וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל זה הביאו אותו?

18.12.2009 / 9:00

פיני גרשון הוחזר למכבי ת"א בשביל לספק לה יתרון מול מאמנים חסרי ניסיון כמו פשוטין, אך בפועל, הקבוצה שלו לא מתקדמת

כשפיני גרשון לקח פסק זמן 33 שניות לסיום, בפיגור שלוש נקודות, הוא היה יכול להפקיד את הזריקה הקריטית בידי צ'אק אידסון, הקלעי המדויק ביותר של מכבי אתמול (חמישי), או לבחור באנדרו ויז'נייבסקי, שהיה בערב סביר. אלא שלמאמן היה רעיון אחר: כשהקבוצה חזרה מפסק זמן, חסם דייויד בלות'נטאל לוויז'נייבסקי, קיבל חסימה בעצמו וניסה להשתחרר לקליעה מחוץ לקשת. צסק"א ביצעה חילוף, הפורוורד הסתבך בכדרור ואז זרק והחטיא עם הגב לסל. לכאורה, לתת את הכדור לקלעי מחונן כל כך זה לא רעיון רע, אלא שההחטאה של בלות'נטאל השלימה ערב של 1 מ-9 מהשדה.

גרשון הפנה בסיום אצבע מאשימה לעבר השופטים, אבל מבט אחד במראה יבהיר לו מי האחראי להפסד. הוא הוחזר למכבי בעונה שעברה והוחתם לשלוש שנים בשביל לספק לה יתרון מול מאמנים חסרי ניסיון כמו יבגני פשוטין. מאמן צסק"א עשה אתמול הכל כדי לתת למכבי את המשחק: הכדורסל ההתקפי של קבוצתו שבלוני ומתבסס על תרגילים מעטים וצפויים ובעיקר כדררת אינסופית; במקום לנצל את 20 איבודי הכדור של מכבי לריצה למתפרצות הוא העדיף להכתיב קצב אטי, שפעל נגד קבוצתו; כשמכבי עברה לאזורית באמצע הרבע השני לא היו לו תשובות; הוא השאיר על הפארקט בדקות האחרונות את סשה קאן, שחקן של 63% מהקו, שהיווה מטרה לעבירות של מכבי. ועדיין, פשוטין ניצח, גם כי עומדים לרשותו שחקנים מעט יותר מנוסים, אך בעיקר מפני שהמאמן מולו לא ניצל את שגיאותיו.

מעבר לטעויות הנקודתיות של גרשון אתמול - חילופים אוטומטיים שנתנו לקאן נקודות קלות, יותר מדי תרגילים שכוונו לבלות'נטאל לאורך כל המשחק, הבחירה השמרנית לא לשים את הכדור ביד של איידסון כרכז בדקות המכריעות - הנקודה המדאיגה ביותר היא שמכבי שלו לא מראה שום גרף התקדמות. היא חוזרת על אותן שגיאות מדי משחק, מאבדת בלי סוף, בחירת הזריקות שלה שערורייתית, היא לא מצליחה לשפר את ההגנה האישית וחיה על רוח לחימה שמתעוררת רק בפיגור גדול. כתוצאה מכך, במשך יותר משנה במכבי לא רשם גרשון ניצחון מפתיע אחד על יריבה אירופית עדיפה.

הנקודה המדאיגה עוד יותר היא שבית הטופ 16 צפוי להיות כל כך קשה, שלא בטוח שהתעוררות שלו ושל קבוצתו בשבועות הקרובים תשנה את התמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully