיא יכולה לעשות דברים אחרים פרט לטניס, הייתה לה הזדמנות לראות אנשים אמיתיים עם בעיות אמיתיות".

רודריגז התייחס לשנה החולפת, בה הנין הספיקה להשתתף בתכנית ריאלטי בבלגיה, ולהיות שגרירה של "יוניצ"ף" בקונגו וקמבודיה, שם גילתה עד כמה העולם יכול להיות אכזר. צריך להבין שספורטאיות במעמדה של הנין, שמגיעות ממדינה מתוקנת ודבוקות לבועה שלא יכולה להתפוצץ, לא ממש מודעות לחיים בחוץ, כיוון שחייהן מוקדשים אך ורק לקריירה. יכול להיות שהדברים האלה ישנו לה מעט את הפרספקטיבה למשחק, ויגרמו לה ליהנות יותר מטניס.

בארבעת החודשים האחרונים היא חזרה לענף, וקיימה אימונים אינטנסיביים במיוחד, כשבאמצע היא גם טסה למשחק ראווה בקהיר וגברה בו על לא אחרת מאשר נדיה פטרובה, יריבתה בבריסביין. "אחרי 20 שנה של טניס, חוויתי את העולם הגדול והאמיתי. לחזור עם כל זה לעולם הטניס זה דבר מדהים עבורי", סיפרה הנין שאולי רמזה לכך ש"ההנין החדשה" תהיה הרבה יותר מרגשת גם על המגרש. כך אפשר היה להבין גם מהמשפט הבא שלה: "כשאתה מרגיש שאתה יכול לעוף על המגרש, לשחק הרבה יותר אגרסיבי, ומסוגל לעבוד קשה מאוד - מדובר בהרגשה מדהימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully