וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור ההמשך

14.12.2009 / 14:11

כשהמובילות לא תמיד דוהרות, זה הזמן להרבה כישרונות מהליגות הגדולות באירופה לחדור לנבחרת המחזור של ענבל מנור ולתודעה שלכם. אחד מהם, אגב, יהיה ביום חמישי בבלומפילד. אחר, תאמינו או לא, יכול להוציא את מכבי חיפה פחות קטנה

פגרת החורף הולכת ומתקרבת ואולי יש באווירת החגים כדי להסביר מה עבר על גדולות היבשת בסוף השבוע. בסריה A, שלוש המוליכות איבדו נקודות, בבונדסליגה, לברקוזן הקפידה לדאוג שהצמרת תהפוך לצפופה מתמיד ובפרמיירליג (שמתמרקת לקראת מחזורי הכריסמס), צ'לסי והיונייטד הופתעו במגרשן. גם ברצלונה וריאל מדריד לא הדהימו, אבל זה הספיק להן לרשום ניצחונות דחוקים. על רקע ההפתעות המרובות ברחבי היבשת, נבחרת המחזור של וואלה! ספורט מורכבת השבוע ממספר רב של צעירים מוכשרים לצד כמה שמות מוכרים יותר. גם הכוכב האורח הוא כישרון צעיר שעוד ידובר בו רבות.

שוער

ניקולה דושז – ראן

בשנים האחרונות נחשב דושז לאחד משוערי הליגה הטובים בצרפת, ואף הגיע לסגל המורחב של הטריקולור. בשבת, סיפק השוער עוד הוכחה ליכולתו בהופעה נהדרת בנאנסי. דושז רשם מספר הצלות מרהיבות, הפגין ביטחון ביציאה לכדורי גובה וגם הדף פנדל של אנדרה לואיז. היכולת המצוינת עזרה לראן להשיג ניצחון חוץ 1:2 במשחק החזרה של ז'רום לרואה וג'ימי בריאן. עם 10 נקודות מארבעת המשחקים האחרונים, האדומים שחורים חזרו להיות חלק מחבורת הצמרת.

הגנה

מגן ימני: פקונדו רונקגליה – אספניול

אחרי התבוסה הביתית לסנטאנדר, אספניול הגיעה לדרבי בקאמפ נואו בכוננות ספיגה ויצאה מאוכזבת מהפסד מינימאלי של 1:0. ההגנה של הפריקיטוס עבדה מצוין והקשתה את החיים על כוכבי בארסה. במיוחד נכונים הדברים לגבי המגן בן ה-22 המושאל מבוקה ג'וניורס. רונקגליה, בהופעה שביעית העונה בהרכב, לא התרגש מהמעמד, רשם משחק שקט מאחור והצליח לנטרל לחלוטין את תיירי הנרי. בסופו של דבר, פנדל מפוקפק עשה את ההבדל בין הקבוצות ואפשר לברצלונה לצאת לדובאי בראש שקט. אספניול התקרבה לקו האדום ובשבוע הבא מחכה לה אלמריה לקרב תחתית לוהט.

בלם: מיקל סן חוסה – אתלטיק בילבאו

רפא בניטז מגרד את פדחתו באי נוחות שבוע אחר שבוע לאור ההופעות האומללות של שחקני ההגנה שלו. הרחק מאנפילד, בחבל הבאסקים, נמצא הפתרון העתידי. הילד מפמפלונה, רק בן 20, שהושאל מליברפול לבילבאו ועושה חיל. סן חוסה פתח את העונה בקבוצת המילואים, אך לאחר הופעה טובה בליגה האירופית, הילד קיבל הזדמנות מחואקין קפארוס ולא אכזב. לסן חוסה היה משחק נהדר בניצחון החוץ בסראגוסה (1:2) בשבת והוא אף התכבד בשער הראשון במשחק. לא רחוק היום בו נראה את הילד שב ללבוש אדום באנפילד. בניטז? זה כבר סיפור אחר.

בלם: לאונרדו בונוצ'י – בארי

העולה החדשה היא אחת ההפתעות הנעימות עד כה בסריה A, הרבה הודות לעובדה שבסגל שלה נמצאים שני הבלמים הצעירים הטובים באיטליה: אנדראה ראנוקיה ובונוצ'י. הראשון נעדר ממשחק הניצחון על יובנטוס (1:3) והשאיר את הבמה לחברו בן ה-20. בונוצ'י, שכרטיסו שייך במשותף גם לגנואה, הוכיח שוב מדוע מנבאים לו גדולות עם הופעת הגנה אבסולוטית שהותירה את חלוצי הביאנקונרי מתוסכלים. סוכנו של בונוצ'י יהיה אחד העסוקים לקראת ינואר. יובנטוס, מנצ'סטר יונייטד וארסנל כבר הוזכרו כמעוניינות בילד, שמושווה באיטליה לאלסנדרו נסטה הגדול.

מגן שמאלי: אלכסנדר קולארוב – לאציו

אחרי 13 משחקי ליגה והדחה מבזה מהליגה האירופית, לאציו סופסוף חזרה לנצח עם 0:1 ביתי על גנואה. המגן הסרבי בעל השמאלית הקטלנית הכריע את ההתמודדות, נבחר לאיש המשחק והעלה חיוך על שפתיו של המאמן דווידה בלארדיני ששרד את התקופה הרעה ונשאר בתפקידו. גם במכבי חיפה ודאי שמחו לשמוע על הניצחון. הירוקים יחזיקו ללאציו אצבעות בחמישי במשחק הליגה האירופית מול לבסקי סופיה. עוד הפסד בולגרי ללא שער זכות, ישחזר את "ההישג" של הירוקים משלב הבתים בצ'מפיונס.

קישור

לי בוייר – בירמינגהאם

"בליגה הזו צריך לכבוש שערים, ואם אתה לא עושה את זה, אתה בבעיה", סיכם בוייר בפשטות את המצב בווסטהאם, הקבוצה אותה אהד בילדותו ושיחק בה שתי קדנציות שונות. שערו השישי העונה של הקשר בן ה-32 סידר לקבוצתו הנוכחית ניצחון 0:1 על הפטישים, שירדו מתחת לקו האדום. בוייר לא חגג את השער ולא שמח לאיד, אלא דיבר בכנות ובכאב על מצבה של ווסטאהאם שירדה מתחת לקו האדום. בירמינגהאם, מנגד, צברה 17 נקודות משבעת משחקיה האחרונים ועלתה למקום השמיני, הרבה הודות ליכולת הנהדרת של הקשר הוותיק, שהסביר בפשטות: "כל שחקן רוצה להרגיש רצוי ואהוב וכך אני מרגיש בבירמינגהאם".

יוהאן קבאיי – ליל

הקבוצה החמה התורנית של צרפת היא ליל עם ארבעה ניצחונות רצופים שכל אחד מהם כלל ארבעה שערי זכות. המאמן רודי גרסיה נהנה מחוליית ההתקפה הפורייה בליגה כשמי שמנהל את ההצגה הוא קבאיי. הקשר המוכשר בן ה-24 כבש מהנקודה הלבנה, הוסיף בישול ונבחר לשחקן המחזור בליג 1 כשליל חזרה ממונאקו עם 0:4. הקשר, כמו יתר חבריו, פתח רע את העונה, אך בשבועות האחרונים הוא בלתי ניתן לעצירה. השער שלו היה הרביעי ברציפות וזאת בתוספת למסירות המדויקות שהפכו אותו למנהיג הקישור של ליל. דומנק כבר רשם את השם בפנקס.

אלג'רו אליה – המבורג

חמישה ימים לפני שהיא מגיעה לבלומפילד לקרב על ראשות בית ג', המבורג שמה קץ לרצף של שבעה משחקים ללא ניצחון בבונדסליגה עם 0:4 בנירנברג. האיש של ברונו לבאדיה היה ההולנדי בן ה-22. הקשר שהגיע הקיץ מטוונטה תמורת 8.5 מיליון יורו כבש פעמיים והוסיף בישול. עם מהירות מסחררת וטכניקה נפלאה בתוספת למאזן מרשים של שישה שערים ושישה בישולים, ההולנדי הוא בהחלט אחד משחקני הרכש המוצלחים והמבטיחים שהגיעו לגרמניה הקיץ והוא צפוי לקחת חלק מרכזי בסגל האורנג' במונדיאל הקרוב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

התקפה

אנדריי ארשבין – ארסנל

משהו טוב קורה לחלוץ הרוסי כשהוא מגיע לאנפילד. התותחנים נראו רע מאוד במחצית הראשונה, אך חזרו למשחק בזכות שער עצמי של גלן ג'ונסון. ואז הגיע ארשבין. השתלט על כדור ברחבה, התעלם מקיומו של גלן ג'ונסון וירה טיל לקורה ופנימה בשער שניצח את המשחק. כבר כמה שבועות שארשבין הוא השחקן הטוב של ארסנל. הוא יורד לקבל כדורים, עוזר בבניית המשחק, מאיים תמידית על השער ומסיים נהדר. בהיעדרו של ואן פרסי הפצוע, ונגר צריך את הרוסי בפורמה והנה, בשקט ארסנל חזרה למרוץ האליפות.

גונזאלו היגואין – ריאל מדריד

אל פיפיטה כבש שמונה שערים בשבעת משחקי הליגה האחרונים ואחרי שניצח את חטאפה וסנטאנדר וכבש שערים מכריעים בדרבי וב-2:4 על אלמריה, הוא עשה זאת שוב במסטאייה. בלי רונאלדו וקאקה ועם איקר קסיאס במופע אימים, הבלאנקוס נעזרו בצמד של המושיע הארגנטינאי בדרך ל-2:3 ענק במסטאייה, שלא אפשר לברצלונה לברוח. גם העונה, לצד השמות הנוצצים והרכש היקר, היגוואין, בסך הכל בן 22, מוכיח שיש על מי לסמוך, דוחק את כולם הצידה ובא מדי שבוע לעבודה עם שערים מכריעים וחשובים. דייגו, רשמת?

גבריאל אגבונלהור – אסטון וילה

אחד הטורים ב"גרדיאן" של יום ראשון, אחרי ניצחונה של הוילה 0:1 באולד טראפורד. עסק במייקל אואן, שחוגג היום (שני) 30: "לאגבונלהור אין את הניסיון של אואן, אבל יש לו קצב, חוכמה ומשחק לא צפוי. הדעה הרווחת היא שרוני ודפו ישאירו את אואן מחוץ לסגל לדרום אפריקה. בשבת, הוא קיבל מתחרה חדש", נכתב שם. שער הנגיחה של אגבונלהור היה השמיני שלו העונה וזו השנה הרביעית ברציפות שהוא כובש נגד השדים האדומים. אחרי 27 משחקים, וילה סופסוף ניצחה את היונייטד וקראה עוד תיגר על הרביעייה המובילה. אגבונלהור, חלוץ שכולו כוח וחדות מול השער, נמצא בעיצומה של עונת השיא בקריירה שלו. גם קאפלו לא יוכל להתעלם מכך.

כוכב אורח

מירוסלב סטוך – טוונטה

לפני שלוש שנים, כשהיה בן 17, נמכר סטוך הסלובקי לצ'לסי. בעונה שעברה רשם ארבע הופעות לפני שנשלח לעונת התחשלות אצל סטיב מקלארן שעשתה לשני הצדדים רק טוב. צמד השערים שכבש בשבת עזרו לטוונטה להפוך פיגור לניצחון 1:3 על ברדה. מאזנו של סטוך עלה לשמונה שערים וקבוצתו ממשיכה להוליך את טבלת הליגה ההולנדית. גם מאמן הנבחרת ולדימיר וייס החליט כי הגיע הזמן לבשל את הדבר הבא בכדורגל הסלובקי וזימן את הילד לנבחרת הבוגרת. רגע לפני החזרה לסטמפורד ברידג', סטוך ינסה לסחוב את סלובקיה במונדיאל, שם יפגוש את איטליה, פרגוואי וניו זילנד.

שווים אזכור

סרחיו אסנחו (אתלטיקו מדריד) – מנע תבוסה ביתית

ג'ודי קראדוק (וולבס) – השאיר את טוטנהאם על האפס

גבריאל היינצה (מארסיי) – שמר על מרחק סביר מבורדו

סילבן מרבו (ראן) – בכושר פנטסטי

איביצ'ה אוליץ' (באיירן מינכן) – מאז חיפה, לא מפסיק לכבוש

פבריציו מיקולי (פאלרמו) – הסיוט של הגנת מילאן

דידייה דרוגבה (צ'לסי) – רק הוא הגיע למשחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully