וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזרת נשים

זאב אברהמי

7.12.2009 / 12:07

ההצהרה הפופוליסטית של דייויד שטרן בדבר נשים ב-NBA באה לטאטא את הראיון האחרון של טים דונהי. הבלוג של אברהמי

כשקראתי ביום שישי שדייויד שטרן חושב ש"זו אפשרות יותר מריאלית שבעשור הקרוב תשחק אישה ב-NBA", התחלתי לחפש קונטקסט. שטרן הוא עורך דין וקומישינר, אבל לפני הכל, לדעתי, הוא רב אמן בשיווק ויחסי ציבור. אישה ב-NBA היא הצהרה מצוינת, אבל ל-NBA כבר יש ליגה לנשים, לא? אז למה שייקחו משם את הכוכבות הכי גדולות?

כי להיות רב אמן ביחסי ציבור צריך להיות מאסטרנט של הסטות, של בניית חדשות טובות שיכבשו קהלים נרחבים, לפני שמתרחשת עליך חדשה רעה. מתברר שטים דונהי, השופט המוכר, הצליח למצוא הוצאת ספרים שהסכימה להוציא את הספר שלו על פרשת המכירות, ושרשת CBS החליטה להקדיש את הסגמנט הארוך ביותר בתוכנית התחקירים שלה, "60 דקות" לכתבה על השופט שסרח.

דונהי לא חשף הרבה יותר ממה שכבר ידענו. הוא העיד (וקיבל תימוכין מחוקר ה-FBI שחקר אותו), כי ההימורים שלו, אפילו על משחקים שבהם שפט, לא השפיעו על השיפוט שלו, שהוא היה מסוגל לנחש נכון 80 אחוז מההימורים שלו רק בזכות הידע שלו לגבי יחסים בין שופטים לבעלי קבוצות, מאמנים ושחקנים. הוא טען שהליגה עצמה אחראית לשיפוט מוטה, אחרי ששלחה קלטת לשופטים עם 25 אפיזודות שבהם היה מעורב קובי בריאנט, וב-22 מתוכן השופטים טעו כשלא שרקו לעבירה לזכותו. "אחרי שקיבלתי את הווידאו מהליגה ישר הלכתי להמר על הלייקרס", אמר דונהי,. "זה היה כמו לקבל מידע סודי על מניה מסוימת לפני שהמסחר נפתח". הוא סיפר איך שופטים מסוימים, כולל הוא עצמו, התנכלו במתכוון לאלן אייברסון. אחר כך דונהי סיפר על האיומים על חייו, על משפחתו שהתפרקה, על חוסר היכולת לראות כדורסל ועל איך הכספים שצבר מההימורים הלכו הישר לכיסוי הפסדים. הוא גם סיפר על התקיפה בכלא, על העובדה שהוא עדיין משקם את הברך ושהתוקף התעקש להזכיר לו שזה מסר מהמאפיה.

מה שהשאיר אותי קצת מאוכזב: הייתי רוצה לחשוב שבכלא יש לאלן אייברסון יותר אוהדים מאשר למאפיה. "לא אכפת לנו שהלשנת, אבל אתה זוכר את עבירת התוקף ברבע השלישי של אייברסון נגד סקרמנטו ב-2003?". לדעתי זו שורת פיק אפ קלאסית, לפני שאתה הולך לרסק למישהו את הברך.

שטרן, אגב, מצא זמן לענות ל"דדספין", אבל לא משתף פעולה עם "60 דקות". אני חושב שהוא ניסה לעקם להם את היד כמו שהוא עיקם לרנדום האוס, וברגע שהם החליטו ללכת עם האמת של דונהי, ולחזק אותה עם עדות של החוקר שלו, ההתעלמות של ה-NBA היא כמעט הודאה באשמה מבחינתי.

ולא שזה באמת חשוב, לאור העובדה שיכול להיות, ויש מצב, ואני לא רואה סיבה מדוע לא, הולכת להיות אשה ב-NBA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully