וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוקדים על הקרח

21.12.2009 / 13:00

סוף השבוע הסוער לא מנע מענבל מנור לסדר לכם אחלה הרכב של מצטייני הליגות הגדולות. ואן דר וארט, זאמורה, גומז ואפילו בן חיים חזרו מהכפור כדי להיכנס לנבחרת המחזור האחרונה ב-2009. ויש אפילו ד"ש מסביולה

הקור העז והמגרשים הקפואים והמושלגים עמדו בסימן משחקי סוף השבוע באירופה וכשארבעה משחקים בסריה A מבוטלים בגלל תנאי מגרש קשים, השלוליות בנצרת עילית מוצגות לפתע באור אחר לגמרי. רגע לפני היציאה לפגרה הקצרה מתמיד ומחזורי הכריסמס בפרמיירליג, וואלה! ספורט סיימה לגרוף את השלג ומגישה לכם את הנבחרת האחרונה לשנת 2009. טל בן חיים התאושש מההתנגשויות עם מסצ'ראנו וטורס ורושם בכורה היסטורית בהרכב לצד שאר מצטייני סוף השבוע ששרדו את הקור. הכוכב האורח השבועי, אותו כולכם מכירים היטב, מגיע ממשחק העונה בפורטוגל.

אדם גורף את המים מכר הדשא באצטדיון נצרת עילית. איתי חסיד
השלג בארטמיו פרנקי גרם לנצרת עילית להיראות כמו וומבלי/איתי חסיד

שוער:

ז'רמי ז'אנו – סנט אטיין

עם שריקת הסיום למשחק בין סנט אטיין למארסיי (0:0) הופנו הזרקורים והמצלמות לחגיגות של איש אחד. השוער בן ה-32, שמשחק כל חייו בסנט אטיין, הביא לקבוצתו נקודה יקרה בתום שבוע סוער. ביום שלישי פוטר המאמן אלאן פראן ומאוחר יותר הודיע המחליף המיועד, לואיס פרננדז, כי הוא מוותר על התפקיד. עוזר המאמן כריסטוף גלטייה קיבל את ההזדמנות ונהנה מיום ענק של ז'אנו שרשם שלל הצלות והשכיח את העובדה שקבוצתו שיחקה ב-10 שחקנים במשך 82 דקות. אחרי שבוע שכזה, בסנט אטיין חיבקו בחום נקודה מול השנייה בטבלה.

הגנה:

מגן ימני: חאבי ונטה – ויאריאל

אחרי הניצחון השלישי ברציפות אפשר לקבוע בוודאות: ויאריאל יצאה מהמשבר. הצוללת הצהובה ברחה מהתחתית ותוכל להתרכז מעתה במאבקים קצת יותר מוכרים – על הכרטיסים לליגת האלופות. סנטאנדר הייתה הקורבן האחרון כשנוצחה בראשון 2:0 במדריגאל. המגן בן ה-34, שחזר לאחרונה להרכב, רשם הופעה מצוינת ופריצה נהדרת שלו לאורך בנתה את השער הראשון של חוסבה יורנטה. ויאריאל חגגה ניצחון חמישי ברציפות במדריגאל וארנסו ואלוורדה יודע שכדי לחבור לצמרת, הקבוצה שלו תצטרך לנצח גם בחוץ. אחרי הפגרה מחכה לו מפגש בקאמפ נואו.

בלם: ניקולס ספולי – קטאניה

שישה משחקים בלבד התקיימו בסריה A וקטאניה הייתה חתומה על ההפתעה הגדולה כשחזרה מטורינו המושלגת עם 1:2 על יובנטוס. ספולי, הבלם הארגנטינאי שהגיע מניואל'ס, העמיק את המשבר של הגברת הזקנה עם הופעה הגנתית נהדרת במיוחד בכל הקשור לכדורי הגובה וסידר למאמן שלו, סיניסה מיכאילוביץ', ניצחון בכורה. בנוסף ליכולת הנהדרת בהגנה, ספולי סחט את הפנדל שהביא לשער הראשון במשחק. קטאניה נחלצה מהמקום האחרון. יובנטוס תיחלץ בקרוב מצ'ירו פרארה.

בלם: טל בן חיים – פורטסמות

הבלם הישראלי עבר שנתיים איומות כשנשכח במעמקי הספסל של צ'לסי, מנצ'סטר סיטי וסנדרלנד. פול הארט, המנג'ר שלקח אותו לפומפי, העדיף להשתמש בו כמגן ודווקא החיבור המחודש עם אברהם גרנט מוציא את בן חיים לדרך חדשה. גרנט החזיר את בן חיים לעמדת הבלם שם הוא נהנה משיתוף פעולה מוצלח עם יונס קאבול הצרפתי. בשבת, בן חיים היה נהדר בניצחון פומפי על ליברפול. הוא רשם משחק הגנתי נחוש ומלא הקרבה, שיתק את פרננדו טורס (וחטף ממנו מרפק) וסחט אדום מחבייר מסצ'ראנו. בן חיים חזר לדברים הקטנים שבנו אותו באנגליה – העבודה הקשה, המלחמה וכן, הפרובוקציות הקטנות מול השמות הגדולים. ככה בונים מחדש את השם שאבד.

מגן שמאלי: לייטון ביינס – אברטון

דייויד מויס, מנג'ר הטופיז, הביע לא אחת בעבר את תסכולו משליטת ארבע הגדולות בכדורגל האנגלי. אלא שדווקא בעונה כה עלובה של ליברפול, שפתחה את המאבק על המקום הרביעי, אברטון מפגינה אחווה עירונית ומאכזבת מדי שבוע. אחד ממצטייני העונה בגודיסון פארק הוא המגן השמאלי בן ה-25. ביינס היה הטוב במגרש גם ביום ראשון, כשאברטון שלטה ללא עוררין במגרש, אבל ירדה עם 1:1 ביתי עם בירמינגהאם במשחק כה טיפוסי. ביינס, אחד המגנים ההתקפיים העולים בפרמיירליג, מקווה בכל זאת לצוד את עינו של פאביו קאפלו ולטוס עם הנבחרת לדרום אפריקה (כמחליפו של אשלי קול).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

קישור:

טוני קרוס – באייר לברקוזן

"טוני קרוס הוא מיכאל באלאק החדש", כתב פרנץ בקנבאואר בטורו ב"בילד", אחרי שהילד הוביל את לברקוזן לזכייה באליפות החורף בפעם השנייה בתולדותיה. קרוס יחגוג בינואר 20 וכבר שנתיים מסומן כדבר הבא בגרמניה. בקיץ, בקנבאואר ובאיירן העדיפו להשאיל אותו מאשר להעניק לו דקות משחק, לברקוזן ויופ היינקס נהנים מההפקר. קרוס כבש צמד נהדר בניצחון 2:3 על מנשנגלאדבך ולברקוזן הפכה לקבוצה השלישית בהיסטוריה שמסיימת סיבוב ללא הפסד. שאלקה, באיירן, המבורג ודורטמונד ידאגו לשמור על המתח בסיבוב השני המרתק.

יוהאן גורקוף – בורדו

הליגה הצרפתית של השנה הציגה להיט מתחלף בכל מספר מחזורים. מונאקו, אוקזר, מונפלייה, ולנסיין, לוריין וליל נהנו מרצף ניצחונות זמני, אבל לא שמרו על יציבות. האלופה, עם עבודה שקטה וכדורגל יעיל, ניצלה את התופעה הזו ואת חולשתן של ליון, פ.ס.ז' ומארסיי ופתחה פער של שמונה נקודות בפסגה. גורקוף, שחקן העונה בצרפת אשתקד, התאושש מהפציעות, בישל שניים וכבש בדרבי המשפחתי מול אביו, מאמן לוריין. הדרך של בורדו לאליפות נוספת נראית סלולה ואחרי 16 נקודות בשלב הבתים, הציפייה היא לראות את לורן בלאן ושחקניו מממשים את הפוטנציאל גם בליגת האלופות.

רפאל ואן דר וארט – ריאל מדריד

סנטה קלאוס הגיע למדריד והעניק לרפאל רגלי זכוכית מתנה מוקדמת לחג. מכת הפציעות, הרוטציה של פלגריני והיריבה החלשה, סידרו להולנדי הופעה נדירה בהרכב. ואן דר וארט, אחד השחקנים הפחות רצויים במועדון, החזיר עם צמד בהופעה מצוינת ב-0:6 על סראגוסה. לא ברור אם ההולנדי יישאר בברנבאו אחרי ינואר, אבל הצמד שלו סימל תהליך חיובי שעובר על הבלאנקוס. ריאל לומדת להסתדר בלי הכוכבים, לומדת להשתמש גם בשחקני הספסל ומתחברת. קשיי ההסתגלות עברו, פלורן-טים סיימה את 2009 כקבוצה מגובשת שיודעת מה היא רוצה מעצמה. גווארדיולה ראה הוזהרת.

התקפה:

אדן הזארד – ליל

בהמשך לחוליית הקישור שכללה ילד פלא (קרוס) וילד פלא לשעבר (ואן דר וארט), קבלו את אחד השחקנים המוכשרים של הכדורגל הבלגי. הזארד, עוד לא בן 19, שחקן נמוך קומה מהיר וטכני, פרץ בעונה שעברה אותה סיים כשחקן הזר הראשון שגרף את תואר השחקן הצעיר של השנה בצרפת. למרות גילו, הוא רשם כבר 10 הופעות בנבחרת בלגיה הבוגרת ותפס את מקומו בהרכב ליל. בראשון, הזארד כיכב ב-0:3 על לה מאן עם שער ושני בישולים בדרך למקום השלישי. ליל, הלהיט התורן של צרפת, רשמה ניצחון חמישי ברציפות שהצטרף להעפלה לשלב הנוקאאוט בליגה האירופית.

בובי זאמורה – פולהאם

אנגליה מגלה מחדש את אחד החלוצים הפחות מוערכים בממלכה. בגיל 29, זאמורה פורח. החלוץ שכיכב בברייטון ושיחק בנבחרת הצעירה לפני שעבר עונות רעות בטוטנהאם ו-ווסטהאם, מודה בעצמו כי "הכל הולך". השער ב-0:3 המדהים על היונייטד, שהגיע לצד הופעה התקפית אבסולוטית (שגרמה לאלכס פרגוסון להרהר מחדש בהגנה הפצועה שלו), היה ה-10 העונה לצד צמד חשוב בבאזל שהעלה את פולהאם שלב בליגה האירופית. דני מרפי טוען ש"בובי גורם בעיות לכל בקבוצה בדרך בה הוא משחק", רוי הודג'סון מתמוגג ויש כאלה שכבר קוראים לקאפלו לזמנו לסגל.

מריו גומז – באיירן מינכן

מה שניצחון אחד קטן יכול לעשות לביטחון של קבוצה. ערב המשחק נגד מכבי חיפה בצ'מפיונס, שתו בתקשורת הבווארית את דמו של ואן חאל. מועמדים להחליפו (מתיאס זאמר למשל) נצפו ביציעים באליאץ ארנה והקבוצה עצמה נראתה רע. אלא שאז הגיע הניצחון על חיפה ואחר כך כמה הצגות בליגה ועוד קונצרט בטורינו ופתאום, באיירן נראית כמו באיירן. ואן חאל מצא סופסוף את האיזון בהתקפה בשילוב של אוליץ' וגומז. האחרון מזכיר למבקרים מדוע שולמו עבורו 30 מיליון יורו. גומז נראה שוב כמו גומז של שטוטגרט. חד, שמח ומפרגן. שער ושני בישולים היו מנת חלקו של החלוץ ב-2:5 על הרטה ברלין. הלקח, ילדים: לעולם אל תספידו את באיירן.

כוכב אורח:

חבייר סביולה – בנפיקה

זוכרים אותו? ההוא מברצלונה, ריאל מדריד, נו הארנבון. פעם צפו לו עתיד ורוד משל לאונל מסי, והיום? היום סביולה כבר בן 28 והגיע עד בנפיקה של המאמן ז'ורז'ה ז'סוס. החיים בליסבון כנראה עושים טוב לארנבון. ביום ראשון כבש סביולה את שער הניצחון ב-0:1 על פורטו, ניצחון שפתח פער של ארבע נקודות בין הקבוצות. סביולה נהנה עד כה מעונה מוצלחת עם שבעה שערי ליגה. בנפיקה, שטיילה בשלב הבתים של הליגה האירופית, חולמת על אליפות ראשונה מאז 2004.

שווים אזכור:

קרלוס קאמני (אספניול) – נזכרו שצריך גם לנצח

מייקל דוסון (טוטנהאם) – מה עם קצת יציבות?

אבו דיאבי (ארסנל) – עוד לא אבדה תקוותנו

קרייג בלאמי (מנצ'סטר סיטי) – כבש, בישל, סחט פנדל וקיבל מאמן חדש

פרננדו יורנטה (בילבאו) – סיים את 2009 בסטייל

תומס דניליבצ'יוס (ליבורנו) – עוד מסמר בארון של סמפ

פרדריק פיקיון (פורטסמות) – הגיבור החדש של אברהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully