וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "היה חשוב לנו לחזור למסלול"

12.12.2009 / 21:26

מאמן מכבי חיפה התרשם מהניצחון על הפועל פתח תקוה, אך בקבוצה שלו כעסו על האגרסיביות של היריבה. ביקורת על יכולתו של דבאלישווילי, שאמור לרדת לספסל. בפתח תקוה יעשו מאמצים לצרף את טלקיסקי ומנהלים מו"מ מתקדם להחזרת השוער סילביה צ'אבלינה. לחץ למנות את מחפוד למאמן

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

אחרי ששמו מאחוריהם את קמפיין ליגת האלופות הלא מוצלח, במכבי חיפה חזרו לזירה המרכזית שלהם, שבה הם יודעים היטב את העבודה ובמיוחד נגד החולשה של הפועל פתח תקוה, זה שוב היה נראה קל עם 0:4 חלק. הירוקים, שניצלו את המשחק שבוטל להפועל תל אביב כדי להחזיר את הפער לתשע נקודות, הצליחו לפחות להרגיע את הביקורות על החלק ההתקפי, שפרע שטרות הערב (שבת) אחרי שאייל גולסה, ליאור רפאלוב ושלומי ארבייטמן (צמד) טיילו לניצחון מספר 12 העונה.

ביקורת על יכולתו של דבאלישווילי

במכבי חיפה היו מרוצים מאוד בסיום המשחק מההתקדמות של ליאור רפאלוב, שנראה כמי שמשתפר בשבועות האחרונים. בקבוצה ציינו שרפאלוב מגיע יותר לקבל את הכדור והחמיאו לו על כך. גם ז'ורז'ה טשיירה, עלי עותמאן ושלומי ארבייטמן זכו למחמאות מהצוות המקצועי על יכולתם הערב, לעומת ולדימיר דבאלישווילי, ממנו נמשכת האכזבה ונראה שבמשחק הליגה הבא הוא יירד לספסל.

בעוד מספר ימים, ככל הנראה לקראת סוף השבוע, ייתכן וגוסטבו בוקולי יתחיל אימוני ריצה קלים. עלי עותמאן ספג מכה בעינו מפקק מהנעל של ג'ורג' גברו וגרם לאנשי חיפה לכעוס בעיקר בטענה ששחקני פתח תקוה שיחקו על הרגליים. כעס הופנה גם לדור הלוי, שבשני מהלכים שביצע כמעט ופצע את שחקני חיפה.

לאחר המשחק דיבר מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, על המטרות של חיפה והדברים החיוביים שהוא לוקח מהמשחק הזה. "אני חושב שהיום באנו למגרש לא פשוט והיה קשה מאוד לשחק כדורגל", אמר לוי. "שיחקנו קדימה ועשינו שערים מאוד יפים. הפכנו משחק שהיה קשה לקל, ומבחינתנו היה חשוב לחזור למסלול. מצד שני רצינו לתת מנוחה לשחקנים כמו יניב קטן, שסובל מפציעה מתמשכת, או אייל משומר, שסובל מעייפות". לשאלה האם הוא לא הרגיש כי שחקניו שיחקו נגד קונוסים, אמר לוי: "כן, עשינו את המשחק הזה לקל". על יכולותיהם של רפאלוב ודבאלישווילי, אמר: "ליאור נמצא בתהליך של התקדמות ומראה שהוא חוזר לעצמו, לעומת דבאלישווילי שלא מצליח לאחרונה להביא את היכולת שלו לידי ביטוי".

לשאלה עד כמה קשה יהיה המאבק על האליפות, הוסיף לוי: "יש לנו סגל מצוין. כפי שאפשר היה לראות יש לנו סגל שנותן תשובה להיעדרויות כאלה או אחרות. אנחנו מסתכלים קדימה. אני חושב שהמאבק על האליפות יהיה קשה מאוד, הפועל תל אביב היא קבוצה מצוינת, אבל בטח יהיו מועמדות נוספות ונעקוב אחריהן. נכון לעכשיו הפועל הם היריבים שלנו. אם נצטרך נקודתית להביא שחקן כזה או אחר שישדרג אותנו, נעשה זאת". לסיום נתן לוי סיכום נוסף על סיום הקמפיין בליגת האלופות, ואמר: "אני חושב שעשינו את המקסימום שם. נפלנו לבית מאוד קשה, היו לנו יריבות קשות מאוד. זה שלא שמנו שער, זה היה עניין של מזל רע. נמשיך וננסה לצבור את הביטחון לקראת המשך ליגה קשה".

עלי עותמאן, שפתח בהרכב במקום אייל משומר, שזכה למנוחה, אמר: "כשאני פותח בהרכב אני נותן את הנשמה שלי ומנגד כשאני לא פותח, אני ממתין בסבלנות על הספסל ומחכה להזדמנות שלי. מועדון שרוצה לקחת אליפות חייב שני שחקנים טובים בכל עמדה. החזרתי למאמן על האמון שהוא נותן בי. אירופה כבר מאחורינו ונצטרך להיות כעת בכל משחק הכי טובים על מנת לקחת שלוש נקודות. המאמן שלנו יודע לתת לנו שקט והיום החזרנו לו על המגרש".

אלימלך: "השחקנים סחטו את כל מה שיש להם"

בימים האחרונים מופעלים לחצים מצד גורמים המקורבים להפועל פתח תקוה למנות את מחפוד לצד שביט אלימלך. גורם במועדון הודה הערב: "אנחנו זקוקים לניסיון מעבר לחיזוק הקבוצה". בפתח תקוה מכחישים סיכום עם מחפוד, אך יחד עם זאת אפשרות כזו לא נשללה על הסף, כשבקבוצה בודקים במקביל אפשרות למנות מאמן אחר.

ביום המשחק נמתחה בפתח תקוה ביקורת על צורת המשחק של אלימלך. "אין כאן שיטה, נראינו כמו כלום היום", אמרו שחקנים בקבוצה. אלימלך שוחח בסיום עם המנכ"ל אפי צפריר ועם חבר ההנהלה תומר סיני. האחרון דרש הסברים ליכולת הירודה של הקבוצה. אלימלך ביקש להביא חיזוק. גורמים בקבוצה אמרו היום כי: "המצב הזה לא יכול להימשך. אם צריך, נביא את מחפוד כדי שיחלץ אותנו. אין ספק שצריך כאן מאמן מנוסה".

בעקבות המצב הקשה של הקבוצה, בפתח תקוה יחדשו שוב את המגעים עם הקשר הבולגרי, דימיטאר טלקיסקי. גורם בקבוצה אמר: "ננסה לסגור איתו עוד השבוע". בנוסף, במועדון מחפשים לצרף שוער זר בינואר וכבר מנהלים מו"מ מתקדם עם הקרואטי סילביה צ'אבלינה. השוער בן ה-32 שיחק בפתח תקוה בחצי השנה האחרונה של עונת 2005/6. אחרי שעזב את האורווה, שיחק צ'אבלינה בשיבניק הקרואטית ובשנתיים האחרונות בלאסק לינץ האוסטרית. מועמד נוסף להצטרף לקבוצה הוא שוער צסק"א סופיה זדרבקו צ'בדרוב בן ה-29.

בהפועל פתח תקוה הבינו היטב שבקלות המשחק הזה יכול היה להסתיים כפי שהסתיים המפגש נגד הפועל תל אביב (7:1) והתקשו לקחת דברים חיוביים מהמשחק. מאמן הקבוצה, שביט אלימלך, הסביר בסיום: "השחקנים כן סחטו את כל מה שיש להם מבחינת כוח, אבל יש דברים שלא משנה כמה שלא תדבר על זה, קשה להכניס את זה לראש של שחקנים. כשאתה סופג שלושה שערים תוך רבע שעה, אז זה קשה למלא הוראות. הראש נמצא ב'איך ספגתי', אבל בסך הכל אני חושב שבמחצית השנייה השחקנים נראו כמי שלא רוצים לרדת מושפלים, ולצערי אנחנו יודעים השנה מה זה אומר לרדת מושפלים".

לשאלה האם הקבוצה תוכל להינצל לאור היכולת שהיא הפגינה הערב, הוסיף אלימלך: "הפועל פתח תקוה נראתה טוב בשני המשחקים לפני מכבי חיפה, הייתה מגמת שיפור משמעותית. לפעמים צריך מומנטום אבל לא ניצלנו את זה נגד חיפה דווקא. אנחנו עם הפנים קדימה, נתחזק ונעבוד עוד יותר קשה. אנחנו מדברים על חיזוק, מדברים כל הזמן איך לעשות טוב יותר לקבוצה. אני מאמין שבסופו של דבר נצטרך לעשות את זה כי צריך קצת להתחזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully