וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הליגה החלשה פוגעת במכבי תל אביב באירופה?

איתן נוח

22.12.2009 / 13:23

"באימונים של מכבי יש רמה יותר גבוהה מאשר במשחקי הליגה", אומר מולי קצורין, שלא רואה קשר בין המסגרות. האם הוא צודק?

צ'אק איידסון שחקן מכבי תל אביב מול קורי קאר שחקן עירוני אשקלון. איתי חסיד
פתיחה מקרית שלא לימדה על ההמשך. קאר מתקשה מול איידסון/איתי חסיד

אפילו אוהדיה הוותיקים של עירוני אשקלון לא יכלו שלא להיות בהלם שלוש דקות בתוך המשחק של קבוצתם מול מכבי תל אביב, אחרי ששתי נקודות של כריס ווטסון מתחת לסל העלו את קבוצתם ליתרון 0:7. מיותר לציין מה קרה אחר כך, אבל אף אחד לא ציפה שהיתרון האשקלוני אחרי אותן שלוש דקות יהיה גם הפיגור הגדול ביותר של מכבי תל אביב השנה בליגה המקומית. רק מול גלבוע/גליל הראתה מכבי סימני קושי כלשהם, אבל גם שם השליטה במשך כל המשחק הייתה צהובה וברורה והספק לגבי זהות המנצחת היה קטן עד לא קיים. 15.5 נקודות זהו ההפרש הממוצע של מכבי השנה בליגה. להוציא את מחצית המשחק מול הקבוצה של עודד קטש, בה פיגרו הצהובים בשתי נקודות, ההפרש של הממוצע במחציות של מכבי עומד על 13.5 נקודות. לא קשה לנחש לטובת מי.

מה זה אומר על הליגה כולם מבינים, אבל מה זה עושה למכבי? האם הליגה החלשה באמת פוגעת בה כשהיא צריכה מיד אחר כך להתייצב מול קבוצות קאחה ויטוריה? "כשמכבי מגמגמת באירופה, כמו השנה, תמיד אומרים שהליגה לא מכינה אותה מספיק למשחקי היורוליג", אומר מולי קצורין, מאמנה של נימברוק הצ'כית ובעברו הרחוק גם מאמנה של מכבי תל אביב. "אבל כשמכבי הייתה בתקופת שאראס, פארקר ובאסטון אמרו שהליגה החלשה נותנת למכבי לנוח ולהתכונן יותר טוב למשחקים באירופה. אם שואלים אותי, אני לא חושב שיש קשר בין הדברים".

גם מוטי דניאל, שחקנה של מכבי תל אביב בעבר, לא מוכן לקבל את הקשר: "הליגה בישראל קטנה על מכבי והייתה קטנה עליה גם בשנים שהם זכו באליפויות אירופה. כשהם זכו ביורוליג אף אחד לא אמר שהליגה מפריעה להם. אני לא רואה את הקשר הישיר בין הליגה לבין היכולת של מכבי באירופה. הליגה הרי לא באמת השתנתה בשנים האחרונות. צריך להבין שמכבי יותר טובים מהליגה ופחות טובים מהצמרת של אירופה".

המשל הספרדי

בניגוד למכבי, יריבתה לבית ביורוליג, קאחה ויטוריה, "נהנית" מליגה חזקה מאוד ומשני משחקים קשה כמעט בכל שבוע. למרות עודף התחרותיות והאינטנסיביות המוגברת, מתברר שגם בספרד לא בטוחים עד כמה, אם בכלל, תורמת הליגה הספרדית לקבוצותיה באירופה. "אחרי כישלונות של קבוצות ספרדיות באירופה נוטים להתווכח האם הרמה של הליגה בעצם פוגעת בקבוצות", אומר נאצ'ו מנדסה, שמסקר עבור "דיארו ספורט" את ויטוריה. "האמת, אני לא חושב שמישהו הגיע לתשובה חד משמעית בנושא הזה. מצד אחד זה טוב כי שחקנים מבינים שהם צריכים להיות מפוקסים ובמאה אחוז שלהם בכל משחק. זה גם נותן אופציה ליותר שחקנים לשחק וחייבים להגדיל את הרוטציה. מצד שני, יש יותר עייפות ויותר פציעות".

הסקאוט ירון ארבל מוסיף: "כל הזמן צוחקים על הספרדים שהם עושים חילופים מהבית, אבל בת'כלס חלק מהחילופים הם כי עוד יומיים יש להם משחק חוץ באיים הקנארים. מה שכן, צריך לזכור גם שב-15 שנה האחרונות רק פעם אחת קבוצה מספרד לקחה את היורוליג - עם שאראס ובודירוגה."

"חוץ מהקבוצות הספרדיות, אין בשנים האחרונות אף קבוצת צמרת ביורוליג שיש לה שני משחקים קשים בשבוע, אלא אם היא נרדמת, כמו שקרה למכבי ברבע האחרון השבוע מול בני השרון", מחדד ארבל. "ביוון יש שתי קבוצות גדולות, וחוץ מהמפגש הדו-שנתי ביניהן אין להן משחקים קשים. וגם זה, רק בשלוש שנים האחרונות. לפני זה היתה רק פאו במשך שנים ארוכות, וזה לא הפריע לה לקחת תארים באירופה. הכדורסל הרוסי היה בשיאו בשנים האחרונות, אבל צסק''א הפסידה רק משחק ליגה אחד בשנתיים וחצי האחרונות. כלומר, גם אם היריבות היו יותר איכותיות בהשוואה ליריבות של מכבי בליגה, עדיין היה להן קל וזה לא הפריע ביורוליג".

הלקח הרוסי

לא רק הרמה שונה מבחינתה של מכבי תל אביב במשחקי היורוליג, אלא גם צורת המשחק וההרכבים בהם היא משחקת. הרכב הגארדים הידוע בו נאלץ להשתמש פיני גרשון בליגה מציב את גיא פניני כשחקן גבוה בהרבה ממשחקי הליגה, כשבאירופה כמעט ולא נעשה בו שימוש למטרה זו. גם החוק הרוסי משפיע לא מעט, כשמי שמשחק הרבה פחות בליגה מאשר באירופה הם אנדרו וויז'נייבסקי וצ'אק איידסון שיורדים ביותר מ-10 דקות משחק בליגה.

"בשביל זה יש את האימונים", מגיב על כך קצורין. "מכבי היא ממש לא הקבוצה היחידה שנאלצת לשחק עם הרכב אחד בליגה המקומית ועם הרכב אחר באירופה. מכבי ידעו את כללי המשחק כשהם בנו את הקבוצה, הם ידעו מול מה הם יאלצו להתמודד. דבר נוסף שאסור לשכוח הוא שבסופו של דבר ב-5 על 5 באימונים של מכבי, יש רמה יותר גבוהה מאשר משחקי הליגה". ארבל מוסיף: "לצסק''א היה בדיוק אותו סיפור בעונה שעברה, והיא בכל זאת הגיעה מרחק שלשה אחת ממפגש עם ברתומאו והנפת גביע היורוליג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully