וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זדובץ': "אנחנו יכולים לנצח את הענק האירופי"

איתן נוח

2.12.2009 / 16:50

מאמן לובליאנה מוכן למשחק מול מכבי ת"א ביורוליג (ה', 21:30, ספ' 5+): "רק ניצחון יספיק". גרשון: "מכבי אף פעם לא טיילה שם"

אחרי שסגרה את הסיבוב הראשון עם מאזן של ארבעה ניצחונות מול הפסד בודד, תפתח מחר (חמישי, 21:30, ספורט 5+) מכבי תל אביב את הסיבוב השני בשלב הבתים ביורוליג במשחק חוץ בלובליאנה. האלופה הסלובנית, מצידה, מגיעה למפגש עם מאזן הפוך מזה של מכבי, כשעד כה הם ניצחו משחק בודד בלבד לעומת ארבעה הפסדים, כולל אחד נגד מכבי תל אביב במשחק פתיחת העונה של היורוליג בהיכל נוקיה.

האלופה הישראלית מתכוננת בצורה די רגועה לקראת המשחק. העזיבה של גל מקל לא זעזעה יותר מידי את הקבוצה, כאשר דורון פרקינס, שנפצע באימון של יום שבת, החל להתאמן חלקית אתמול, מה שהוריד את החשש לפציעה ארוכה של הגארד, והוא אמור להיות שותף למשחק מחר. למרות שהקבוצה זוכה לשקט יחסי, אולי בגלל שמדובר ביריבה חלשה יחסית, במכבי לא מזלזלים ביריבה ובעיקר באולמה הביתי.

מאמן הקבוצה, פיני גרשון, סיפר לקראת המשחק: "לא כולם יודעים אבל האולמות הקשים ביותר לשחק בהם בחוץ ביורוליג הם אלה שבבלגרד, זאגרב ולובליאנה. האוהדים מסורים מאוד למשחק והשחקנים משחקים בעוצמה רבה במשך 40 דקות. אחרי שאולימפיה לובליאנה ניצחו את רומא בשבוע שעבר הם שוב במירוץ לטופ 16. זה הופך כל משחק לחשוב אף יותר, וגם אין לי ספק שהם יעשו כל מה שצריך כדי לעשות לנו כמה שיותר צרות".

"מכבי אף פעם לא טיילה בלובליאנה, ואני לא מצפה למשהו שונה הפעם. אנחנו בעמדה טובה בבית ביורוליג, אבל אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לנוח. הפסד אחד יכול להרוס את כל מה שבנינו בסיבוב הראשון, כך שאנחנו חייבים להישאר ערניים ולא להמעיט בערכה של אף קבוצה, לא משנה מה קרה בסיבוב הראשון".

דיוויד בולת'נטאל, שמפגין יכולת מעולה לאחרונה, הוסיף גם הוא: "זה הולך להיות סיפור אחר לגמרי מאשר המשחק ששיחקנו נגדם בתל אביב. זה משחק יורוליג והם קבוצה טובה. שיחקתי שם בעבר וזה אולם שקשה לשחק בו. אני בטוח שהם יבואו בשביל לתת את המשחק הכי טוב שלהם. מבחינה אישית, אני שמח שאני יכול לעזור לקבוצה שלי יותר בזמן האחרון. התמזל מזלי ואני נמצא במקומות הנכונים בזמן הנכון, ואני פשוט נותן למשחק לבוא אליי".

לובליאנה מאמינה

למרות שמדובר בסוג של מפגש קצוות, המשחק הקרוב רחוק מלהיות טיול קליל עבור החבורה של פיני גרשון. אחרי פתיחה מאכזבת שכללה ארבעה הפסדים ביורוליג, הצליחה לובליאנה לנצח 70:87 בשבוע שעבר את הקבוצה שהייתה עד אותו שלב הקבוצה המפתיעה בבית, רומא, כשסאני בצ'ירוביץ' הצטיין עם 24 נקודות מול הקבוצה שוויתרה עליו בקיץ החולף.

סיבה נוספת שהניצחון של לובליאנה מפתיע ומראה שאולי היא עולה על דרך חדשה, היא שהיא הצליחה לנצח את האיטלקים בלי הקלעי הבולט שלה ביורוליג, מאט וולש, שעד כה קולע 26 נקודות בממוצע למשחק. וולש, שהיה פצוע, חוזר לקראת המפגש ויהווה איום נוסף בקו האחורי של לובליאנה. מי שלא יישחק בוודאות הוא וולאדו אילייבסקי הפצוע, שייתכן ואף גמר את העונה.

"תודה לאל שמאט וולש חזר אלינו לאחר בעיות בקרסול, כך שאני מקווה שאנחנו מוכנים לקראת הקרב הזה", התייחס מאמנה של לובליאנה, יורי זדובץ', לחזרה של וולש לקראת המשחק, והוסיף: "אם אנחנו רוצים להמשיך לחלום על להגיע לטופ 16 אנחנו צריכים לנצח את מכבי. אין פה שום מתמטיקה שצריך לעשות, רק ניצחון יספיק לנו. אני בטוח שאם כל השחקנים יהיו מרוכזים ועם העזרה של האוהדים שלנו, אנחנו יכולים לנצח את הענק האירופאי".

ז'אקה קלובקר, הגארד של לובליאנה, גם כן התייחס למשחק: "מכבי הראתה לנו את הרמה שלה במשחק הראשון, כך שאנחנו יודעים למה לצפות. נצטרך לשחק אגרסיבי מהשנייה הראשונה, כמו שעשינו נגד רומא, למרות שלא הצלחנו לשחק ככה נגד פרטיזן במשחק האחרון בליגה האדריאטית. רק אם ניתן את המקסימום שלנו, נהיה מסוגלים לנצח את מכבי. אני מקווה שהאולם יהיה מלא במשחק כי זו התמודדות חשובה והקהל יכול לעשות את ההבדל בין ניצחון להפסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully