וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאלוב יפתח במקום ארבייטמן

7.12.2009 / 14:46

שינויים בהרכב מכבי חיפה לקראת המפגש מול בורדו (21:40, ערוץ 10), גם גדיר בהרכב. בלאן: "הם עשו לנו הכי הרבה בעיות"

נועם אשל

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

לסיים את זה יפה. זה כל מה שרוצה מכבי חיפה לעשות הערב (שלישי, 21:40, ערוץ 10), כשתארח באצטדיון רמת גן את בורדו, למשחק שיסגור עבורה קמפיין ליגת אלופות מעט עגום. עד כה, הפסידה האלופה הישראלית בכל חמשת משחקיה במפעל, ואף לא השכילה להבקיע שער. כעת, ינסו במחנה הירוק לתת לקהל הביתי הצגה אחת לפני שחוזרים למציאות של ליגת העל, ואם ההצגה הזאת תלווה בנקודות או שערים - מה טוב. המשחק יהווה גם הופעת פרידה רשמית, סופית ואחרונה ממגן הקבוצה, אלון חרזי, שיתלה את הנעליים עם סיום המפגש מול הצרפתים, וישים לקריירה הענפה שלו סוף. במשחק יתארח כוכב נבחרת קמרון לשעבר, רוז'ה מילה.

המאמן אלישע לוי שוחח עם שחקניו לקראת המשחק, כשערך להם אסיפה קצרה. המאמן אמר: "העובדה שבורדו תעלה עם ההרכב השני שלה לא צריכה לשנות לנו דבר. אסור לנו לחשוב על השער הראשון. אני מאמין שנבקיע, השאר תלוי בכם".

הקבוצה פרסמה את ההרכב למשחק, כשבהגנה יפתחו כרגיל אייל משומר ופיטר מסיללה באגפים, ודקל קינן וז'ורז'ה טשיירה במרכז, כששי מימון ימתין להזדמנות מהספסל. בקישור יפתחו בירם כיאל, ג'ון קולמה, אייל גולסה ומוחמד גדיר. שלומי ארבייטמן, שאמור היה לפתוח בחוד לצד דבאלישווילי, יישאר על הספסל, כשמי שיפתח במקומו ב-11 הראשונים יהיה ליאור רפאלוב.

לוי: "אם ננצח, ננצח את בורדו - לא משנה מי שיחק"

"ברור שאם בורדו באים בלי 7-8 שחקנים בהרכב, הם בוודאי יכולים להיפגע ביכולת שלהם", אמר מאמן החיפאים, אלישע לוי, במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "מצד שני, צריך לזכור שאם אני מסתכל על הסגל של בורדו, זה סגל מאוד חזק. יחליפו אותם שחקנים עם רזומה, צעירים מאוד מבטיחים כמו סרטיץ' ואחרים, כך שיש להם סגל מאוד רחב. אם נצליח במשחק הזה נצליח נגד בורדו - וזה לא ישנה מי שיחק".

"יש דריכות. זה נובע מהעובדה שזה משחק אחרון, כולנו רוצים לסיים עם טעם טוב", הוסיף המאמן. "הרי ברור שעצם העובדה שהגענו לליגת האלופות זה הישג גדול מאוד, אבל מהרגע הראשון לא הסתפקנו בלהפסיד בכבוד, ולא התנחמנו בזה ששיחקנו טוב". באשר לשאלה האם ייתן לאלון חרזי לשחק במשחק, אמר לוי: "בוודאות אני מתכנן לתת לחרזי לשחק, אנחנו מאוד מעריכים אותו, ונעשה את זה הכי טוב - כיאה לספורטאי גדול, וכיאה למועדון כמו שלנו".

באשר לקפטן הקבוצה, יניב קטן הפצוע, שלא ישחק הערב, אמר לוי: "הוא שחקן משמעותי שנמצא בכושר טוב, הוא בוודאי יחסר לנו. מצד שני, נעשה הכל לנצח כקבוצה. זה מפריע לנו שלא הבקענו והוצאנו נקודה, אבל אנחנו יודעים להתמודד עם זה. בגדול, נצטרך להוריד את הקוף הזה מהגב. אני מקווה שנצליח. אנחנו אומרים כל הזמן, שבכל המשחקים היינו שווים מול שווים, בבורדו ובטורינו היינו שווים נקודות אבל לא הצלחנו להביא אותן. המקסימום שלנו לא הספיק, כי נפלנו לבית קשה. גם אנחנו וגם הקהל שלנו יודעים להעריך את מה שאנחנו עושים, גם אם לא הבקענו או הבאנו נקודות".

אלון חרזי עצמו הוסיף: "מכבי חיפה הגיעה למפעל הזה בזכות ולא בחסד. היא תרצה להשאיר את חותמה, לא לסיים עם אפס נקודות ואפס שערים. סגל השחקנים של בורדו, אפילו אלה שלא משחקים ב-11 הפותחים, יכול בקלות לשחק באחת מהקבוצות בישראל. כל השחקנים שם ברמה גבוהה, אבל נשתדל לעשות את העבודה".

המגן הוותיק נשאל לגבי ההבדלים שבין הקמפיין הנוכחי לזה שעברה הקבוצה ב-2002/2003, ואמר: "לא פייר להשוות בין התקופות, כי השחקנים שהיו אז היו עתירי נסיון, זרים יוצאים מהכלל, שחקנים הרבה יותר בוגרים ומבוגרים מאלה שמהווים את השלד של מכבי חיפה היום".

הרכב משוער: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, דקל קינן, ז'ורז'ה טשיירה, פיטר מסיללה; בירם כיאל, ג'ון קולמה, מוחמד גדיר, אייל גולסה, ליאור רפאלוב; ולדימיר דבאלישווילי.

בלאן: "לא בטעות הגענו לראש הבית"

לאחר שנחתה בארץ, ערכה אתמול (שני) האלופה הצרפתית מסיבת עיתונאים לקראת המשחק, שעבורה יהיה לפרוטוקול בלבד. בורדו הבטיחה את המקום הראשון בבית א' עוד במחזור הקודם, ולארץ היא מגיעה בהרכב חסר למדי. למסיבת העיתונאים הגיעו הקפטן, השוער אולריך רמה, והמאמן לורן בלאן.

לורן בלאן נשאל האם הוא מצפה למשחק קשה מול חיפה, כפי שהתפתח במשחק בצרפת וענה: "אין ספק שהמשחק לא יהיה קל לבורדו. הקבוצה היחידה שהיוותה קשיים במסגרת הזאת הייתה מכבי חיפה. אני חושב שזאת קבוצה שיכלה להשיג יותר חוץ מזה שהיא לא הבקיעה שערים. היא עשתה הכי הרבה בעיות בבית. באנו לפה לשחק כדורגל, לא בטעות הגענו לראש הבית. עשינו הרבה מאוד מאמצים להגיע אליו. ניקח את המשחק הזה בשיא הרצינות".

"המשחק יהיה הרבה יותר התקפי מאשר בבורדו", המשיך המאמן בנוגע לטקטיקה בה ישתמש. "אני מתכוון להציג משחק מאוד התקפי, עם חוצפה. ניצחנו את פריס סן ז'רמן בליגה, הגדלנו את הפער מליון לפני המשחק מולם וזה מאוד מעודד אותנו. אני מאוד שמח על כך שאנחנו מצליחים במאבק על אליפות צרפת".

הקפטן אולריך ראמה הוסיף: "זה משחק בכל מחיר לשחקן שיש לו אינטרסים אישיים וקבוצתיים. יש הרבה עניין במשחק הזה מבחינת השחקנים שכן ישותפו. אותם שחקנים יתנו מאה אחוז מהתחלה ועד הסוף. הקבוצה לא נאיבית. יש שחקנים ששיחקו בגביע אירופה. יש לנו שחקנים צעירים מאוד דינמיים שרוצים להצליח".

בלאן, כאמור, השאיר בבית את מרבית שחקניו הבכירים, במטרה לאפשר להם מנוחה מקסימלית לפני משחק העונה מול ליון ביום ראשון. השוער סדריק קראסו, המגנים מתיו שאלמה, בנואה טרמולינאס, מיקאל סיאני ומארק פלאנוס, הקשרים ירוסלב פלאסיל, יוהאן גורקוף, אלו דיארה ויוהאן גופראן לא הגיעו לישראל. מי שכן נכללו בסגל הקצר המונה 15 שחקנים בלבד הם הנרי סייבה בן ה-19 וגרגורי סרטיץ' בן ה-20, שני כשרונות מבטיחים שיהיה שווה לעקוב אחריהם, אך לא צפויים לפתוח. מי שיקבלו כנראה את המקום בהרכב הם שחקני ההגנה הצעירים, כריסטופר גלומבאר ולודוביק סאנה, שלא צברו ולו דקת ליגה אחת בקריירה.

הרכב משוער: אולריך ראמה, פרנק ז'ורייטי, כריסטופר גלומבאר, לודוביק סאנה, דייגו פלאסנטה, וונדל, אבדו טראורה, פרננדו, ז'וסייה, דויד בליון, פרננדו קבנאגי.

עדכון ראשון: 8:04
עדכון אחרון: 14:46

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully