וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון של מאמן

11.12.2009 / 8:09

זו הפעם השנייה העונה שדושקו איבנוביץ' המושמץ עושה בית ספר לפיני גרשון, וזה קרה משום שהוא הגיע עם הכדורסל החכם שלו, וניצח

אם מישהו היה מנסה לגבש דעה לגבי יכולות האימון של דושקו איבנוביץ' בהתאם לדיווחים על אודותיו בתקשורת הישראלית בשבוע האחרון, מסקנותיו היו כדלהלן: מדובר בדביל מושלם, פסיכופת עם קבלות, גנרל עם שריטה במוח, שכל מה שמעניין אותו זה לגרום לשחקניו שברי מאמץ. בנוסף, הוא גם שבלוני ולוזר. אלא שאז נחתה קאחה לבורל שלו בהיכל והאירה באור מגוחך את הנטייה הישראלית כל כך לנהל ולבקר את הספורט האירופי מלבו של המזרח התיכון.

זו הפעם השנייה העונה שאיבנוביץ' המושמץ עושה בית ספר לפיני גרשון. זה קורה, תחזיקו חזק, מפני שהקבוצה שלו מאומנת יותר מזו של מי שזכה בגביע האירופי שלוש פעמים. קאחה לא עושה שום דבר מרהיב או מיוחד: היא פשוט מזיזה את הכדור בסבלנות בהתקפה ומחפשת את השחקן החופשי. בהגנה, מול ערימת הגימיקים של גרשון, קאחה סתם שומרת אישית חזק ולא מפחדת להציב את ליאור אליהו על אלן אנדרסון הפתטי, בידיעה שספליטר או באראץ' הענקים מחכים מאחור. פרט לכמה התאמות פשוטות, כמו למנוע את הפיק-אנד-רול של מכבי באמצעות כיוון לקו הבסיס, איבנוביץ' פשוט הגיע עם הכדורסל החכם שלו, וניצח.

המשחק הזה גם הפריך את התפישה שמכבי של העונה שומרת טוב. הגנות המץ'-אפ-זון והחילופים עובדות מול קבוצות ברמת ליגת העל המקומית (למען הסר ספק, גם לובליאנה ומארוסי ברמה הזאת). קאחה פשוט ניצלה זאת לאימון קליעות קליל מחוץ לקשת, וה-16 מ-31 מטווח זה לא היה מקרי. בכל פעם שמכבי שמרה אישית רגילה, בלי התחכמויות, היא הציגה יסודות הגנה איומים, נתקעה בחסימות, הביאה עזרה מיותרת מטלטוביץ' הלוהט ולא הצליחה לבצע רוטציה בסיסית בין שומרים.

הנקודה המטרידה באמת היא לא הפער בין המאמנים, אלא בין שחקני שתי הקבוצות. קאחה לבורל הופיעה עם חצי קבוצה: הכוכב, וולטר הרמן, לא התחיל את העונה, וגם אולסון, מיקוב והוארטס נעדרו. רק שלקאחה לבורל יש בסיס בריא, בעיקר מתחת לסל, בזמן שמכבי החתימה בקיץ לתפקיד הסנטר המשמעותי כל כך גארד המכונה בשם מאצ'יי לאמפה. כך שאולי ההפסד הזה לא סותם את הגולל על הסיכויים של מכבי לזכות במקום הראשון בבית, אבל הוא מבהיר כמעט סופית עד כמה היא רחוקה מלהוות גורם אמיתי ביורוליג העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully