וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש: מנהל משחק

29.11.2009 / 12:43

לקאקה הוצעה החולצה מספר 5 לטובת המשימה, אלונסו הובא בעיקר לצורך עשיית סדר, אבל בינתיים מנואל פלגריני לא מקבל מהם את מה שציפה. מי שנכנס לוואקום הוא לסאנה דיארה, אולי הטוב בשורות הבלאנקוס מפתיחת העונה. עבור אימפריה כמו ריאל מדריד זה לא מספיק

מספר ימים לפני הצגתו של קאקה כשחקן הרכש החדש של ריאל מדריד, הודיעו ראשי הקבוצה כי הם שומרים במיוחד עבור הברזילאי את החולצה מספר 5. ב'מארקה' הלכו צעד קדימה ובתמונת הדמיה על שער העיתון הציגו את קאקה מקבל את החולצה המיוחסת מידיו של לא אחר מאשר זינדין זידאן, הפליימייקר הקודם שלבש אותה לפני שעברה לידיו של פאביו קנבארו. אלא שהברזילאי, קתולי אדוק ואדם נחבא אל הכלים, רצה להימנע מהשוואות לכוכב הצרפתי, והוצג לעיני 50 אלף איש בסנטיאגו ברנבאו כשאת חולצתו מעטרת הספרה 8.

קשה להגיד שפעולת המנע הזו סייעה לשחקן הרכש ממילאן. ההשוואות מתקיימות מדי יום, ללא כל קשר לחולצה, על אחת כמה וכמה כשאנו נמצאים רגע לפני האל קלאסיקו. קאקה אמור היה להיות זידאן של הגלקטיקוס הנוכחיים - האיש שיניע את הכדור לכיוון החלק ההתקפי, יפטם את החלוצים ולמעשה ינהל את המשחק. בפועל, קאקה טרם מצא עצמו בתוך המערך המשתנה של מנואל פלגריני, ואותם דברים אמורים גם לגבי צ'אבי אלונסו, שעד כה מתעסק בעיקר בעבודות הגנה ולא מספק את השפעתו החיובית המוכרת מימי ליברפול וריאל סוסיאדד גם על החלק הקדמי.

במצב העניינים הזה, כאשר ריאל מדריד נעדרת מנהל משחק פר אקסלנס, מי שמנסה למלא את הוואקום ועושה זאת בהצלחה יחסית הוא לסאנה דיארה, אולי הטוב בשורות הבלאנקוס מפתיחת העונה. עבור אימפריה כמו ריאל מדריד זה לא מספיק. לקבוצה של פלגריני האנליטי אין כרגע משחק התקפה מסודר – היא מסתמכת בצורה אבסולוטית על מהלכים אישיים, והתלות שלה בכריסטיאנו רונאלדו רק הולכת וגדלה, כפי שהתברר כשנעדר בשל פציעה. האם דווקא בברצלונה הסיפור יהיה שונה?

סבלנות

מנואל פלגריני תמיד אהב את שיטת ה'דובלה סינקו' - 4-4-2 עם שני קשרים אחוריים (מספרי 5). זו שיטת משחק שבה הקישור מתחלק לשני קווי תמיכה אנכיים בחלוצים, מה שיוצר מרכז שדה עמוס וצפוף למדי. בסן לורנצו, בריבר פלייט וכמובן בוויאריאל, המתודיקה של פלגריני עבדה נהדר וצמד הקשרים האחוריים איפשר לפליימייקר – אם היה זה לאנדרו רומאניולי, אנדרס ד'אלסנדרו או חואן ריקלמה – לפרוח כשחקן חופשי ולספק את העונות הטובות בקריירה שלו.

בריאל מדריד הדברים לא הלכו כמתוכנן. קאקה, שהיה רגיל לקבל הרבה שטחים פנויים ולאורך שלבים רבים בתקופתו באיטליה תופקד כחלוץ שני, נאלץ פתאום להתחיל מהאגפים ובאופן טבעי נגרר למרכז המגרש ויצר פקק באמצע. צ'אבי אלונסו ניסה להיכנס לעניינים בצורה איטית ומבוקרת כפועל השחור וראה את לסאנה דיארה דורך לו על העקבים ופורח דווקא כשהקבוצה לא מרשימה, בלשון המעטה. פלגריני היה מעדיף לראות חילופי תפקידים בין השניים, שכן צ'אבי אלונסו, שהיה רגיל לחיפוי מאחור של חבייר מסצ'ראנו בליברפול, הוא מכתיב קצב. לאס לא. את מסירות הסרגל של הקשר הספרדי, בניגוד לעבודות ההגנה, לאס לא יכול לספק.

לעומת מקומות העבודה הקודמים שלו, בהם פלגריני ניסה בכל מאודו להנחיל את השיטה בה הוא מאמין, הפעם לא הייתה לו הסבלנות להתמיד. "ברצלונה עולה על ריאל עשרות מונים מבחינת הכדורגל והשיטה, אבל צריך לתת לפגלריני את הזמן כי הוא בעיצומו של תהליך", נחלץ דווקא יוהאן קרויף להגנתו של מאמן ריאל, ללא הועיל. הלחץ מכיוון התקשורת והדרגים הגבוהים במועדון החל לסגור על הצ'יליאני, שבעידודו של חורחה ולדאנו (אחרון תומכיו בהנהלה) בחר לסגת מעמדתו ושינה את השיטה בלב כבד ל-4-2-3-1 שמביא ניצחונות, אם כי בצורה לא מרשימה. "אנחנו מודאגים כי זה לא מה שרצינו לראות בקבוצה בתחילת העונה. זה גם לא הסגנון שלי כמאמן", הודה פלגריני לאחרונה. "לברצלונה יש סגנון משחק ברור, בעוד אנו עוד מגבשים את שלנו".

התאקלמות

אחרי התבוסה המשפילה לאלקורקון בגביע המלך, שחקני ריאל מדריד הגיעו לגומלין בביטחון מלא כי יהפכו את התוצאה וימחקו את הבושה. ההצהרות שלהם טרם המשחק נותרו ללא כיסוי. ראול, רוד ואן ניסטלרוי, גונזאלו היגואין וקאקה שובצו בחלק הקדמי, אבל ריאל כבשה רק בדקה ה-81 בבירנבאו מול הקבוצה האלמונית מהליגה השלישית, כאשר מה שבלט במיוחד הוא חוסר הארגון במשחק ההתקפה. כל אחד ניסה להציל את המולדת, קאקה שוב לא לקח אחריות, לסאנה דיארה תופקד דווקא כמגן (והצטיין פעם נוספת על רקע חולשת חבריו) ושחקני אלקורקון עמדו בכבוד מול ניסיונות התקיפה הצפויים של הכוכבים המתוסכלים בלבן.

שריקות הבוז בסיום המשחק (ועוד לפני כן, בירידה להפסקה) אמרו את הכל. הקהל של ריאל רוצה לראות שואו, אבל לא כחיקוי של ברצלונה. בבירנבאו רוצים כדורגל אסתטי עם כדרורים ומבצעים אישיים, ואת זה אף לא שחקן אחד על כר הדשא ידע לספק מול אלקורקון. ולדאנו ופלגריני דיברו לאחר ההדחה על הנחישות והרצון שגילו השחקנים, אך בשביל זה, אומרים במדריד, גם קבוצת הנוער מספיקה. אפילו זידאן למד זאת על בשרו וקיבל שריקות בוז בתחילת הדרך, כשהאוהדים טענו כי הוא גורם להאטה בקצב המשחק. ברגע שהבינו כי הצרפתי משלב סדר עם פעולות התקפיות גאוניות, האהבה פרחה.

ריאל כרגע צריכה קודם כל את הסדר, מה שאומר שקאקה וצ'אבי אלונסו צריכים לקחת צעד קדימה ולעבור לשלב הבא בהתאקלמות האיטית שלהם. "שחקן אחד לא יכול לגרום לסדר במגרש, אנחנו צריכים לעשות זאת יחד", הסביר אלונסו למגזין 'האלה מדריד' וניסה להסיר מעצמו מעט אחריות. "אני נמצא במרכז המגרש, קרוב לכל השחקנים וצריך לחבר ביניהם. המאמן מבקש ממני לאזן את הקישור, אני צריך להניע את הכדור מהר ולתווך בין ההגנה להתקפה, אבל אני לא אחראי לבד לארגון המשחק".

ביכולתו של קאקה חל שיפור במשחקים האחרונים. הברזילאי בא לקבל כדורים ומראה את עצמו, אולם לא מצליח לייצר המשכיות ביכולת ונעלם לחלקים גדולים מדי. "אני מתאקלם טוב יותר ככל שחולפים הימים", אמר הברזילאי בראיון ל'מארקה'. "אני מבין את הדרישות ממני ועושה את ההתאמות לקבוצה ולליגה. אני צומח ומתפתח עם הקבוצה, ומאמין שבהמשך אשפר את הקשר עם החלוצים על המגרש ואוכל לתרום יותר". לא בטוח שלפלגריני יהיה את הזמן לחכות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

תלות

למרות ניצני השיפור של קאקה, התקווה הגדולה של ריאל מדריד לקראת האל קלאסיקו מגיעה כמובן מכריסטיאנו רונאלדו. כל שלושת ההפסדים הגיעו כאשר הפורטוגלי הנפלא, השחקן בעל היכולות האינדבידואליות הטובות ביותר בסגל של הבלאנקוס, נעדר בשל פציעה. איתו הקבוצה כבשה מעל שלושה שערים בממוצע למשחק, ובלעדיו שער אחד בלבד. כן, חייבים להודות, במשחקים בהם שיחק רונאלדו, הטרוניות לגבי חוסר הארגון במשחק ההתקפה נשמעו לא רלוונטיות בעליל.

כשרונאלדו עלה על כר הדשא במשחק ליגת האלופות מול ציריך וביצע את הקאמבק שלו לקול תשואות האוהדים, הוא העיר את הקבוצה. לראשונה זה זמן רב ההתקפות זרמו בצורה קלילה, ופתאום הבלאנקוס קיבלו את זריקת האדרנלין הדרושה לקראת הקרב על ספרד, למרות עוד משחק שהסתיים בניצחון דחוק על יריבה נחותה. "חזרתו של רונאלדו תיצור עבור ריאל את ההמשכיות הדרושה ותביא להנחלת סגנון משחק ברור יותר", נכתב ב'מארקה' באופטימיות.

בברצלונה מודעים לעבודה שריאל טרם סיגלה לעצמה שיטה קבועה ומכירים בתלות של המדרידאים ביכולת האישית של כוכביהם. "המשחק לא יוכרע בקישור, אבל זה יכול להיות המפתח של ריאל, במיוחד כשרונאלדו צפוי לפתוח", חווה דעתו מיגל אנחל נדאל, קפטן בארסה בעבר. "ריאל היא קבוצה שנמצאת עדיין בתהליכי גיבוש ומוקדם לקבוע באופן נחרץ לגביה, אך ארגון מרכז השדה הוא קריטי עבורה. שחקנים מאבדים את עמדות המוצא שלהם, ובמשך דקות רבות מדי מדובר בקבוצה מובלת ולא יוזמת". זה הזמן של צ'אבי אלונסו, קאקה וכריסטיאנו רונאלדו להוכיח אחרת. או להגביר את הספק לגבי הפרויקט כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully