וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה לבנת: "מחויבים לתמוך בספורטאים הפראולימפיים"

אברהם תשובה

30.12.2009 / 16:24

התמיכה המועברת להתאחדות ספורט הנכים גדלה השנה ביותר מ-30%. עוד אמרה השרה: "נספק לספורט הנכים כל שנדרש"

שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת, סקרה היום (רביעי) בנאום במליאת הכנסת את פעולות משרד התרבות והספורט בעניין תקצוב ספורט הנכים. השרה לבנת הקריאה את החלטת בג"ץ שקבע כי לאור פעילות המשרד, לא נדרשת התערבותו בעניין. "המשרד פועל בשוויון וללא אבחנה בין הספורטאים האולימפיים לפראולימפיים וכך הוא גם ימשיך לפעול", אמרה השרה. בנוסף, במסגרת תקציב הספורט לשנת 2009, גדלה התמיכה המועברת להתאחדות ספורט הנכים ביותר מ-30%, לעומת שנת 2008.

השרה לבנת הצהירה עוד: "אנחנו מחוייבים לספק לספורטאים הפראולימפיים את כל מה שנחוץ להם, ולספורט הנכים את כל מה שנדרש על מנת לקדם אותו.

בשנת 2008 חילק משרד התרבות והספורט חמישה פרסים למדליסטים אולימפיים ופראולימיפיים, ללא אבחנה בסכומי הפרס ביניהם. השנה, בראשונה, יחולקו הפרסים לספורטאים פראולימפיים גם על זכיות באליפויות אירופה ואליפויות עולם.

השנה אושרה להתאחדות ספורט הנכים תמיכה של 1,530,750 שקלים לצורך ההכנות האולימפיות ללונדון 2012. זהו סכום גבוה יותר ממה שביקשה ההתאחדות בתחילת השנה. אישרנו השנה סכום של 333,193 שקלים לצורך ההשתתפות בשכר המאמנים הפראולימפיים. לאחרונה אושר בדירקטוריון המועצה להסדר ההימורים בספורט תקציב של כ-300,000 שקלים לוועד הפראולימפי. השרה ציינה כי היא תדון עם המועצה להגדלת תקציב זה. עוד תעניק המועצה השנה 4 מיליון שקלים לספורט הנכים, מתוכם 2.7 שקלים להתאחדות ספורט הנכים".

בתגובה אמר מנכ"ל ההתאחדות לספורט נכים, מר רדו רוזנטל : מתוך התקציב על סך של 1,530.750 שקלים שאושר להכנות האולימפיות ללונדון 2012, קיבלנו בפועל רק 1,170,000 שקלים. לגבי העלאת התמיכה ב-30% בהשוואה לשנה הקודמת, אמר המנכ"ל רוזנטל שהנתונים בעת פנייתי אליו אינם בידיו, אך כל יתר הנתונים שמסרה השרה לימור ליבנת, במליאת הכנסת נכונים.

דובר השרה, רן ליאור, מציין שהסכום החסר להכנות האולימפיות נגרם ככל הנראה על ידי דוחות ביצוע מופחתים שהועברו למשרד הספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully