וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו קבוצה הרבה יותר טובה משהיינו בתל אביב"

איתן נוח

16.12.2009 / 16:06

רגע אחרי ששמו מאחוריהם את פתיחת העונה הגרועה, ריימונאס שישקאוסקאס וצסק"א מוכנים לנקום במכבי תל אביב. ראיון

ערב פתיחת עונת היורוליג, כל הניתוחים, התחזיות וההערכות דיברו בפה מלא על היחלשותה המאסיבית של צסק"א מוסקבה, סגנית אלופת אירופה ובאופן מסורתי מועמדת וודאית לפיינל פור היורוליג. ככה זה: כשקבוצה נפרדת ממאמנה המצליח, המוערך ויש שיגידו גם הטוב ביבשת – אטורה מסינה – ובו בזמן מחליפה אותו באחד חסר נסיון של ממש, קשה היה לצפות לגדולות ונצורות ממועדון הפאר הרוסי.

אם מוסיפים לכך היחלשות ברורה ואובייקטיבית בסגל השחקנים (עזיבות, בין היתר, של טרנס מוריס וארזם לורבק) וקיצוץ מאסיבי בתקציב, ניתן להבין את אותן תחזיות והערכות, שלראשונה מזה שנים רבות ניבאו לצסק"א מקום בטופ 16, ולא הרבה יותר. ואכן, פתיחת העונה של הרוסים לא בישרה טובות, כשנקודת השפל הייתה בהיכל נוקיה, שם הפסידה סגנית אלופת אירופה ב-17 הפרש למכבי תל אביב, משחק שהיה יכול להיגמר בפער גדול בהרבה.

אלא שמהבור ההוא לצסק"א לא היה מקום אלא לעלות, וזה בדיוק מה שהיא עושה בזמן האחרון: מאז אותו משחק, צסק"א הפסידה פעם אחת בלבד בכל שלושת מפעליה – בליגת ה-VTB, לז'לגיריס, במשחק שלא קבע או יקבע הרבה לקראת העתיד. אלופת רוסיה, אם כך, נמצאת בעליה מתמדת, ואם צריך לבחור שחקן שמסמל את אותה עליה, ואולי אף גורם לה באופן ישיר עוד יותר משאר שחקני הקבוצה, מדובר בריימונאס שישקאוסקאס, שעומד עד כה ביורוליג על ממוצע של 13 נקודות למשחק באחוזים כמעט לא הגיוניים – 58 אחוזים ל-2, 64 אחוזים מעבר לקשת.

בשיחה עם וואלה! ספורט לקראת המשחק בין צסק"א מוסקבה למכבי תל אביב מחר (חמישי), מספר הפורוורד הפנטסטי של נבחרת ליטא על אותה פתיחת עונה מאכזבת: "היה לנו קשה בהתחלה, אבל עכשיו אנחנו משחקים יותר טוב. זה רק החלק הראשון של העונה ואני מקווה שאחרי תחילת השנה החדשה, נשתפר עוד יותר".

"אם אתה לא רוצה לנצח, אז למה לשחק?"

שלושה משחקים לסיום שלב הבתים המוקדם ביורוליג עומדת צסק"א על מאזן דומה לזה של מכבי ושל קאחה ויטוריה – חמישה נצחונות, שני הפסדים - ולפתע הקבוצה שבשלב מסוים נראה היה כי לא בטוח שתעפיל בכלל לטופ 16, מתמודדת על ראשות הבית אחרי שיפור ניכר ומרשים ביכולת. "בקיץ התחלף מאמן וכמה שחקנים. בכל קבוצה במצב כזה פתיחת העונה תהיה קשה יותר, כשעדיין לא מכירים אחד את השני קשה להבין את המאמן ומה בדיוק הוא רוצה", מסביר שישקאוסקאס את הפתיחה המהוססת. "עכשיו אנחנו מכירים אחד את השני טוב יותר, אנחנו מבינים אחד את השני ומשחקים יותר טוב".

- עם מאמן צעיר ולא מנוסה, סגל חדש ותקציב מופחת, המטרות של צסק"א נשארו אותן מטרות?

"המטרה שלנו היא כמובן לנצח בכל מפעל שאנחנו משתתפים בו, אבל כולם מבינים שזו קבוצה כמעט חדשה לגמרי. אני חושב שכולם יקבלו בהבנה אם לא נצליח לנצח, בכל מקרה. מה שכן, אני יודע שניתן 100 אחוז בשביל לשחק טוב כמו שאנחנו יכולים. אני לא יכול להגיד שהמטרות שלנו השתנו - אם אתה לא רוצה לנצח, אז למה לשחק? ברור שהמטרה שלנו היא להגיע רחוק ככל האפשר".

- עכשיו, כשאתם כבר מספר חודשים ביחד, עד כמה גדול ההבדל בין יבגני פשוטין לאטורה מסינה?

"אני לא רוצה להשוות ביניהם כי אני לא אוהב להשוות בין מאמנים או בין שחקנים. יש להם סגנון שונה. אני לא חושב שאפשר להגיד שאחד טוב ואחד רע. לכל מאמן יש את הטקטיקה שלו ואת ההבנה שלו, ואנחנו, כשחקנים, צריכים לעשות כפי שהמאמן רוצה. יבגני הוא מאמן צעיר שעוד צריך לצבור ניסיון, אבל יש לו אמביציה להצליח והוא רוצה להשתפר".

- בינתיים אתם בלתי מנוצחים בליגה הרוסית, האם הליגה באמת נחלשה מאוד בשל המשבר הכלכלי?

"אולי קצת. קבוצות כמו צסק"א וחימקי הן ברמה של יורוליג. לגבי שאר הקבוצות, אני מסכים שהרמה ירדה טיפה, אבל לא יותר מידי. יש גם קבוצות שהתפרקו בגלל שלא היה להן כסף, ככה שיש רק 9 קבוצות בליגה הבכירה. המשבר הכלכלי האחרון פגע בליגה ואפשר להרגיש את זה, אבל לא במידה רבה".

מסובך, עם או בלי אלן אנדרסון

ביום ראשון האחרון התמודדה צסק"א עם האיום הגדול ביותר שלה בליגה המקומית, חימקי מוסקבה אותה הזכיר שישקאוסקאס בפסקה הקודמת. הקבוצה של קלי מקארתי גררה את צסק"א עד להארכה, אבל בסיום, יום גדול של ג'יי.אר הולדן וזוראן פלאניניץ' שלחו את פשוטין להתכונן למכבי תל אביב בראש בשקט ומורם. למרות זאת, לשישקאוסקאס ברור שביום חמישי מדובר בסיפור אחר לגמרי. "מכבי היא קבוצה אתלטית. יש להם שחקנים זריזים וקשה מאוד לשחק נגד הגארדים שלה. אני מקווה שנתכונן אליהם בצורה טובה, ושלא יקרה לנו מה שקרה במשחק הראשון".

- מה באמת קרה לכם באותו משחק?

"זה היה המשחק השלישי ביורוליג, ולא הראנו כדורסל טוב בכלל. שיחקנו איום ונורא, פשוט לא הצלחנו לקלוע. באותה תקופה עוד חיפשנו את עצמנו, חיפשנו איך אנחנו רוצים לשחק, איך אנחנו רוצים להתקיף ולהגן. אני חושב שעכשיו אנחנו קבוצה הרבה יותר טובה מכפי שהיינו במשחק הראשון מול מכבי".

- מה אתה חושב על מכבי של השנה?

"הם משחקים טוב. בשנה שעברה מכבי הייתה קבוצה ממוצעת, אבל השנה הם השתפרו ממש. הם שינו את הסגל שלהם והם משחקים טוב מאוד, בגלל זה הם במקומות הראשונים בבית והם יכולים לסיים במקום הראשון. המשחק מולם יהיה קשה וחשוב מאוד".

- אז מה אתם צריכים לעשות בשביל לנצח מחר?

"התשובה הפשוטה ביותר היא לשחק טוב, בעיקר בהגנה. אנחנו גם צריכים לא לעשות את הטעויות שעשינו במשחק הקודם – במשחק הקודם לא הצלחנו להכניס את הכדור לסל, הפעם נהיה חייבים לשחק טוב יותר בהתקפה, לקלוע את הזריקות שלנו. זה בוודאות לא יהיה קל".

- יש סיכוי שאלן אנדרסון לא ישחק מחר לאור פציעה, כמה זה ישפיע לדעתך על המשחק?

"אנדרסון הוא שחקן טוב מאוד והוא המנהיג של מכבי השנה, אבל גם בלי אנדרסון מכבי היא קבוצה טובה שמשחקת כדורסל טוב. קשה להגיד מה יקרה אם הוא לא ישחק, כי לפעמים כששחקן לא משחק כל הקבוצה משחקת טוב יותר, ומשחקת בשבילו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully