וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירד מסך הפלדה

זאב אברהמי

22.12.2009 / 10:37

ההחלטה של טומלין והמגמה בליגה הביאו את אברהמי למסקנה שאבד הכלח על הקלישאה "הגנה מביאה אליפויות". סיכום מחזור

1. אם יש רגע מכונן לעונה הזאת, הוא קרה בפיטסבורג, 3:58 לסיום המשחק כשהסטילרס ביתרון של שתי נקודות. הסטילרס התכוננו לבעיטת הרחקה אחרי שהבקיעו ועלו ליתרון, אבל במקום להרחיק את הכדור, מייק טומלין, מאמן פיטסבורג, החליט לבעוט אותו הצידה ("אונסייד קיק"), בתקווה ששחקני פיטסבורג ישתלטו על הכדור ולגרין ביי לא תישאר עוד הזדמנות. אפשר להבין את טומלין: אחרי חמישה הפסדים רצופים, הוא היה צריך לנסות הכל כדי להשאיר את הניצחון בהיינץ פילד, ואיתו את התקווה להתגנב לפלייאוף. הסטטיסטיקות איתו. כשהקבוצה המתנגדת מחכה לבעיטת אונסייד היא משתלטת על הכדור בשמונים אחוז מהמקרים, כשהיריבה לא מוכנה, היא משתלטת על הכדור ב-40 אחוז מהמקרים. גרין ביי לא הייתה מוכנה, פיטסבורג השתלטה על הכדור, אבל עם עבירה הכדור עבר לפאקרס בחלק המגרש של הפלדות.

מה שמעניין הוא התירוץ של טומלין. המאמן לקח את הסיכון מתוך ההכרה שלהגנה שלו אין שום סיכוי לעצור את גרין ביי. "במחצית השניה היה ברור שאנחנו לא מסוגלים לעצור אותם והם לא מסוגלים לעצור אותנו", הסביר. גרין ביי הבקיעה, אבל בסוף התברר שטומלין צדק: בן רות'לסברגר קיבל את הכדור והצעיד את הסטילרס לטאצ'דאון מנצח.

2. מה שטומלין אמר, בעצם, זה שאין לו הגנה (ובפיטסבורג אמירה כזו משולה לכניסה עם כריך שינקן לבית כנסת ביום הכיפורים). גם בליצ'יק ערער על יכולות ההגנה שלו במשחק נגד אינדיאנפוליס. אם מסתכלים על הטבלאות ועל המועמדות, מגלים שהאקסיומה של "הגנה שווה אליפות" נעלמה מהרדאר של הפוטבול. ניו אורלינס היא קבוצה של התקפה, גם מינסוטה ופילדלפיה. אריזונה נתנה יארדים למחליף של דאנטה קולפפר (!), אבל ניצחה בדיוק עם אותם כלים שהביאו אותה לסופרבול אשתקד: קורט וורנר וחבורה של תופסים. גרין ביי היא קבוצה של התקפה. ההגנה הטובה ביותר היא אכן ההתקפה.

3. שני דברים: אנחנו נמצאים בתקופת קוורטרבקים מופלאה. אני מדבר על שבעה-שמונה עם זכות לגיטימית להיכנס להיכל התהילה, כאלו שעושים מכל תופס בינוני חצי ג'רי רייס. ופוטבול הוא דבר שנע במעגלים: זון-בליצים היו ה-דבר בין האליפות הראשונה של הפטריוטס ועד לסופרבול האחרון. ההתקפה (בעיקר הייבוא של התקפת ה"ספרד" מהמכללות) שולטת כיום בליגה. מעניין לראות איך ההגנה תגיב, ומעניין לראות איך זה יעבוד בינואר בפילדלפיה.

4. ואם מדברים על תופסים: אתם שמים לב שבכל שבוע סטיב סמית' של קרוליינה תופס לפחות כדור אחד שאין לו שום זכות פיזית לתפוס אותו?

5. ואם מדברים על קוורטרבקים: נגמר עידן מאט האסלבק. סיאטל צריכה לחפש קוורטרבק בדראפט הבא.

6. ואם מדברים על ינואר ופילדלפיה (וגם בולטימור): מה נגיד על אלפי המתנדבים שהגיעו לאצטדיונים הללו החל משבת בערב בקור אימים, כדי לעזור בהסרת 30 סנטימטר של שלג לפני המשחק? נגיד שיש סיבה טובה לכך שאין קבוצה בלוס אנג'לס.

7. ואם כבר שלג, קור ודצמבר: זה רק אני, או שגם אתם הרמתם גבה על כך שהוועידה הכי חשובה לדיון על התחממות כדור הארץ מתרחשת דווקא בקופנהגן ועוד בדצמבר? לא היה מתאים יותר לערוך את הועידה הזאת באוגוסט באנגולה? ואם אני מבין נכון ושום דבר לא יצא מהוועידה הזו, מישהו יכול לחשב כמה היא תרמה להתחממות הכדור?

מאנינג עם ההיסטוריה, וגם נגדה

8. ועם הפאקינג מזג אוויר הזה, מי בכלל נגד ההתחממות?

9. אני לא נופל מהרגליים מהניצחון של דאלאס בניו אורלינס. לווייד פיליפס וטוני רומו יש הרגל של כמה שנים לנצח משחק קריטי בשלהי העונה, שגורם לג'רי ג'ונס לחשוב שזו דאלאס האמיתית. זו לא.

10. כתבתי את זה באחד הפוסטים הקודמים, ואחזור על זה כאן בקצרה. פייטון מאנינג ימשיך לפתוח גם בשני המשחקים האחרונים של אינדיאנפוליס העונה' כדי להבטיח את רצף המשחקים שלו' שמתחיל מהעונה הראשונה שלו בליגה. השאלה היא כמה הוא יישאר על המגרש. בשנים הקודמות מאנינג שיחק סדרה אחת או שתיים במשחקים האלה, אחרי שאינדיאנפוליס הבטיחה יתרון ביתיות, אבל אני חושב שהשנה מאנינג משחק עם קצת פרספקטיבה להיסטוריה. וכשההיסטוריונים של הליגה יבדקו, הם יראו שעם כל המספרים של מאנינג, יש לו רק אליפות אחת מול שלוש של טום בריידי, ושלבריידי יש גם עונה רגילה אחת שבה הקבוצה שלו לא הפסידה. אני חושב שזו הסיבה שמאנינג נשאר עד הסיום נגד ג'קסונוויל. נשאר עכשיו לראות מה מאנינג יבקש לעשות. הוא יכול לרדוף אחרי ההיסטוריה, או שהוא יכול להגיד שהקבוצה הרבה יותר חשובה לו, שאולי הוא לא צריך לשחק אם שחקני קו ההתקפה שלו הולכים לנוח, שאולי לא כדאי לקחת סיכון נגד הג'טס, ורקס ריאן שהולך לשחרר את כל הכלבים שלו כדי לנסות לתפוס בשיניים את הכרטיס האחרון לפלייאוף.

11. אם מאנינג יבחר באפשרות השנייה, ההיסטוריונים יצטרכו לכתוב: לפייטון מאנינג אכפת מהקבוצה. פייטון מאנינג הוא לא ברט פארב.

12. ג'וש קריבס.

13. וינס יאנג פיתח טאץ' נפלא למסירה שלו.

14. בתחילת השנה חשבנו שיש פער מטורף בין האריות של הליגה לבין הנמושות, שכמו בחיים, מעמד הביניים התערער לחלוטין, שאולי שווה להוציא כמה קבוצות מטפסי ההימורים. פתאום טמפה ביי מנצחת בסיאטל, אוקלנד בדנבר, סט. לואיס תחרותית כמעט בכל משחק ודטרויט מותחת את אריזונה. פוטבול, השבח לאל, עדיין גדול מהחיים.

15. ואם אתם קוראים מאמר אחד השבוע, תקראו בבקשה את פרנק ריץ', הטוראי של ה"ניו יורק טיימס", שמסביר למה טייגר וודס הוא איש השנה שלו. מאסטרפיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully