וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צריך להחליף את עזורי?

דודו עזריה

3.12.2009 / 12:26

הבלוג של דודו עזריה שוב מתעצבן מהתירוצים של מאמן באר שבע, שבנה קבוצה ללא עתיד. זה אומר שהוא צריך ללכת?

לא פעם אני תופס עצמי מייחל להיות מאמן כדורגל. זה קורה לרוב אחרי משחקים נוראיים כמו נגד סכנין, בהם אני שומע את המאמן של הפועל באר שבע אומר שדווקא שיחקנו בסדר גמור, מסוג התגובות של מאמנים אחרי משחקים שגורמות לך לחשוב שאולי פספסת משהו. שאולי משהו במצב הרוח שלך מנע מבעדך לראות את הדברים כהווייתם.

אבל כל אלו לא יסתירו בסוף את האמת, והאמת היא שגיא עזורי נכשל ובגדול בבניית הסגל העונה. הוא נכשל קודם כל קונספטואלית, כשהחליט לפזר את התקציב הלא קטן שהועמד לרשותו על הרבה יותר מידי שחקנים - מעטים מהם, אם בכלל, יכולים לעשות את ההבדל. הוא נכשל בהתעלמות מבעיית המנהיגות של הקבוצה, מהיעדרותם של שחקנים מקומיים או כאלו שהקהל מזדהה איתם ולא פחות מכך, כשלא היה מודע מספיק לאופי של השחקנים שהגיעו, משמע לאופי של השחקנים שהוא בחר.

יש סיכוי לא רע שיש לכך קשר לעובדה שזו הקבוצה הראשונה שעזורי בונה. וניסיון, אתם יודעים, שווה זהב. האם זה אומר שצריכים לפטר את גיא עזורי? בכלל לא בטוח, כמעט אמרתי בטוח שלא. למעט השלב הקריטי והמאוד לא פשוט של בניית הסגל, בו צריכים להילקח בחשבון לא מעט שיקולים מקצועיים ובעיקר כאלו שקשורים למרקם האנושי והחברתי, תפקיד המאמן מוערך יתר על המידה. יותר מדי פיפ"א 2010 או פרו-אבולושיין, יותר מדי שעות צפייה במשחקי כדורגל במהלך השבוע, גורמים לנו להאמין שבלחיצת כפתור אפשר לנווט את השחקנים לאן שרק רוצים.

אבל מה לעשות, כדורגל הוא משחק של שחקנים ולמעט יוצאי דופן בודדים, התוצאות שהשחקנים ישיגו תמיד תהיינה דומות בלי קשר לזהותו של המאמן. אחי נצרת או הפועל פ"ת לא יאבקו הרי על האליפות ולא חשוב מי יאמן אותן, וסביר להניח שבקופה שלהן תהיינה פחות או יותר אותה כמות נקודות. נכון, פעמים הנקודות הללו עושות הבדל, אבל עדיין לא משנות את העובדה שההתעסקות בזהות המאמן היא לא פרופורציונאלית.

ואכן, למעט מקרים ספוראדיים, קבוצות חלשות לא השתפרו במידה ניכרת כתוצאה מהחלפת מאמן באמצע עונה. בדיקה מעמיקה יותר תגלה שלרוב הצטרפו איזה 3-4 שחקנים חדשים וכדורגל, כאמור, הוא קודם כל משחק של שחקנים. יותר מזה, בואו נרחיב את יריעת ההגנה על עזורי: הפועל ב"ש, בסופו של דבר, משיגה פחות או יותר תוצאות סבירות – זאת אומרת מנצחת את נמושות הליגה; את הקבוצות הבינוניות היא מנצחת בבית ומסיימת מולן בתיקו בחוץ ומול הגדולות היא עדיין תלויה בחסדיהן.

הכל טוב ויפה, מר עזורי, אבל עדיין זה לא מעלים כמה שאלות מהשולחן: האם בשביל זה צריכים היו להביא 16 שחקנים (ולשחרר כבר את חלקם בכדי לפנות מקום לאחרים שעוד יבואו)? האם על זה נשפך כל הכסף? האם המוצר הבינוני הזה לא יכול היה לעלות פחות? האם התוצאות והיכולת מצדיקות את העובדה שבשבת הקרובה יעלו לראשונה בהיסטוריה של המועדון 11 שחקני רכש בהרכב הראשון של הקבוצה? (עניין שלא תלוי רק בעזורי, אם כי יש לו חלק גם בזה). והשאלה המרכזית: האם נרוויח מהעונה הזו משהו לעתיד? איזה שלד באמת נבנה כאן? התשובה לכל השאלות הללו היא כנראה שלא.

אבל מכיוון שהסגל כבר נבנה ואת הגבינה הזו כבר אכלו לנו, כיוון שסביר להניח שגם מאמן אחר יעלה פחות או יותר הרכב דומה, הרי שאין שום טעם אמיתי להחליף מאמן באמצע עונה ולשדר לשחקנים, בייחוד לחומר האנושי הנוכחי, שהבעיה היא לא בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully