וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשרות: בית"ר תשעה שחקנים

דור בלך

29.11.2009 / 10:08

בקבוצה מחפשים דרכים לזעזע את המערכת מבלי לפגוע במעמדו של שום. קורנפיין לשחקנים: "בבית"ר משחקים בשביל הסמל"

ההפסד אתמול (שבת) למ.ס אשדוד רק חידד את התחושות הרעות בבית"ר ירושלים, כשמעל לכל גוברת תחושת חוסר האונים של ראשי הקבוצה. בין השחקנים למאמן יצחק שום קיים משבר אמון ארוך שרק הולך ומחריף, אך לבית"ר אין את היכולת הכלכלית הנדרשת כדי לפטר את שום, כשכרגע הספונסר גומא אגייאר לא מוכן לממן זאת. בבית"ר מתכננים לפנות בימים הקרובים לבית המשפט וכן לנושי גאידמק, בבקשה לשחרר את מניות ניהול הקבוצה מהעיקול ולהעבירם לידי אגייאר, אך לא נראה כי ההליך יסתיים בקרוב ואגייאר עצמו לא מעוניין כרגע להשקיע סכום נוסף בקבוצה כל עוד היא לא בידיו.

לפני האימון היום (ראשון) בצהריים יצא איציק קורנפיין ממשרדו בבית וגן אל משטח הדשא ודיבר בקצרה אל השחקנים. "בבית"ר ירושלים משחקים מהנשמה ובשביל הסמל לפני הכל, ורק אחר כך בשביל המשכורת", ניסה היו"ר להרביץ תורה בשחקניו. "אני מצפה מכם שתנהגו כך. בתקופה האחרונה זה לא נראה טוב, לא מבחינת כדורגל, אלא מבחינת הרצון והמחויבות לקבוצה ולמועדון. אתם צריכים להבין שהסמל שאתם לובשים ליד הלב קודם כל מסמל רוח של לחימה ועבודה, של קבוצה שבאה מהעם ולא קבוצה מתנשאת שמשדרת כלפי חוץ שלא אכפת לנו לה. נכון שיש את כל הסיבות והתירוצים - אם זה התלונות על השכר שירד, הטענות שיש כאן הרב הצעירים, הזרים לא טובים, המאמן לא בסדר, ההנהלה לא בסדר, אבל בסופו של דבר בנאדם שמסתכל על עצמו בראי צריך לשאול את עצמו: האם עשיתי את הכל או לא? ואני אומר לכם שיש כאן בודדים שיכולים להגיד עשינו את הכל".

בשלב זה התייחס היו"ר לנושא המשמעת: "אני לעתים רחוקות מתערב בנושא של משמעת, זה לא מענייני ואני לא רוצה להתעסק בזה. הדברים שהיו בשבוע שעבר בין קובי לעידן היו חמורים, ואני מבקש שזאת תהיה הפעם אחרונה. אנחנו לא רוצים להתעסק בזה – אל תבחנו אותנו. אל תעברו על החוקים, תקפידו על המשמעת ותתחילו לעבוד במגרש, פחות דיבורים ויותר מעשים". גם גומא אגייאר נכח באימון לזמן קצר.

על מנת לפטר את שום תצטרך בית"ר ירושלים עוד כמיליון שקלים וחצי ,עקב סעיף בחוזהו אשר קובע כי אם יפוטר יקבל את שכרו המקורי ולא זה שקוצץ במחציתו. כל זאת, מבלי להתחשב בעלות של הבאת מאמן נוסף, אך בבית"ר מעריכים כי יוכלו לצמצם עלות זאת למנימום על ידי קידום עוזר המאמן דוד אמסלם לתפקיד או הבאת מאמן זול כמו אורי מלמיליאן. שום עצמו לא מתכוון להתפטר, אך בקבוצה מאמינים כי אם לא ינצח את הפועל רעננה בשבת הבאה יתכן ויסכים להתפטר ולקבל את שכרו הנוכחי עד סיום העונה בלבד ולא שכר כפול

בבית"ר ירושלים התייחסו היום לידיעה על מעמדו של שום והדובר אסף שקד מסר בתגובה: "אין לי מושג מהיכן הסקתם את המסקנות, אבל בצוות הניהולי של הקבוצה כלל לא חושבים על הנושא הזה כרגע ובטח שלא מתחשבנים כספית כפי שאתם מציינים".

הכרטיסים לא נמכרים, עוברים להפסדים

אם לא די במשבר האמון שקיים בין השחקנים למאמן עד כה, הרי שהראיון שהעניק בסוף השבוע פרקליטו של שום, ארצי בן יעקב, בו תקף באופן אישי את מרבית שחקני הקבוצה, העמיק את הקרע עוד יותר, כששחקנים בטוחים שבן יעקב דיבר בשמו של המאמן. בן יעקב עצמו הכחיש כי הביא את דעותיו של שום וציין כי שום אפילו לא ידע על הראיון. "אני שחקן עבר עם זכויות בקבוצה הזאת וגם כששום לא אימן אותה ראיינו אותי ושאלו לדעתי", הסביר חלוץ העבר של הקבוצה.

יו"ר הקבוצה איציק קורנפיין מודע למצב, אך נותר כמעט חסר אונים, שכן אינו יכול לפטר את המאמן ואינו יכול להחליף את השחקנים. בקבוצה שוקלים מספר צעדים אחרים שיביאו לזעזוע ולשינוי באווירה, ובוחנים אפשרות להשעות מספר שחקנים כדי להבהיר כי עד לסיום העונה לא יסבלו פיחות במעמדו של המאמן וזלזול מצד השחקנים. עם זאת, הרעיון עדיין ראשוני, ובבית"ר מודעים להשלכות האפשריות שלו.

בבית"ר ירושלים התייחסו לאפשרות של השעיית השחקנים ומסרו בתגובה: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מודע למצב אליו נקלעה הקבוצה, אך האפשרות שציינתם על פייה נשעה שחקנים לא הייתה ולא נבראה ואין לנו כל כוונה לבחור בדרך שכזו. כמועדון עם מחוייבות גדולה לאוהדים המלווים אותנו - אנו עובדים כעת על מנת למצוא את הדרך שתחזיר אותנו לדרך בה אנו רוצים להיות".

באשר לחיזוק הקבוצה בינואר, על אף שהעניין על הפרק, כרגע זה עוד נראה רחוק. מעבר לעובדה שאגייאר, כאמור, לא מעוניין להשקיע סכומי כסף נוספים בקבוצה כל עוד הוא אינו הבעלים באופן רשמי, הגרעון התקציבי שנוצר עקב הפער בין ציפיותיה של בית"ר להכנסות ממכירת מנויים וכרטיסים להכנסות בפועל הדליק נורה אדומה אצל ראשי הבקרה התקציבית שידרשו ערבויות גדולות במיוחד אם בית"ר תרצה לחזק את הקבוצה בינואר. מעבר לכך שבתכנון התקציב שלה בית"ר בנתה על מכירת 5,000 מנויים כשבפועל נמכרו כ-3,000 בלבד, הרי שבמשחקים האחרונים כמעט ולא נמכרים כרטיסים, והקבוצה מסיימת את המשחקים בהפסדים כספיים עקב עלויות האבטחה. גם המשחק הקרוב מול הפועל רעננה לא צפוי למשוך קהל רב ואלא אם המשטרה תוריד את דרישותיה, הרי שגם בו בית"ר תפסיד כסף.

גם בעניין הזה הגיב היום דובר הקבוצה אסף שקד שמסר: "בנוגע לכמות המנויים, העונה מכרנו 3,700 מנויים ולא 3,000 כפי שציינתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully