וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר למודעות עצמית

11.12.2009 / 14:20

עם הכשלים בהגנה, המרמור של לאמפה, שיובש על הספסל ושלח חצים מורעלים לצוות האימון ("לא באנו מוכנים למשחק") וסכנה ממשית להידרדר למקום השלישי בבית, מכבי תל אביב קיבלה סטירת מציאות. ורק אנדרסון, אחרי 1 מ-11 מהשדה, מתרברב: "קבוצה שלא תתמקד בי תהיה בצרות"

1. מצ'איי לאמפה ישב במקומו הקבוע בחדר ההלבשה של מכבי, בין גיא פניני לצ'אק איידסון, ועטה את אותה ארשת פנים חצי-מלנכולית חצי-אדישה, שנדמה שהפכה לסימן ההיכר שלו בחודשיים האחרונים. הוא דיבר לאט, בקול מדוד ועמוק, אך הזעם ניכר היטב בדבריו. "שיחקנו נורא", אמר. "אני חושב שזה היה המשחק הגרוע ביותר שלנו העונה. לא עשינו כלום על המגרש. הם (ויטוריה) הזיזו את הכדור כמו שצריך וידעו היכן לפגוע בנו".

זמן קצר קודם לכן ספג השחקן היקר בסגל זובור מפואר נוסף ממאמניו; שמונה דקות לסיום פספס לאמפה ריבאונד בהגנה, והפוזשן שלאחריו הסתיים בשלשה שהגדילה ל-9 את יתרון הקבוצה האורחת. פיני גרשון השתולל. הסנטר הפולני נזרק לספסל והוחלף ביניב גרין, שלא שיחק עד לאותו רגע.

בחדר ההלבשה נקם לאמפה את נקמתו הקטנה בצוות המאמנים. "אני חושב שלא הגענו מוכנים", עקץ. שאלתי אותו כיצד הוא מסביר את ההתדרדרות החדה במעמדו (13 דקות משחק בממוצע בארבעת משחקי היורוליג האחרונים). "אני כבר לא יודע מה לעשות", השיב. "לא מזמן הלכתי לפיני ושאלתי אותו מה קורה. 'תמשיך לעבוד קשה', הוא אמר. הסיטואציה הזאת מאוד מאכזבת אותי. יכולתי לעזור לקבוצה הערב, אבל פיני לוקח את ההחלטות. מה כבר נשאר לי לעשות?".

במסיבת העיתונאים ניסה גרשון להסביר את פשר הספסול המתמשך של הרכש מחימקי. "הוא עשה כמה טעויות קריטיות", אמר המאמן. "הוא לא לקח איזה ריבאונד בהגנה, ואז ויטוריה קלעה שלשה מהפינה שהוא היה אמור לשמור. במשחקים מהסוג הזה אין לי סבלנות לטעויות".

ואולי לא הייתי כזה גרוע

2. זה היה כנראה אחד הערבים הגרועים בקריירה של אלן אנדרסון. אין דרך נעימה לנסח זאת: הסווינגמן האמריקאי חירב את משחק ההתקפה של מכבי, עם 1 מ-11 מהשדה ושלושה איבודים. הספק מכובד עבור 22 דקות. כשהוא עושה את דרכו לאוטובוס, נשאל דושקו איבנוביץ' האם העצירה של אנדרסון הייתה בעיניו המפתח לניצחון. "מה פתאום אנדרסון? לפני המשחק דיברנו בעיקר על אנדרו ויזנייבסקי", גילה.

בחדר ההלבשה של מכבי הפגין אנדרסון חוסר מודעות עצמית מן המעלה הראשונה. "אני לא חושב שהיה לי משחק רע", טען. "אני גם לא חושב שוויטוריה הפתיעה אותנו. הבעיה הייתה שנתנו להם זריקות פתוחות, והם קלעו את רובן. לא איבדנו הרבה כדורים היום, אבל גם לא חטפנו מספיק. אני לא חושב שצריך להאשים מישהו בהפסד הזה".

עוד אמר לי כי "אין ספק שהיריבות מנסות קודם כל לעצור אותי. ואני אומר להן: כדאי שתנסו לעצור את אלן אנדרסון, כי קבוצה שלא תתמקד בי תהיה בצרות".

אפרופו איבנוביץ': לאורך המשחק הפגין המונטנגרי שליטה אבסולוטית בקבוצתו. הוא קילל וצרח, כיוון וניווט, ורטן על כל סל שספגה קבוצתו. לאחר כל סל שכזה, ספג השומר שכשל בהגנה שאגות. איבנוביץ' מתנחל על האוזניים של פקודיו. אין שחקן, עוזר או מעסה שעובר לידו שלא חוטף איזו צרחה ידידותית על הראש. כמו בבדיחה הישנה ההיא, אומר איבנוביץ': גם אם לא מגיע לך עכשיו, זה בטח יגיע לך אחר כך. לצופה מן הצד זה נראה תיאטרלי, קצת מוגזם, אבל אין מה לומר – זה כנראה עובד.

כשל מירזה

3. שתי דקות לסיום המשחק, כשקאחה לבוראל ביתרון 10, הרימו רבים מאוהדי מכבי תל אביב ידיים. מאות נטשו את האולם. בתוך חמישים שניות הצליחה מכבי, כחלק מפרפורי הגסיסה האחרונים, לקצץ חמש נקודות מהפער. איבנוביץ' נלחץ וביקש פסק זמן. הקהל שנשאר במגרש התעורר. הרעש, כנראה, נשמע היטב גם מחוץ להיכל, שכן לפתע חזרו בריצה פנימה כל אותם מאות אוהדים. חצי דקה אחר כך, גמרה שלשה נוספת של הספרדים את המשחק באופן סופי ומוחלט.

בסיום העדיף גרשון לדבר על אחוזי הקליעה של האורחים. "איבדנו רק שישה כדורים", אמר, "ולא אפשרנו להם כמעט ריבאונד התקפה, אבל אי-אפשר לנצח כשהיריבה שלך קולעת 52% מבחוץ, ואתה קולע ב-37% מהשדה".

אך נדמה כי השאלה היא לא כמה שלשות קלעה ויטוריה ובאיזה אחוזים, אלא כיצד נקלעו אותן שלשות. בניגוד ליריבות קודמות של מכבי, ויטוריה הגיעה מוכנה וידעה כיצד לתקוף את ההגנה האזורית, אליה עברה מכבי כבר בתוך שש דקות. ההגנה הזו בלבלה את צסק"א והרסה את לובליאנה, אולם רק אתמול אמר כאן עודד קטש שאם ויטוריה תזיז את הכדור מהר ותשמור על תנועה מתמדת בהתקפה, היא כבר תמצא את החורים בהגנת החילופים של מכבי. וזה בדיוק מה שקרה.

זו תהיה טעות להגיד שויטוריה הגיעה לתל אביב בכושר קליעה גדול. 16 שלשות קלעו הבאסקים, 14 מתוכן מתוכן הגיעו מידי מירזה טלטוביץ' (8 מ-14) וקרל אינגליש (6 מ-11). יתר השחקנים הוסיפו 2 מ-6. זה נתון בלתי נסלח, שמעיד על כישלון הגנתי אדיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מה שיש לא יספיק

4. אז הבלון הזה התפוצץ. מעט מאוד קבוצות ראויות פגשה מכבי עד כה. אחת, למעשה, שרחוקה מלהיחשב קנדידטית סבירה לפיינל פור, והיא הפסידה לה פעמיים. עוד נדבר על הסיבוכים הקשים שההפסד הזה יכול לעורר. אבל חלקו החיובי הוא שכעת אין לגרשון ולדרוקר ברירה, אלא להישיר מבט למראה ולבחון בדקדוק את הליקויים. קל להימנע מכך כשמנצחים.

זו אזעקת אמת, שמשמעותה: אם מכבי באמת מכוונת גבוה, מה שיש לה לא יספיק. היא משלמת מחיר כבד על ההחתמה של לאמפה, עליו כבר אמרנו כי התגלה כגארד בעור של סנטר. היא משלמת על חוסר היציבות של אנדרסון ועל היד הבינונית של איידסון. ובעיקר, היא משלמת על כך שעדיין לא גיבשה היררכיה.

לימונד וגרין לא קיימים ברמה האירופאית, זה ברור. זמן הפרקט המתוגבר של פניני מגיע על חשבונם של בלות'נטאל, אנדרסון ולאזמה. פרקינס ופישר חיים ממשחק למשחק. המצב הזה יוצר בלבול, דיסהרמוניה, ובעיקר סיטואציה שבה שחקנים לא מבינים את תפקידם, ולכן מתקשים לבוא לידי ביטוי.

ויזנייבסקי ואיידסון מקבלים קרדיט קבוע. הבעיה היא שהשלישייה סביבם משתנה. בשבוע שעבר בלובליאנה הובילו השניים, כרגיל, את רשימת מקבלי הדקות. את החמישייה הראשונה מבחינת דקות המשחק השלימו פישר, בלות'נטאל ולאזמה. בשבוע שקדם למשחק ההוא, מול מארוסי, השלימו את החמישייה המובילה פניני, בלות'נטאל ולאמפה. אתמול היו אלה אנדרסון, לאזמה ופישר. "יש שרואים ברוטציה רחבה יתרון ויש שרואים בה חיסרון", אמר על כך גרשון. "ניסינו היום כל מיני דברים. התוצאה אומרת שזה לא הצליח".

ועכשיו - צסק"א

5. ההפסד לוויטוריה סיבך מאוד, כאמור, את מצבה של מכבי בבית ג'. הניצחון הכפול של הבאסקים על מכבי מבטיח להם יתרון במקרה של שוויון נקודות עתידי בין השתיים. כך שכעת, אם תפסיד מכבי בשבוע הבא לצסק"א במוסקבה, ואילו קאחה תשמור על הבית מול לובליאנה, יאבדו הצהובים כמעט סופית את המקום הראשון.

ויטוריה תלויה בעצמה. שלושה ניצחונות, והיא ראשונה. העניין הוא שבמחזור האחרון היא תתארח במוסקבה. ייתכן מצב של שוויון נקודות בינה ובין צסק"א, ואף שוויון משולש יחד עם מכבי. במקרה כזה, מיקומן הסופי של הקבוצות יהיה תלוי בתוצאות המשחקים בין צסק"א למכבי ובין צסק"א לויטוריה.

מכל מקום, אם מכבי תפסיד במוסקבה, רצוי שתעשה זאת בהפרש נמוך מ-17 נקודות (ניצחה בתל אביב 54:71). אחרת, גם המקום השני כנראה הולך לאיבוד.

גרשון כבר נכנס לכוננות ספיגה. "צסק"א חזרה להיות הקבוצה שהכרנו", סיפר במסיבת העיתונאים. "המשחק בשבוע הבא יהיה קשה יותר מהמשחק הזה. אם הפסדנו כאן לויטוריה, וצסק"א ניצחה בספרד, למה שנחשוב שאנחנו הולכים לנצח במוסקבה?".

צודק.

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully