וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרנו בלעדיך, ביי

אלי גוטמן הצליח לפתור העונה כמעט כל בעיה בהפועל תל אביב למעט זו של סמואל יבואה, שכנראה ייפרד בקרוב מהקבוצה

אלי גוטמן ידע שהעונה הוא לא יוכל להמתין יותר לסמואל יבואה. הדרישה לאליפות בכל מחיר, בטח נוכח הרכש שביצעה הפועל תל אביב, חייבה את המאמן למצוא פתרון מהיר למשבר שפקד את החלוץ שלו בסיום העונה שעברה. כבר בתחילת הקיץ החל גוטמן בסבב שיחות עם שחקניו, כולל אחת מאוד חשובה עם יבואה עצמו. באותה שיחה גוטמן ביקש מיבואה לשכוח את מה שהיה ולחזור לימיו היפים במועדון מתחילת העונה שעברה. החלוץ שמע את דברי המאמן, ולהפתעת כולם הגיע עם מוטיבציה גבוהה לתחילת האימונים. אותה התלהבות נשמרה גם לאורך כל המחנה, אז נדמה היה שיבואה חוזר לעצמו. לאחר מכן הגיע המשחק מול גטבורג בו החלוץ אף גילה יכולת טובה יותר, שיתוף הפעולה עם שכטר נראה מבטיח. אף אחד לא חשב אז שאותו שכטר יהפוך את יבואה למיותר ואת המשבר של החלוץ הגנאי לחסר השפעה על הקבוצה.

מאז אותו משחק בגטבורג, ב-16 משחקים בהם שותף, הצליח יבואה לשפר את מאזנו בשני שערים בלבד, תוך שיכולתו רק נסוגה משבוע לשבוע. גוטמן הצליח להקים מכונת שערים מדהימה שאינה תלויה בו יותר, עד שהערב (שני, 20.00, ערוץ 1), לראשונה העונה, גוטמן יעדיף להרכיב בחוד את מהראן לאלה מול הפועל חיפה. הספינים ששולחים את יבואה למקומות שהוא לא שמע עליהם וההדלפות המכוונות על עזיבתו המתקרבת, מלמדים שזו רק ההתחלה ואלו הם ימיו האחרונים של מי שסחף את הפועל תל אביב בעונה שעברה למאבק אליפות.

סגור מדי

גם כשיבואה לקח את הפועל תל אביב על גבו עם 12 שערים, מצבו החברתי במועדון הכי בכי רע. ההערכה המקצועית הסתירה על החיבור הרופף. מאוחר יותר העניק יבואה ראיון נדיר לספורט "הארץ", שם קונן על בדידותו ותקף את המועדון, ורק החריף את הבעיה. גם לאלי אוחנה, מאמנו בכפר סבא, ברור שהבעיה היא חברתית. "קשה לי באופן אישי לחוות דעה על כל מה שעובר על יבואה. אני לא נמצא באימונים ולא יודע מה קורה בהפועל. זה שחקן שהחזיק את הפועל בתחילת העונה שעברה כמעט לבדו, כך שהבעיה על פניה נראית לי חברתית ואולי קשיי התאקלמות בקבוצה. מעבר לזה, אין לי שום מושג מה עובר עליו".

העונה הבעיה הזו רק החריפה, למרות שהכיוון החיובי שנראה במחנה האימונים. גוטמן ניסה לעשות הכל כדי להחזיר אותו לתלם, וכמעט מדי שבוע לקח אותו לשיחה אישית בה ניסה לעודד אותו ולהרים את ביטחונו העצמי. גוטמן ניסה לתת לחלוץ גב, ויש גורמים בהפועל תל אביב שטוענים שגם אלי טביב נכנס מדי פעם לתמונה כדי לעזור לחלוץ שהגיע מכפר סבא שלו. מקורבים למועדון מספרים סבורים שטביב השפיע לא פעם על שיתופו של יבואה, גם במטרה לראות רווחים עתידיים על החלוץ שבאמצע העונה שעברה היה שווה הרבה כסף והיום הביקוש אליו הרבה פחות נוצץ. "יש הגיון בריא למה לתת לשחקן שנמצא בכושר גרוע לשחק בכל שבוע מבלי בכלל להתלבט?", תוהה מקורב לקבוצה. "כולם בהפועל יודעים כי קצרה וטביב הפעילו לחץ על גוטמן לשתף את יבואה, אין שום סיבה אחרת למה הוא מקבל כל כך הרבה דקות עם כמעט אפס תפוקה". בהפועל, כמובן, מכחישים בתוקף את הטענה הזו והעמדה הרשמית של הצוות המקצועי היא שהם מאמינים ביכולת של החלוץ. לפחות עד הערב.

מוערך מדי

אבל יבואה לא יכול לבוא לאף אחד בטענות, כי הבעיה שלו מתחילה קודם כל בחוסר הרצון שלו לתקשר עם הסביבה. קשה להבין זאת, אבל כמעט כל השחקנים בהפועל תל אביב מעידים כי הם בכלל לא יודעים מה עובר בראש של החלוץ. חבריו לקבוצה טוענים בנחרצות כי החלוץ הוא דמות די חידתית עבורם, שכן יבואה כמעט ולא מדבר עם חבריו לקבוצה ולעיתים אף נראה כמי שלא רוצה שום קשר עימם. יתרה מכך, שחקנים טוענים בתוקף כי יבואה לא מתאמץ בכלל במשחקים ובטח שלא באימונים, ונראה כי אין לו כלל חשק להיות חלק מהקבוצה. "חוץ מדה סילבה ואניימה שרק איתם הוא לפעמים מדבר, אף אחד לא יודע מה עובר עליו", אומר אחד האדומים. "הוא אף פעם לא ניסה להתחבר ותמיד נשאר מרוחק מכולם".

את שייע פייגנבוים, חלוץ הטוב ביותר של הפועל תל אביב בכל הזמנים, הסיפורים על חיבור גרוע לא עושים רושם. לטעמו, יבואה האמיתי הוא יבואה של השנה האחרונה ולא של חצי העונה הראשונה בהפועל תל אביב, אז היה קשה לתהות על החסרונות שלו. "זה שכולם מתרצים את הנסיגה ביכולת שלו בנסיעה ההיא לגאנה, זה לספר סיפורים", טוען פייגנבוים. "חלוץ מסוכן וטוב, אולי לא טוב למשחק אחד או שניים, אבל לאורך תקופה אי אפשר לתרץ זאת בנסיעה שלו. זה נכון ששכטר היום מנגן כינור ראשון בהתקפה של הפועל, אבל גם אם ניקח את התקופה הטובה של יבואה בקבוצה, נראה שכל השערים שלו היו דיי מקריים. כלומר, רוב השערים שלו הגיעו מכדורים חוזרים ברחבה או שהוא השתמש במהירות שלו לתפוס מקום טוב ברחבה ולזנק על הכדורים ולהבקיע. לא ראינו ממנו שער של חלוץ גדול מ-20 מטר או איזשהו מבצע אישי. הוא טוב בשבעה מטרים האחרונים ולא יותר מכך. לדעתי, יבואה מוערך מדי בארץ".

דדה חדד: הוא עדיין לא התגבר על מות אימו

סוכנו של יבואה, דדה חדד, הגיב לכתבה: "זה ממש לא נכון שסמי לא רוצה להיות בהפועל, ואין כזה דבר שהוא לא מתאמץ. הוא שחקן מקצוען וצעיר, ונכון שיש לו הרבה מה ללמוד, אבל הוא לא טיפש ולא יעשה דברים שיפגעו בו בסוף. גם שחקן שמבקש שדרוג בשכר לא יעלה בשבת ויעשה בכוונה, אלא יתן את הכל המגרש וישכח מנושא הכסף.

"היה ליבואה משבר מאוד גדול כשאימו נפטרה, הוא עדיין לא יצא מזה. יש אנשים שלוקח להם הרבה מאוד זמן להשתחרר ממשברים כאלה, במיוחד אפריקאים, שאצלם המבוגרים מקבלים כבוד והערכה גדולים יותר מבתרבות המערבית. אני יודע שיש לו חברים בקבוצה והוא כן שמח על כל ההצלחות של הפועל העונה. אני לא רואה אותו מנוכר משאר השחקנים. יש תקופות פחות טובות לכל שחקן ולכל בנאדם בחיים, ויבואה נמצא בתקופה כזו.

"אני נמצא בקשר רציף עם הפועל וכולם מנסים לעזור לו. אולי יד מחבקת ואוהבת יותר תעזור לו לצאת מהמשבר. אם סמי באמת לא היה רוצה להיות בהפועל, הוא לא היה שם. סך הכל, הוא משתכר בכבוד במועדון ומקבל את כל התנאים, רק חסרים לו הגולים. אני לא מכחיש שהוא לא נראה כמו השחקן שהיה בעונה שעברה, אבל גם בעונה שעברה, כשלאבוחצירא כבר היו שמונה שערים, לסמי היו אפס והוא עבר אותו אחר כך. אני מקווה שהוא יחזור לעצמו, כי רק הוא יכול לעזור לעצמו בעניין הזה. אולי עם טיפת המזל כמו שיש לשכטר העונה, סמי יחזור להבקיע וייצא מהמשבר. דיברתי איתו אתמול בערב ולא שמעתי ממנו תלונה אחת, גם לאחר שהוא ידע שהוא לא עומד לפתוח היום. הוא מקצוען, ואני מאמין שאם ימשיך לעבוד קשה הוא יתאושש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully