וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגף לפנים

7.12.2009 / 13:58

אחרי ההשמצות שספגה הליגה האיטלקית, היא מככבת בנבחרת המחזור של ענבל מנור, שבה מתארח גם האיש שהעיף את קומאן

אחרי שהושמצה כאן במדור בשבוע שעבר, הסריה A עמדה השבוע במרכז העניינים. על שני דרבים סוערים, בתוספת מילאן המתאוששת שינו סדרי עולם בצמרת והשכיחו את עליבות הקבוצות האיטלקיות במפעלים האירופיים. יחד עם שלושה נציגי איטליה, נבחרת המחזור השבועית של אירופה כוללת שני שחקנים משתי הקבוצות של מנצ'סטר, שוער נבחרת גרמניה וליונל מסי אחד לצד שאר מצטייני סוף השבוע בליגות האירופאיות הבכירות. וגם, כיצד תרם הכוכב האורח שלנו לפיטוריו של רונלד קומאן ואיך קשורים לכל זה הלוזונים? פרטים נוספים בהמשך.

שחקן רומא דניאלה דה רוסי. רויטרס
השמצתם אותם? דה רוסי ורומא ענו לכם/רויטרס

שוער

רנה אדלר – לברקוזן

מוליכת הבונדסליגה לא היטיבה לשחק במשחק החוץ בהאנובר, אבל שוער נבחרת גרמניה ביום נפלא שכלל ארבע הצלות גדולות עזר לה לחלץ נקודה (0:0) ולקבוע שיא משחקים ללא הפסד מפתיחת העונה – 15. "האנובר הייתה טובה יותר, אבל אדלר הציל אותנו", הודה יופ היינקס בסיום לשוער בן ה-24 שספג את כמות השערים הנמוכה בליגה – תשעה בסך הכל. אדלר תפס בקמפיין האחרון את אפודת השוער הראשון בנבחרת אותו ירש מינס להמאן, ולמרות תחרות עיקשת מצידו של טים ויזה מברמן, הוא מסומן כאופציה הראשונה לקראת המונדיאל.

הגנה

מגן ימני: מרקו קאסטי – רומא

המגן בן ה-32 כלל לא היה בתכניות של קלאודיו ראניירי לדרבי, אבל פציעה של פיליפ מקסס שלחה אותו למשחק בדקה ה-43 והפכה אותו לשחקן המדובר בבירה האיטלקית. לפחות עד הדרבי הבא בחודש אפריל. קאסטי הוא שחקן אפור, שאתמול קנה לעצמו מקום בהיסטוריה של הג'אלורוסי. כניסה נכונה של קאסטי למרכז הרחבה ונגיעה חכמה לכדור הרוחב של מירקו ווצ'יניץ' סידרו לרומא 0:1 בסיומו של דרבי סוער. עבור המגן, מדובר בסך הכל שער ליגה שלישי מאז הגיע לרומא מלצ'ה בקיץ 2006. תהיו בטוחים שאת השער הזה הוא לא ישכח כל חייו.

בלם: כריסטופר סמבה – בלקבורן

הבלם גדול המימדים של הרוברס הסתדר מצוין עם ההתקפה האנמית של ליברפול, ובמשחק שקט וטוב סידר לקבוצתו נקודה יקרה להמשך מאבקי התחתית. בכך, בלקבורן השלימה שבוע חלומי שכלל גם העפלה לחצי גמר גביע הליגה. כהרגלו, הבלם הקונגולזי בן ה-25, שחתם לאחרונה על חוזה חדש לחמש שנים, הרבה לעלות קדימה במצבים הנייחים, מה שהופך אותו לאחד המסוכנים בבלקבורן גם מהבחינה ההתקפית. לא לחינם המנג'ר סם אלרדייס כינה אותו בעבר: "חלוץ לשעת חירום".

בלם: מאטס האמלס – דורטמונד

חמישה מתשעת משחקי המחזור ה-15 בבונדסליגה לא הוכרעו, מה שעזר במעט לדורטמונד לשפר עמדות לכיוון המקום השביעי. החבורה של יורגן קלופ הביסה במגרשה 0:4 את נירנברג וסיימה משחק שמיני ברציפות ללא הפסד, בדרך לכפר על פתיחה חלשה. האמלס הצעיר, שלא מצא את מקומו בבאיירן מינכן, פתח את המשחק בעמדת הבלם ונראה נהדר. במחצית השנייה הוסט לעמדה קדמית יותר וקינח עם שער נגיחה טיפוסי.

מגן שמאלי: חואן קפדווילה – ויאריאל

המגן הקטלאני בן ה-31 משלים חולית הגנה התקפית במיוחד. 10 שחקני ויאריאל הצליחו למחוק פיגור 2:1 במשחק הביתי מול חטאפה לניצחון דרמטי של 2:3. קפדווילה, המגן השמאלי ההתקפי הטוב בספרד, כבש את השער הראשון של קבוצתו והשלים צמד נדיר עם שער ניצחון שהובקע ארבע דקות לסיום. הניצחון היה הרביעי ברציפות של הצוללת הצהובה הלא יציבה במדריגאל (לצד שלושה הפסדי חוץ) ובשבוע הבא ייפגשו קפדווילה וחבריו לקרב תחתית לוהט את אתלטיקו מדריד המתאוששת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

קישור

קלאודיו מרקיסיו – יובנטוס

לביאנקונרי רשימה ארוכה של כישרונות צעירים בסגל, אך היחיד שהצליח לבצע את הפריצה האמיתית ולקבע מעמד הוא מרקיסיו. הקשר בן ה-23, שפספס את צמד המשחקים נגד מכבי חיפה בגלל פציעה, משלב פיזיות של קשר אחורי לצד מסירה, טכניקה וראיית משחק שזיכו אותו בהשוואה למרקו טארדלי האגדי. השער שלו שהכריע את הדרבי ד'איטליה היה רגע שכולו קסם שאולי גם העיר, ולו למספר מחזורים, את הליגה מהתרדמת שלה. מרצ'לו ליפי לא מתעלם מכישרונו של מרקיסיו וכבר זימן אותו לשתי הופעות בנבחרת. באיטליה אף אחד לא יופתע לראות אותו גם בהרכב בדרום אפריקה.

נייג'ל דה יונג – מנצ'סטר סיטי

16 מיליון ליש"ט שילמה הסיטי להמבורג עבור שירותיו של ההולנדי הורסטילי ובשבת, קיבלה ממנו הופעה בלתי נשכחת. אחרי שבע תוצאות תיקו רצופות, החבורה של מארק יוז נחלצה לעזרת היריבה העירונית כשגברה על צ'לסי 1:2. דה יונג היה האיש של המשחק. הכוח המניע בקישור. ההולנדי בלם פעם אחר פעם את התקפות הבלוז עם חטיפות כדור במרכז השדה, תיקולים נקיים שהובילו להתקפות מתפרצות. "אלה היו 90 הדקות הטובות בקריירה שלי", הודה דה יונג. "חזרנו להאמין שיש לנו את היכולת להתמודד מול כל קבוצה ברביעייה המובילה".

ריאן גיגס – מנצ'סטר יונייטד

בשבוע שעבר חגג גיגס יום הולדת 36 ושער 100 בפרמיירליג, אבל מספרים כאלה לא עושים רושם על הוולשי הבלתי נגמר. גיגס מגיע לעבודה שבוע אחר שבוע וממש לא נראה כמו שחקן בשלהי הקריירה. השדים האדומים נתנו הצגה באפטון פארק כשהוולשי מעורב כהרגלו בכל מהלך התקפי ומציג לראווה שלל מסירות מרהיבות. גם כשנאלץ לרדת לעמדת המגן השמאלי, בעקבות מכת הפציעות של שחקני ההגנה, גיגס לא התרגש ועשה עבודה נפלאה. שלא ייגמר לעולם.

התקפה

ליאו מסי – ברצלונה

אולי אלה הבעיות בנבחרת ארגנטינה, ההשוואות לדייגו מראדונה או הלחץ שיש עליך כשאתה הטוב ביותר, אבל מסי של העונה לא נראה כמו מסי המוכר והטוב. המספרים לא נפגעו, אבל משהו ביכולת כן. מסי נראה עצור, אבל אולי המשחק בריאזור ישחרר אותו ויוציא אותו לדרך חדשה. ימים לאחר שזכה בכדור הזהב, הארגנטינאי הפגין את משחקו הטוב העונה בניצחון הקשה 1:3 על לה קורוניה. מסי כבש שני שערים, אבל סופסוף נראה כמו השחקן הבלתי ניתן לעצירה מאשתקד.

ליסנדרו לופז – ליון

בעוד מסי סובל מהנוכחות של מראדונה, ליסנדרו לופז משווע לקצת יותר קרדיט ממאמן האלביסלסטה. החלוץ בן ה-26, שהובא לסטאד דה ז'רלאן כמחליפו של קארים בנזמה, המשיך בכושר ההבקעה הפנטסטי שלו. שלושער במחצית אחת העלו את מאזנו לשמונה שערי ליגה העונה, אלא שקבוצתו נעלמה במחצית השנייה והצליחה לאבד יתרון 1:3 להפסד 4:3 במשחק החוץ מול ליל. ליון מתקשה בשלב זה להידבק לבורדו בפסגה, אבל לופז מבחינתו, מראה מדי שבוע מדוע שולמו תמורתו 24 מיליון יורו.

פאביו קוואלירלה – נאפולי

גם באיטליה עוסקים בשבועות האחרונים בסוגיית התקפת הנבחרת. אם בקמפיינים האחרונים המקומות היו שמורים לאלסנדרו דל פיירו, לוקה טוני ופרנצ'סקו טוטי (לפני שפרש מהמדים הלאומיים), הרי שהפעם הכל פתוח, המלחמה בעיצומה וכל שחקן טוען כי הוא זה שצריך להוביל את חוד האזורי. ג'ליארדינו, פאציני ודי נטאלה כבר שחררו הצהרות בסגנון זה, טוני מחפש לברוח מבאיירן על מנת לא להישאר בחוץ ואפילו טוטי קשישא מדבר על חזרה לנבחרת. האיתות האחרון הגיע מקוואלירלה. המפציץ מעולם לא הרשים במדי האזורי, אבל הא בהחלט לא שם שניתן להתעלם ממנו. אחרי תקופת התאקלמות בנאפולי, החלוץ בן ה-26 כבש צמד ובישל ב-2:3 על בארי ושוב נראה כמו אימת ההגנות מימי אודינזה. קחו אותו בחשבון.

כוכב אורח

דליבור סטבנוביץ' – ויטסה ארנהיים

אם כבר הספקתם לשכוח, הקשר הסלובני בן ה-25 פתח את העונה שעברה במדי מכבי פתח תקוה לפני ששוחרר על ידי גיא עזורי והלוזונים. בינואר עבר לויטסה ומאז הוא פורח. ביום שישי הוא היה פעיל במיוחד. תחילה "סחט" כרטיס אדום ממוסא דמבלה, כוכב אלקמאר, בפרובוקציה שהצליחה לעצבן את רונלד קומאן. מאוחר יותר כבש את שער הניצחון (1:2) במשחק בסיומו פוטר מאמן אלופת הולנד. סטבנוביץ' הפך לאחד משחקני המפתח בויטסה והוא אהוב במיוחד על ידי האוהדים. המעבר להולנד סלל גם את הדרך חזרה לנבחרת. ניפגש במונדיאל.

שווים אזכור

ז'וליו סרז'יו (רומא) – הצלה של משחק

ז'רמי מתיו (ולנסיה) – חתום על שלוש נקודות

מרטין קאסרס (יובנטוס) – משחקו הטוב העונה

ננאד מיליאש (וולבס) – הגביר את העניין בתחתית

יוהאן אודל (ולנסיין) – שלושה בישולים

רונאלדיניו (מילאן) – חצי שעה של קסם, ופציעה

ז'רביניו (ליל) – חוף השנהב זה לא רק דרוגבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully