וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם יבואו קטנים, יישארו קטנים

איגור דג'ורוביץ', סלובנסקי נוביס (חדשות סלובניה)

3.12.2009 / 14:50

ללובליאנה סגל מוכשר ופוטנציאל גבוה, אבל בלי אמונה ונחישות נגד מכבי ת"א, היא לא תחפה על בעיותיה: העדר מנהל משחק ושאיפות צנועות

המועדון תמיד במוקד ההתעניינות, מחויב להצלחה, מתנשא בכל פרמטר מעל לליגה המקומית, ולפני כל משחק יורוליג אפשר להרגיש את את המתח באוויר. בסלובניה. כי אולימפיה לובליאנה בסלובניה היא כמו מכבי תל אביב בישראל. מדובר במועדון מספר 1 במדינה עם חשיפה תקשורתית רחבה, וזה שמכבי מגיעה רק מגביר את הציפייה ואת ההד התקשורתי לקראת המשחק.

בלובליאנה מדברים על כך שהם צריכים ניצחון במשחק מול מכבי, בדיוק כמו שדיברו על כך שהקבוצה זקוקה לניצחון במשחק בשבוע שעבר מול רומא. עד המשחק מול רומא המאמן זדובץ' לא היה נשמע אופטימי לקראת המשחקים, ותמיד אמר שהוא לא בא עם ציפיות גבוהות וצריך לראות מה הולך לקרות. רק לפני המשחק מול רומא, המאמן החליט לשנות גישה, ולהצהיר שאם לובליאנה רוצה להגיע לטופ 16, היא חייבת לנצח את רומא, אחרת היא לא תצליח להגיע לשם.זה עבד, ועכשיו, לקראת המשחק מול מכבי, בלובליאנה מדברים באותו הטון.

הניצחון מול רומא הפתיע לא מעט אנשים ואוהדים בסלובניה, שכבר ראו איך העונה ביורוליג נגמרת, אבל מי שלא הופתע היה המאמן, שאמר עוד לפני המשחק שהוא מצפה לנצח. כנראה שזדובץ' ידע מה הוא אומר והעיתוי של דבריו לא היה מקרי. אבל אסור לשכוח שזה היה הניצחון היחיד עד כה של לובליאנה, שלמרות האופטימיות, מצבה לא מזהיר, וחלומותיה על מקום בטופ 16 הם עדיין בגדר חלומות. תזכורת לכך התקבלה בשבת האחרונה, בהפסד מול פרטיזן בלגרד בליגה האדריאתית, הפסד שאכזב בעיקר בגלל שהקבוצה שיחקה ממש רע.

בסלובניה מבינים שמכבי היא קבוצה סופר מוכשרת וברמה גבוהה מאוד. שחקן אחד שהמאמן זדובץ' החליט להדגיש עד כמה הוא מסוכן הוא דיוויד בלות'נטאל, שלא שיחק במשחק הראשון מול מכבי בעקבות פציעה, אבל בשבועות האחרונים נמצא בכושר טוב. בקבוצה מבינים שהם יהיו חייבים לעצור איכשהו את יכולת הקליעה המטורפת של בלות'נטאל, והיכולת האישית של אלן אנדרסון הן בעיות משניות עבור זדובץ'. הבעיות העיקרית של הקבוצה היא בניהול המשחק, או יותר מדויק לומר בהיעדר ניהול משחק. יאקה קולבצר, מאוד מאכזב עד עכשיו, ובקבוצה מחפשים רכז נוסף לעבות את הסגל. בין המועמדים שעלו על הפרק הוא גל מקל, ולמרות שאף אחד לא אישר את זה באופן רשמי, השם שלו עמד באוויר בזמן האחרון. אחרי שמקל הלך לגליל, ואילייבסקי גמר בוודאות את העונה, בלובליאנה ממשיכים לחפש רכז ואפילו מדברים על זה באופן פומבי.

בין האדריאטית ליורוליג

חוץ מהבעיה בעמדת הרכז, לובליאנה היא קבוצה טובה מאוד, שמבחינת פוטנציאל יכולה להגיע רחוק. סגל הקבוצה השנה הוא הרבה יותר טוב מהסגל שהיה פה בשנתיים האחרונות. סאני בצ'ירוביץ' הוא אחד השחקנים הטובים באירופה ואין הרבה שחקנים ברמה שלו. הקו הקדמי של לובליאנה התחזק ממש השנה. וגם אחרי כמה שנים, הקבוצה הצליחה להנחית זר טוב כמו מאט וולש. זאת הפתעה גדולה שלובליאנה ניצחה את רומא בלי וולש, כי עד אותו המשחק הוא היה שחקן הכי טוב של הקבוצה בכל יתר המשחקים. ובכל זאת כל הפוטנציאל הזה והשמות הטובים, לא מתחברים לקבוצה מצליחה.

אם לובליאנה רוצה לנצח השחקנים חייבים לשנות מצב מנטלי. בלובליאנה יש שחקנים טובים ואת היכולת לנצח משחקים. אם מסתכלים על התוצאות של לובליאנה עד כה אפשר לראות שבליגה האדריאטית היא משחקת טוב, אבל ביורוליג הקבוצה לא מצליחה להציג יכולת טובה. אפשר ללמוד מזה על ההבדל בין הליגות, אך גם ללמוד מזה על יכולתה האמיתית של לובליאנה בימים אלה. מבין ההפסדים שלה ביורוליג, רק ההפסד למארוסי גרם לאכזבה אצל ראשי הקבוצה, כי הם הרגישו שהם היו צריכים לנצח. ביתר המשחקים הקבוצה לא שיחקה טוב, והאמת היא שהשחקנים לא באו לנצח. לובליאנה של השנים האחרונות היא קבוצה קטנה יחסית עם שאיפות צנועות, ובשביל לנצח את מכבי השחקנים צריכים להפסיק להתייחס לעצמם כאל קבוצה קטנה. כל דבר אחר ישאיר אותם עם סיכויים קטנים לצאת עם ניצחון וסיכויים קטנים עוד יותר להגיע לטופ 16.

  • עוד באותו נושא:
  • לובליאנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully