וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאחה קשה לממש את הפוטנציאל

נאצ'ו מנדסה, "דיארו ספורט"

10.12.2009 / 10:47

ויטוריה עדיין לא הצליחה להתגבש אחרי המהפכה שעברה בקיץ. הפציעות התכופות, היעדר רכז אמיתי ושחקנים חדשים שצורפו במהלך העונה, מונעים מקאחה להציג את היכולת האמיתית של הסגל הארוך

קשה לזהות את קבוצת הכדורסל של ויטוריה השנה. ראשית, אחרי יותר מ-20 שנה הספונסר של הקבוצה "טאו", החליט להוריד את חסותו מהמועדון בעקבות המשבר הכלכלי. הספונסר החדש של הקבוצה הוא "קאחה", בנק שסיכם על שותפות של 3 שנים עם הקבוצה. שנית, עזיבתם של שחקנים בכירים רבים כגון מייקל, ראקוצ'ביץ', פריגיוני וסרגיי וידל, אילצה את הנהלת הקבוצה למצוא פתרונות דחופים לבעיות בסגל. המטרה הראשונה של הקבוצה הייתה למצוא את השחקנים הפנויים הטובים ביותר, והשנייה הייתה למצוא כמה שיותר כישרונות צעירים כדי לבנות קבוצה טובה לטווח ארוך. ריבס, הוארטס, אולסון, אינגליש, הרמן ואליהו הגיעו והצטרפו לספליטר, טליטוביץ', באראץ' וסאן אמטריו, ארבעת השחקנים היחידים שנותרנו בסגל הקבוצה מהעונה שעברה.

עם כל השינויים, תחילת העונה בינתיים לא עוברת על מי מנוחות עבור המאמן דושקו איבנוביץ'. התוצאות של הקבוצה הן דווקא לא רעות, אבל ההרגשה הכללית היא שהקבוצה לא מציגה את היכולת אותה היא יכולה להציג. בפעמיים היחידות בהן התמודדה קאחה מול קבוצות טובות בספרד, זה הסתיים באסון עבור הקבוצה של איבנוביץ' (הפסד ב-25 נקודות לריאל מדריד בסופר קאפ והפסד ב-28 נקודות לברצלונה לפני חודש). אולי מדובר ביומיים רעים, אבל מלבד שני ההפסדים האלה, הקבוצה לא הראתה יכולה עקבית במשחקים שלה והיא אף מתקשה לנצח קבוצות חלשות ממנה.

אם איבנוביץ' מדבר ברכות, סימן שהמצב רע

הצוות המקצועי וההנהלה מסבירים את פתיחת העונה החלשה בכך שהקבוצה סובלת מפציעות. הרמן עדיין לא שיחק משחק רשמי, אולסן נפצע עוד לפני שהוא חתם על החוזה שלו בקיץ, ואליהו והוארטס סבלו מפציעות מתחילת העונה. כתוצאה מהפציעות הקבוצה הביאה את ולדימיר מיקוב, כריס לופטון ושון סינגלטרי, פרצופים חדשים נוספים לקבוצה שגם ככה נמצאת בבנייה.

אולי זו הסיבה לכך שבפעם הראשונה מזה שנים איבנוביץ' מדבר ברכות על הקבוצה והשחקנים שלו, ואינו תוקף אותם. המאמן ביקש סבלנות ורוח חיובית מהאנשים הסובבים את הקבוצה, מדובר בבקשה מפתיעה שמגיעה ממאמן שיכול להגיע לתקשורת שהוא אינו מרוצה אחרי ניצחון ב-50 נקודות.

לא רק הפציעות הן הסיבה לכך שהקבוצה אינה מוגדרת. לקאחה יש מחסור ברכז טבעי. ריבאס הוא קלעי שמתעקש לשחק רכז, בזמן שהוארטס בקושי שיחק שלושה משחקים רצופים מתחילת העונה. סינגלטרי היה זקוק לפחות מ-15 ימים בשביל להשתלט על עמדת הרכז הפותח, אבל הוא עדיין לומד את חבריו לקבוצה. המחסור בקלעי הוא בעיה נוספת עבור איבנוביץ', שהשחקן הכי טוב שלו בינתיים הוא פרננדו סאן אמטריו, אותו רצתה ההנהלה לשחרר אותו בקיץ. בצבע, טליטוביץ' הפסיק את ההתקדמות שלו והפך להיות רק קלעי, והשאיר את ספליטר לבד מתחת לסלים, בזמן שבאראץ' עדיין צריך זמן בשביל להתפתח.

מבחינת פוטנציאל, קאחה היא בין הקבוצות המובילות באירופה, אבל כרגע הקבוצה עדיין נמצאת בשלב שהיא מנסה לגלות לאן היא יכולה להגיע. ברגע שכל הפציעות יעברו, נוכל לראות מה, ואם בכלל, קאחה ויטוריה שווה העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully