וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולם, ברם, מאידך גיסא, אין אולם

עו"ד אורי שלף

4.12.2009 / 16:09

הפועל אוסישקין היא שם דבר בספורט הישראלי ואחת משלוש הקבוצות הגדולות בארץ. אתם כבר הבנתם את זה. וחולדאי?

בהחלטה שהתקבלה השבוע במועצת חכמי העיר התל אביב, החלטה שנתמכה על ידי ראש העירייה, הוחלט, עקרונית, על הקמת אולם ספורט רב תכליתי שיכיל בין 3,000 ל-5,000 מקומות, שתכליתו העיקרית תהיה בית חדש לקבוצת האוהדים של הפועל אוסישקין.

נכון, המתחם ישמש את נבחרות ישראל, יותאם לאירוח משחקי כדוריד וכדורעף במסגרות האירופאיות ואולי בזכותו אפילו תזכה העיר תל אביב לארח טורניר טניס יוקרתי, אבל עדיין, לולא הצלחתה המטאורית של קבוצת האוהדים מאוסישקין בשנים האחרונות, ספק אם העיר הבכירה בישראל הייתה זוכה במתקן ספורט ראוי שלא מיועד לרבבת צופים.

בקיץ 2007 נהרס אולם אוסישקין על ידי אותה עירייה הנ"ל, המקום שהיה אחד משלושת האולמות היחידים בעיר שמתאימים לאירוח משחקים מושכי קהל. אחריו נשארנו עם שניים: האחד הוא היכל נוקיה, שעלות השכרתו השנתית בלבד גדולה מתקציב כל קבוצות הספורט בתל אביב יחדיו, מלבד מכבי ת"א בכדורסל. והשני הוא אולם הספורט בהדר יוסף, שמארח כיום את כל קבוצות הספורט בתל אביב ולפעמים גם את מכבי תל אביב בכדורסל.

אולם אוסישקין נהרס כי הוא היה עצם זר בנופה של הטיילת שמחברת את הירקון לנמל תל אביב, פאר יצירתו של ראש העיירה בכל תקופת כהונתו. לא הייתה עם הריסתו שום תוכנית להקמת אולם חדש. הפועל תל אביב התפוררה, נוקיה שופץ למהדרין, ולעושים במלאכה בכיכר רבין היה נדמה שאין צורך ממשי במתקן נוסף. אז מה אם מאות ילדים נזרקו להתאמן על מגרשי חוץ מוארים למחצה? הרי עד סוף שנות השמונים כולנו שיחקנו על בלטות...

הקמתה של הפועל אוסישקין, עם הריסתו של האולם, לא עשתה רושם רב על מקבלי ההחלטות בעיריית תל אביב. הם ראו בנו עוד גוף מחאתי/חברתי שקם בתל אביב שאף אחד לא ממש סופר, בדיוק כמו את סיעת "עיר לכולנו" אשר בבחירות המוניציפליות האחרונות הגיעה משום מקום ועם מועמד קצת יותר מוכר לציבור הייתה מפילה את חולדאי מכיסאו.

למזלנו, הזמן עושה את שלו והיום, קרוב לשלוש שנים לאחר הקמתה, הפועל אוסישקין היא שם דבר בעולם הספורט הישראלי וגורם שלא ניתן להתעלם ממנו, ויותר חשוב - מצרכיו. עם תמיכה של קרוב לאלף חברי עמותה שמחזיקים את הקבוצה ובדרך לשלוש עליות ליגה רצופות, היא היום, ממעמקי הליגה השלישית, הקבוצה השנייה באיכותה בתל אביב ואחת משלוש הקבוצות הגדולות בארץ מבחינת כמות האוהדים והעניין הציבורי שהיא מושכת אחריה.

לכולם עכשיו כבר ברור שתוך שנתיים-שלוש הפועל אוסישקין תהיה בליגת העל, לכולם ברור שהפועל אוסישקין צריכה בית, אולם, ברם מאידך גיסא, מה שעוד צריך להיות ברור לכולם הוא שהרבה החלטות, עקרוניות, כבר נשטפו במימיו העכורים של הירקון והרבה אבני פינה נותרו מיותמות בשטחים עליהם עומדים היום גורדי שחקים. בשורה התחתונה, כידוע, גורד שחקים מכניס יותר לקופת העירייה מאשר אולם ספורט, גם אם הוא רב תכליתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully