וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי בית"ר התפרעו לאחר ההפסד באשדוד

דור בלך

28.11.2009 / 21:16

קראו ליצחק שום להתפטר ומנעו מהשחקנים לצאת מהמגרש. המאמן: "שום דבר בקבוצה לא עובד". קנסות למויאל וטל

איתי חסיד

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

בית"ר ירושלים ממשיכה להידרדר. מחזיקת הגביע סיימה הערב (שבת) משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון כשנוצחה 2:0 על ידי מ.ס אשדוד. למרות חזרתם להרכב של אבירם ברוכיאן וברק יצחקי כחלק ממהפכה שביצע יצחק שום ב-11 הפותחים שלו, הקבוצה מהבירה נראתה רע, הציגה משחק כבוי ומיעטה לסכן את שערו של דרגאן סטויקיץ'. משה אוחיון (47) ועידן שריקי (71) כבשו לקבוצה המקומית והעלו אותה למקום החמישי בטבלה. בית"ר ירושלים, שירדה למקום השישי.

גורם במועדון אמר לאחר ההפסד: "אנחנו חייבים שינוי אווירה, זה כבר מעבר לעניין של מאמן או שחקן ספציפי". נכון לעכשיו לבית"ר אין אפשרות כלכלית לפטר את המאמן יצחק שום, מה שיעלה לה עוד מעל למיליון וחצי שקלים, לא כולל שכר למאמן החדש.

עם זאת, ייתכן ובמקום למנות מאמן חדש יוכלו בקבוצה לקדם את עוזר המאמן דוד אמסלם לעמדת המאמן ולהמשיך לשלם לו את משכורתו הנוכחית. בכל מקרה פיטוריו של שום יצטרכו לקבל את אישור הספונסר גומא אגייאר, שייאלץ לשלוח את ידו את הכיס במקרה כזה ולממן את הבאתו של מאמן חדש. עקב זאת במועדון בודקים אופציות חלופיות לזעזוע שלא כרוכות בהחלפתו של שום.

לאחר המשחק, נודע כי שני קשרי הקבוצה, קובי ומיאל ועידן טל, שהתקוטטו באימון המסכם ביום שישי נקנסו ב-1,000 דולר כל אחד. השניים, אגב, פתחו בהרכב בית"ר.

שום ממשיך להחרים את התקשורת

בסיום המשחק צבאו מאות אוהדי בית"ר ירושלים על יציאת השחקנים, קראו ליצחק שום להתפטר, קיללו את שחקני הקבוצה ולא איפשרו להם לצאת מהאיצטדיון. רק לאחר דקות ארוכות ובהתערבות המשטרה התפזרה ההמולה ואוטובוס הקבוצה יצא לדרכו. מספר שחקנים, שרצו לחזור במכוניתם הפרטית שחנתה בחוץ, נאלצו להמתין עד לפיזור אחרון האוהדים מחשש להתקלות באלימות.

כהרגלו בתקופה האחרונה, יצחק שום מיעט לדבר והסתפק בתגובה קצרה למצלמות הטלוויזיה: "כרגע שום דבר לא עובד. אנחנו בתקופה לא טובה, אני מקווה שבשבוע הבא נתחיל תקופה יותר טובה. כשלא הולך לך, שום דבר לא הולך, ובשלושת המשחקים האחרונים זה לא הולך. היתה מחצית ראשונה פחות או יותר סבירה, החצי השני היה יותר גרוע, אבל יש תקופות שכל מה שאתה עושה לא הולך, וזו תקופה כזאת. נצטרך לעבור את זה", אמר המאמן לפני שנטש את הראיון.

פרט לראיון לטלוויזיה, לו הוא מחוייב על פי תקנון ההתאחדות, סירב יצחק שום לדבר עם איש מהתקשורת, וכמוהו גם יתר אנשי בית"ר. ספונסר הקבוצה גומא אגייאר שהגיע למשחק, התייאש אף הוא ונטש את המשחק לאחר השער השני שספגה. אגייאר הסביר כי הוא קבע פגישה עסקית להמשך הערב.

עידן ורד הפצוע, שתורגל בהרכב במהלך השבוע, החליט יחד עם הצוות המקצועי והרפואי שלא לפתוח על מנת לא לסכן את כתפו הפצועה. ורד נכנס במהלך המחצית השניה ושיחק היטב, אך לבית"ר זה כבר לא הספיק. ביום שני ייפגש ורד עם ד"ר ערן ממן מבית החולים איכילוב ויעבור סדרת בדיקות מקיפה שתברר את חומרת הפציעה שלו ואת אופי הטיפול.

מזרחי: "נשלב עוד צעירים בהמשך"

מנגד, באשדוד חגגו ניצחון שני ברציפות. הקבוצה ההתקפית הגרועה בליגה כבשה בפעם השניה העונה בלבד יותר משער אחד מול הגנה נרפה של בית"ר ירושלים. "משחק טוב שלנו, גם הגנתית וגם התקפית. הגיע הזמן שנשחק כדורגל כמו שאנחנו יודעים. הניצחון בנתניה החזיר לנו את האמונה והביטחון אחרי תקופה רעה, והיום ראו את זה. כבר חיברנו העונה שני ניצחנות רצופים בתחילת הדרך, אבל לא זה העניין. שיחקנו כדורגל מהיר ושוטף, ומה שחשוב לי זו הדרך. השחקנים היו ממושמעים וכל הכבוד להם", סיכם יוסי מזרחי.

המאמן התייחס למדיניות המועדון להתבסס על שחקני בית צעירים: "יש לנו מדיניות - לבנות את אשדוד לשנה הבאה. ככל שתתקדם העונה נשלב עוד יותר צעירים. ראיתם כמה שחקני בית היו אצלנו בהרכב היום. ראינו הפעם כדורגל טוב וזה משמח. לקח זמן למשה אוחיון ולקבוצה להתחבר כי שינינו את כל חוליית הקישור. היום שיחקנו עם יותר מהירות, וזה עבד יוצא מן הכלל".

הקפטן משה אוחיון שהיה השחקן המצטיין הוסיף: "תמיד הייתי פה. אני שמח שהיום החזרתי לכולם על שני הפנדלים שהחמצתי העונה. מגיע כל הכבוד לכולם. נתנו לי את המפתחות השנה, להוביל פה שילוב בין שחקנים מבוגרים לצעירים. שיחקתי טוב, כל הקבוצה הייתה טובה ואפשר לחגוג עכשיו. המטרה שלנו היא להיות בחלק העליון. הוכחנו שאנחנו יכולים לעמוד מול קבוצות גדולות, כשגם מול מכבי חיפה לא נפלנו ויכולנו לנצח".

הקשר שי רביבו שרשם משחק מצוין פרק את כתפו והוחלף בדקה ה-58. בסיום הוא אמר: "היו לנו עוד משחקים טובים השנה, אבל זה ללא ספק הכי טוב עד כה. ניצחנו קבוצה טובה מאוד ופנינו לצמרת. זו כבר פעם שלישית שאני פורק את הכתף ואני מקווה שהשמחה תהיה מושלמת ואחזור לאימונים עוד השבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully