וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה-בני סכנין: לפתוח רצף חדש

אלישע ניסה לעודד את שחקניו. גדיר וטואטחה בהרכב מול הקבוצה מהגליל (17:10, ספ' 1). בלבול: "כל טעות תעלה ביוקר"

מכבי חיפה קיימה הבוקר את האימון המסכם לקראת המשחק נגד בני סכנין (שבת, 17:10, שידור ישיר בספורט1) במסגרת המחזור ה-12 בליגת העל. אחרי שנדמה היה ששלומי ארבייטמן מיועד להרכב הפותח, התחרט המאמן אלישע לוי והחזיר למשבצת הזאת את מוחמד גדיר. שינוי נוסף בהרכב יבוא מעמדת המגן השמאלי, אחרי שפיטר מסיללה החולה נטש את האימון. מי שיחליף אותו הוא טאלב טואטחה הצעיר, ובקבוצה מאמינים שהוא יינצל את ההזדמנות שניתנה לו. "זו ההזדמנות לשלב עוד שחקן צעיר", אמרו היום בקבוצה, אך למרות זאת מסיללה הוא זה שאמור לפתוח ביום שלישי הבא מול בורדו בליגת האלופות.

ז'ורז'ה טשיירה ימשיך לפתוח כבלם במקומו של שי מימון, ובקישור כמו באימון אתמול תורגלו אייל גולסה, ג'ון קולמה, בירם כיאל ויניב קטן לצדו של גדיר. המאמן אלישע לוי כינס את השחקנים ואמר להם: "אנחנו צריכים לנצח מחר ולהראות לכולם שהפסד אחד לא גמר אותנו". שחקנים בחיפה אמרו בתום האימון: "נעשה הכל כדי לנצח מחר. מעידה במשחק הזה תכניס אותנו למשבר שיהיה קשה לצאת ממנו. הניצחון חשוב מאוד גם לקראת המשחק מול בורדו".

בחיפה ציינו היום את הקושי במשחקים מול סכנין. בעונה שעברה הסתיים המפגש הראשון בניצחון חיפאי 0:1 משער של ליאור רפאלוב, שגם הוא וגם עלי עותמן ששיחק בסכנין אז, ייפתחו על הספסל. המפגש השני הסתיים בניצחון של חיפה (2:1) משער שכבש יניב קטן בתוך תוספת הזמן, כשסכנין לא הייתה רחוקה מלקחת לפחות נקודה במפגש הזה. המשחק השלישי הסתיים ללא שערים. גם לפני שנתיים חיפה התקשתה מול סכנין, כשזו ניצחה פעמיים את החבורה של רוני לוי. מפגש נוסף בין הקבוצות הסתיים בתוצאת תיקו (1:1) כשיניב קטן כבש במשחק הזה את השער היחיד לזכות קבוצתו מול סכנין באותה עונה.

בחיפה מחכים להתפחויות לקראת חלון ההעברות בחודש ינואר במטרה לבחון אילו שחקנים היא רוצה לצרף. אתמול, כזכור, עלה שמו של הבלם הקולומביאני אפריין קורטז, שהוצע בימים האחרונים למאמן אלישע לוי. קורטז (25, 1.83) משחק בקבוצת מיונריוס בליגה הקולומביאנית הראשונה.

מכבי חיפה, כזכור, הודיעה לפני מספר חודשים כי אחרי סיום חלקה בליגת האלופות, יפרוש אלון חרזי ממשחק. אי לכך ובהתאם לזאת המשחק מול סכנין יהיה משחק הליגה האחרון של המגן הוותיק, כשהמשחק מול בורדו יהיה האחרון בכל הקריירה. עדיין לא ברור אם חרזי ייקח חלק במשחקים. בכל מקרה, חרזי ערך עד היום 494 הופעות ליגה בחיפה, שנוספות ל-28 שערך בבית"ר ירושלים, ונגד סכנין הוא עשוי לראות בפעם האחרונה את הדשא מקרוב.

הרכב משוער: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, דקל קינן, ז'ורז'ה טשיירה, טאלב טוואטחה; בירם כיאל, ג'ון קולמה, מוחמד גדיר, אייל גולסה, יניב קטן; ולדימיר דבאלישווילי.

לאור המחסור בשחקנים, בלבול לא יעלה בהרכב הגנתי

בני סכנין ערכה ביום שישי את האימון המסכם שלה לקראת משחקה נגד מכבי חיפה. בסכנין מאמינים כי למרות שחיפה הפסידה והעובדה שלא ניצחה בשבוע שעבר, יש ביכולתה לשוב מקרית אליעזר עם תוצאה טובה, זאת אם השחקנים יציגו את אותה יכולת כפי שעשו מול הפועל תל אביב לפני שלושה שבועות כמעט בהפסד הדרמטי (2:1).

לפי הסטטיסטיקה, סכנין צריכה לחשוש מהמשחק. בכל שנותיה של הקבוצה בליגה ניצחה הקבוצה פעם אחת בלבד בקרית אליעזר, כאשר מי שאימן אותה אז היה אלישע לוי. בכל שאר המשחקים נגד הירוקים בחוץ היא נוצחה.

עוד בטרם האימון ערך מרקו בלבול אסיפת קבוצה בה הראה לחניכיו וידיאו מהניצחון של חיפה על מכבי אחי נצרת (1:4) במחזור ה-10. לאחר מכן אמר לשחקניו: "מול מכבי חיפה אסור לטעות. כל טעות תעלה לנו ביוקר. אנחנו חייבים לבוא אגרסיביים ומרוכזים לאורך כל המשחק אם אנחנו רוצים להוציא מהמשחק הזה משהו".

בלבול רצה לעלות עם מערך קצת יותר סגור, אך משום שאין לו כמעט שחקני הגנה בסגל, יישאר המאמן עם אותו מערך שרץ בשבועות האחרונים. באסם גנאיים הפצוע וחאלד חלאיילה המורחק ייעדרו מהסגל. בנוסף אליהם, ראובן עובד הסובל מפציעה בגיד ברגלו, לא התאמן וכנראה גם לא ייכלל בסגל. עובד יעבור בדיקה ביום המשחק, אחריה יוחלט אם הוא יישב על הספסל או יצפה במשחק מהיציע. בלבול עדיין מתלבט בחוד ההתקפה בין סקוט סילי וג'קו ערפאת המאכזב בשבועות האחרונים. לפי האימון נראה כי העדיפות תהיה לסילי, אך בשבת יחליט המאמן בוודאות.

הרכב משוער: מאיר כהן, עלא אבו סאלח, יא יא פטי, טל חן, מהראן אבו ריא, עבאס סואן, חיים בנון, חאמד גנאים, קאדו, אחמד קאסום, סקוט סילי (ג'קו ערפאת).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully