וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוס פרא, נרכב עליו יום אחד

עמוס וקסמן

1.12.2009 / 12:12

"נכנסים לאנדזון": היצר של ברנדון מרשל עוזר לדנבר על המגרש וקצת פחות מחוצה לו. האם יוכל לסחוב את הברונקוס לפלייאוף?

לאחר ארבעה הפסדים רצופים, הגיעה דנבר למשחק של פרשת דרכים מול ניו יורק ג'איינטס, משחק שהסתיים בניצחון גדול 6:26. הברונקוס מונהגים השנה בידי מרשל צעיר הרכוב על סוס פרא. רסיבר אחד העונה לשם ברנדון מגלם את שני התפקידים, גם של המרשל וגם של הסוס. בחג ההודיה האחרון הוא נטל חלק חשוב במאבק המכריע, שהסתיים עבור אוהדי הברונקוס עם תרנגול הודו מסורתי על השולחן טבול ברוטב חמוציות וטעים כמו שרק ניצחון מתוק יכול להיות.

לכבוד החג, ברנדון שמר על איפוק יחסי וגם כך צבר 86 יארד בשש תפיסות, כולל שתיים מרהיבות במיוחד. הרסיבר בן ה-25 מתנשא לגובה של 1.96 מטר, ניחן במהירות של אצן אולימפי, בכושר ניתור של קנגורו אוסטרלי ובסגנון משחק של לוחם MMA ולא לחינם זכה לכינוי המלבב "החיה".

את דרכו בפוטבול החל מרשל בתיכון "לייק האוול" שבפלורידה, שם שיחק במגוון עמדות בהתקפה ובהגנה וכבר אז החל לקטוף תארים אישיים כגויאבות בשלות. בנוסף, הוא גם הפגין יכולת מרשימה בכדורסל ובמקצועות האתלטיקה, ואף זכה בשנתו האחרונה בתחרות אזורית בקפיצה משולשת. הוא שיחק באוניברסיטה של מרכז פלורידה, שם הציג סטטיסטיקה מרשימה הכוללת 112 תפיסות, 1,674 יארדים ו-13 טאצ'דאונים. בשנתו השלישית בקולג', ב- 2004, מרשל אף שיחק שבעה משחקים כסייפטי, בהם הספיק לגרום לפאמבל, לחטוף פעם אחת ולהוביל את הקבוצה בתיקולים עם 51 כאלו.

ב- 2006 בחרה דנבר את מרשל בסיבוב הרביעי במקום ה-119, והבחירה השתלמה באופן כמעט מיידי. בעונתו הראשונה הוא השלים את אחד הצמדים הפיקנטיים והמסקרנים בליגה עם הקוורטרבק הרוקי שלו, ג'יי קאטלר. ביחד הם השלימו הכי הרבה מסירות של רוקי אל רוקי בתולדות המועדון מהרי הרוקי. את עונת הבכורה סיים עם 20 תפיסות, 309 יארדים ושני ביקורים באנדזון. הפריצה הגדולה הגיעה בשנה שלאחר מכן, שהסתיימה עם 102 תפיסות, שמיצבו אותו במקום השני בתפיסות לעונה בתולדות המועדון, ושלישי אי פעם לתפוס למעלה ממאה כדורים בעונת הסופומור, ל-1,265 יארדים בממוצע של 12.2 יארד לתפיסה ושישה טאצ'דאונים בחמישה עשר משחקים. המגנים שניסו להצר את צעדיו חוו על בשרם את משמעות הפתגם "לא עוצרים שור בדישו". לאחר הפריצה הגדולה ברנדון התמיד ביכולתו הטובה, ואשתקד הוא נבחר ואף פתח בפרו בול הראשון שלו. הוא סיים שלישי בתפיסות עם 104, שבהן השיג 1,265 יארדים, כשמתוכם 419 הגיעו בריצה שלאחר התפיסה, ראשון בכמות הזריקות לרסיבר עם 181 נסיונות בכיוונו ושישה טאצ'ים.

נתב את הכעס למקום הנכון

גם מחוץ למגרש ברנדון מתגלה כמרשל וסוס פרא הכלואים בגוף אחד. מדי יום שלישי הרסיבר מתייצב במעון לילדים ועוזר להם בהכנת שיעורים, מעניק להם השראה, מזמין אותם למשחקי הבית ולוקח אותם לפארקי שעשועים. בזכות פעילות זו ברנדון זכה בשנה שעברה בתואר השנתי לשחקן שעזר הכי הרבה לקהילה בדנבר. מנגד, ועל מנת שעבודתו הפילנתרופית לא תהיה חד גונית, ברנדון גם דואג לפרנסת בתי המשפט. עוד כתלמיד קולג' ב- 2004 הוא נעצר בחשד שתקף שוטר, סירב לציית לו, גרם להפרת סדר, ובאופן כללי הרס לו את היום. הוא גם היה מעורב בתקרית טרגית בערב הסילבסטר של 2007, כשבצוותא עם שניים מחבריו לקבוצה, ג'אבון ווקר ודארנט וויליאמס, נסע לחגוג במסיבת יום ההולדת של קניון מרטין, שחקן הנאגטס, במועדון מקומי. בעוד השלושה עוזבים את המקום ונכנסים בחזרה לרכב, הגיע מתנקש שירה כדור שפגע בצווארו של וויליאמס והרג אותו. מאוחר יותר סיפר ווקר שהרוצח ככל הנראה ביקש לנקום לאחר שרב עם דודו של ברנדון. ב-26 למרץ 2007 מרשל נעצר בחשד לאלימות שהפעיל כלפי חברתו, ועל כך שמנע ממנה לעזוב כשחסם במכוניתו את המונית שהזמינה. התיק נסגר כעבור חודשיים לאחר שברנדון עבר קורס לשליטה בעצבים. באוקטובר לפני שנה שוב נעצר, הפעם בגין נהיגה בשכרות וקיבל שנת מבחן ו-24 שעות של עבודות שרות. בעונה שעברה, בעקבות ההסתבכויות שונות עם רשויות החוק, הוא קיבל עונש הרחקה משלושה משחקים, אולם בעקבות ערעור העונש הומתק למשחק אחד וקנס של שני משחקים בסכום כולל של 52,353 מרשרשים.

"החיה" שבה עצבנית למגרש, וכבר במשחק החזרה שלו מרשל קלט 18 מסירות נגד סן דייגו, בדרך למקום השני בהיסטוריה בכמות התפיסות למשחק בודד. ברנדון גם קנה לעצמו מקום של כבוד ב"מועדון הפציעות המוזרות", כשבזמן חופשה משפחתית באורלנדו התאבק עם חברי משפחה, החליק על עטיפת מקדונלדס וכתוצאה מכך נפל על מסך טלוויזיה ושבר את ידו הימנית. עכשיו, לכו וספרו לו שמקדונלדס זה בריא.

מספר משחקים לאחר מכן, מרשל הסעיר את אמריקה, כשבמהלך קאמבק מול קליבלנד הוא תפס את טאצ'דאון הניצחון ופצח בחגיגות מעט לא שגרתיות כששלף ממכנסיו כפפה, שחורה מצדה האחד ולבנה מהצד השני, כהוקרה לטומי סמית' וג'ון קרלוס שלבשו את הככפות הללו באולימפיאדת מקסיקו ב-1968 כסמל למחאה השחורה. מרשל הסביר מאוחר יותר, שאת ההשראה למעשה יוצא הדופן קיבל מבחירתו של אובמה לנשיאות יומיים לפני המשחק. למזלו, חברו לקבוצה ברנדון סטוקלי ניצב מולו ומנע ממנו לשים את הכפפה על היד, וכך הציל אותו מעונש. השאלה אם העונה של דנבר תהיה שחורה או לבנה תלויה במידה רבה בהצלחתו של המרשל לשלוט בסוס הפרא, ולגרור את הקבוצה אחריו במעלה הרי הרוקי. עד עכשיו הוא עושה זאת בהצלחה עם 714 יארד ב-58 תפיסות בממוצע של 12.3 לתפיסה ושישה טאצ'דאונים, רובם במאני טיים. השילוב עם קייל אורטון מוכיח את עצמו.

בכל מקרה, רק בעוד מספר לילות נטולי שינה נדע האם הברונקוס ינשמו אוויר פסגות או יחליקו כגוש אחד במדרון התלול, ייתקלו בדרך באיזה עץ או שניים ויסיימו את העונה עם חתיכת כאב ראש וזנב בין הרגליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully