וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א: באדיר לא ישחק נגד בית"ר

30.12.2009 / 14:15

תובע ההתאחדות יעמיד לדין את הבלם בגין העלבת שופט, ועדת המשמעת עשויה להרחיקו ליותר ממשחק אחד. אכזבה בקבוצה

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

בסיום המשחק אמש (שלישי) בין הפועל תל אביב להפועל עכו, העצבים על התיקו 1:1 שיחקו תפקיד מרכזי אצל האדומים. לאחר שריקת הסיום של שופט המשחק, חיים יעקב, הסתערו עליו שחקני הפועל תל אביב, ובעקבות כך שלף יעקב את הכרטיס האדום לכיוונו של של קפטן הקבוצה וואליד באדיר. הקפטן ההמום סירב לרדת מהמגרש, תוך שהוא רודף אחרי השופט ומוחה על ההרחקה.

באדיר רץ באמוק לעברו של יעקב, וזעק מולו: "בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה! מה אמרתי?! מה אמרתי?! תגיד את האמת לגבי מה שאמרתי לך! בילדים שלי אני נשבע שלא אמרתי לך!". למרות הדברים, יעקב לא שינה את החלטתו והותיר את ההרחקה של באדיר.

רק לאחר מכן, בחדר ההלבשה, כשניגשו אליו המאמן אלי גוטמן, עוזרו יוסי אבוקסיס וגבי קצרה, החל באדיר להירגע. השלושה עודדו את את כל השחקנים וגוטמן אמר: "זה לא הזמן לשקוע בדיכאון. צריך לשים את המשחק הזה מאחורינו ולהסתכל קדימה".

בעקבות דו"ח השופט חיים יעקב, החליט תובע ההתאחדות שלום אבן עזרא להעמיד לדין את באדיר בגין העלבת שופט. סעיף 17 של תקנון ההתאחדות קובע כי שחקן שהורחק לאחר שריקת הסיום אינו מרוחק אוטומטית מהמשחק הבא, אלא חייב לעמוד מול ועדת המשמעת של ההתאחדות, אולם אין זה תקף במקרה של באדיר. קפטן הפועל תל אביב לא יוכל לשחק נגד בית"ר ירושלים וזאת משום שהעלבת שופט אינה חלק מהעבירות אותן מכיל סעיף 17, והיא נחשבת לחלק מהמשחק גם אם נעשתה לאחר שריקת הסיום. יו"ר הפועל תל אביב אמיר ליובין ועורך דין הקבוצה בדקו לאורך היום את העניין, ובסופו של דבר זה מה שנקבע על ידי ההתאחדות. ישנה אפשרות כי ועדת המשמעת תטיל על באדיר עונש הרחקה ליותר ממשחק אחד או לחילופין קנס כספי.

תובע ההתאחדות החליט להעמיד לדין גם את מאמן עכו, ירון הוכנבוים, בגין התנהגות בלתי הולמת. כלפי הוכנבוים נטען כי דרש ממחזירי הכדורים לא להגיש כדורים לשחקנים במהלך המשחק.

יעקב ציין בדוחו כי בסיום המשחק התגודדו מספר שחקנים סביבו שמנעו ממנו לרדת מכר הדשא, ביניהם באדיר, שצעק לו: "אתה לא נורמלי, אתה לא נורמלי. אתה נותן את האליפות למכבי חיפה". בדו"ח הוא ציין עוד כי לא נותרה לו ברירה אלא להוציא לבאדיר את הכרטיס האדום.

חסרונו של באדיר יהיה קשה עבור הפועל תל אביב, שכן גם הקפטן וגם השוער וינסנט אניימה, שיטוס לניגריה ביום שישי ויצטרף למחנה נבחרתו לקראת אליפות אפריקה, לא יהיו בסגל למשחק. אביחי ידין יהיה זה ככל הנראה שיחליף את באדיר כבלם ואילו ניל אברבנל אמור לעמוד בשערה של הפועל עד אשר הניגרי ישוב ארצה.

התיקו אמש חיבל במטרת האליפות של הפועל תל אביב. לאחר המשחק השחקנים לא התחמקו מאחריות, ואמרו כי הפסד הנקודות הוא באשמתם המלאה. "אחרי הגול של לאלה פשוט הלכנו לישון", אמר אחד השחקנים. "לא יזמנו כמעט ובקושי שחקנים רצו על המגרש. האמת גם שהיה לנו קשה מול השמירות האישיות. אנחנו עכשיו מקווים כי גם חיפה תפסיד מול עכו נקודות בשבת".

עדכון ראשון: 6:40
עדכון אחרון: 14:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully