וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטאית על הפודיום ומדליה אולימפית בענף חדש

22.12.2009 / 13:46

זה החזון של ראשי הוועד האולימפי, שקיימו מסיבת עיתונאים לציון פתיחת ההכנות ללונדון, והצגת תכנית הפעילות החדשה

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

לקראת סיומה של השנה הפוסט אולימפית, כינסו היום (שלישי) ראשי הוועד האולימפי היישראלי מסיבת עיתונאים, לציון היעדים והמטרות במשחקי לונדון 2012. אחרי שנה של גיבוש תכניות בשיתוף עם חברת הייעוץ האסטרטגי "שלדור", הוחלט בוועד האולימפי וביחידה לספורט הישגי לבצע שינויים מהותיים בתכנית ההכנות למשחקים האולימפיים. "מעולם לא נעשו כל כך הרבה שינויים במחזור אחד", אמר מנהל היחידה גילי לוסטיג, שהציג את תכנית העבודה.

הרעיון המרכזי הוא להתבסס יותר על תמריצים לספורטאים ופחות על משכורות בסיס. כך למשל כבר לא תהיה קבוצת ספורטאים איכותיים כמו סגל היהלום של בייג'ינג 2008, שתהנה ממשכורות עתק קבועות. הסגלים צומצמו מארבעה לשלושה (לונדון 2012, אולימפי מורחב וסגל נוער), כאשר ספורטאים שישתיכיו לסגל הבכיר יותר יזכו למלגה של 5,000 שקלים לחודש. לעומת זאת, התמריצים להישגים באליפויות אירופה והעולם יגדלו, ובנוסף יתווספו עוד 2-3 תחרויות לרשימת התמריצים, כך שספורטאים יוכלו למעשה ליהנות מבונוסים כתוצאה מעד ארבעה הישגים בשנה. הבונוס הגבוה ביותר יהיה על מדליית זהב באליפות עולם ויעמוד על 100 אלף שקלים, כאשר בכל אחד מהמקרים יזכו המאמנים לחצי מהסכום שבו יזכו הספורטאים.

בנוסף, יוקמו פרוייקטים מיוחדים בענפי ספורט שיקבלו עדיפות על ידי הוועד האולימפי והם אתלטיקה קלה (קפיצות), שחיה, התעמלות אומנותית, טאקוונדו, שייט וג'ודו. כך למשל, תוקם באתלטיקה קבוצת קופצים בת שמונה ספורטאים (כולל ניקי פאלי ודימיטרי קרויטר), שתתאמן תחת השגחתו המקצועית של אלכס אברבוך, ותזכה למגורים וכלכלה מלאה במהלך האימונים.

יו"ר הוועד האולימפי צבי ורשביאק אמר: "יש לנו ספורטאים לא פחות טובים מאלה שהיו לנו בפרק הזמן המקביל לפני בייג'ינג. ב-1 לינואר אנחנו יוצאים לדרך חדשה עם תכנית עבודה ברורה ומשאבים כספיים שקיימים. אני מקווה שזה יביא להישגים".

מנכ"ל הוועד האולימפי אפרים זינגר: "המטרות שלנו הן קודם כל לראות את המשלחת חוזרת שוב עם מדליה אחרי חמש פעמים רצופות. אחרי פעמיים שלא הצלחנו, נקווה מאוד לראות ספורטאים על הפודיום, כי חצי מהסגל לבייג'ינג הורכב מנשים. כמו כן, נשאף להשיג מדליה בענף אחר פרט לג'ודו והשייט המסורתיים, אולי בהתעמלות מכשירים".

בשנה הבאה יקבעו הקריטריונים להשתתפות במשחקי לונדון 2012, אז גם יפרסמו אנשי הוועד האולימפי את הצפי שלהם למשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully