וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבדו את ההארכה כלפיהם

אריאל גרייזס

27.11.2009 / 13:33

"טיפוס שלילי" נגד שיטת ההארכה הנהוגה ב-NFL, ומתקומם על האפטיות של פיטסבורג וסינסינטי כשהן פוגשות קבוצות קטנות

שבוע חג הודיה שמח לכולם. אפילו טיפוס נרגן כמוני מוכרח להודות שיש מעט תענוגות גדולים יותר מאשר פוטבול פתאום באמצע השבוע, אפילו אם הפוטבול זה כולל את דטרויט ליונס ואוקלנד ריידרס. שבוע קצת פחות טוב עבר על מאט ריאן, שלמרות קאמבק גדול מול הג'איינטס ביום ראשון, נאלץ להסתכל מהקווים על איליי מקבל את הכדור הראשון בהארכה ומנצח את המשחק בלי הזדמנות אפילו להשוות. יש הרבה דברים דפוקים בפוטבול המכללות, אני אהיה הראשון להודות בכך, אבל בדבר אחד אין בכלל ספק שהם מתעלים על ה-NFL - שיטת ההארכה שלהם. הליגה עושה, כביכול, הכל כדי לתת לקבוצות סיכוי לנצח משחק בצורה הוגנת, כולל אותם צ'אלנג'ים שאני שונא כל כך, אבל את הדבר הטריוויאלי ביותר – לתת לשתי הקבוצות סיכוי שווה לנצח בהארכה – היא מונעת מהן. אני זוכר בתור ילד את הסיפור על נבחרת ישראל שהודחה בהטלת מטבע לאחר תיקו עם בולגריה באולימפיאדת מקסיקו 1968, לאחר שהמשחק הסתיים ללא הכרעה (עוד משחק שבסופו של דבר הוביל לקביעת שיטת הפנדלים, שנכנסה שנתיים מאוחר יותר), וזה היה נראה לי כל כך לא הוגן. והנה, בליגה המסחרית בעולם משחקים נקבעים על ידי אותה שיטה ממש, כשהסטטיסטיקה מראה שהקבוצה שזכתה בהטלת מטבע מנצחת ב-60 אחוז מהפעמים.

בכלל, גם אם נשאיר בצד את נושא הצדק, הרי שמבחינה בידורית נטו, הדרך שבה הארכה מסתיימת היום היא האנטי קליימקס הגדול ביותר למשחק מותח, כי ברגע שקבוצה מסוימת נכנסת ל-20-25 יארד של הקבוצה השניה, ברוב המקרים המשחק כבר גמור. כל זה בהשוואה למתח העצום שנוצר בשיטה בה משחקים בקולג'ים, שם כל קבוצה מקבלת את הכדור מקו ה-30 והמשחק יכול להסתיים בכל שניה או להתארך לעוד ועוד הארכות.

פורד פילד בדטרויט לפני משחק חג ההודיה. Tony Ding, AP
ליגה שמאתגרת מאות מיליונים ולא מצאה עדיין את השיטה הראויה בהארכה. דטרויט, אתמול/AP, Tony Ding

עוד קבוצה ששיחקה בהארכה השבוע היא פיטסבורג, שהפסידה לקנזס סיטי ואין לה מה להלין על השיטה, גם משום שהיתה לה את ההזדמנות לנצח את המשחק בהארכה וגם כי, טוב, היא הפסידה לקנזס סיטי. הסטילרס לא היו הקבוצה היחידה לחטוף בראש מקבוצה נחותה מהם, כשסינסי נראתה כמו הבנגאלס משנים עברו בהפסד המביך לאוקלנד אחרי שכבר הובילה ב-10 נקודות בדקה האחרונה של המשחק. כמו פילדלפיה, עליה כבר מספיק לכלכנו שהיא מתפוצצת מול הגדולות אבל לא מצליחה לשמור על מתח חיובי מול נמושות הליגה, גם הסטילרס והבנגאלס עשו מה שהאמריקאים קוראים "Playing down to the competition", שהיא תכונה של קבוצות לא מספיק טובות (ומוכרת לכל מי ששיחק בשכונה מול קבוצה איומה ועדיין הצליח להפסיד). אני שונא לחזור לדוגמאות של הפטריוטס או הקולטס, אבל אצל שתי הקבוצות הללו מעטים המקרים שתראה אותן מזלזלות או מפסידות לקבוצות נחותות בהרבה מהן, פשוט כי הן מקצועניות עד הסוף ולא מעניין אותך בכלל נגד מי הן משחקות. עוד ייתכן שסינסי או פיטסבורג יפתיעו ויילכו רחוק בפלייאוף – אלוהים יודע שהסטילרס עשו מזה קריירה בשנים האחרונות – אבל אם הייתי צריך להמר, לא הייתי שם אותם בראש הרשימה שלי להגיע לסופרבול. מצד שני, כולכם יודעים מה ההימורים שלי שווים.

בן רותלסברגר שחקן פיטסבורג סטילרס שוכב פצוע. AP
למי הפסדתם? לצ'יפס?/AP

עוד כמה קיטורים קטנים על השבוע החולף:

- אדון רקס ריאן, אני יכול לחיות עם זה שאתה מלכלך על בליצ'יק, שאתה מחליף מהלומות מילוליות עם שחקנים מקבוצות אחרות, שאתה שמן ואפילו עם זה שאתה בוכה בחדר הלבשה. אבל איך אתה יכול לחיות עם זה שלורנס מארוני שם עליך שני טאצ'דאונים?

- למרות שג'ו פלאקו מוכיח השנה שהוא על באמת, הרייבנס רחוקים מלעמוד בציפיות שתלו בהם בתחילת העונה, כשביום ראשון הם לא הצליחו לשים אפילו ט"ד אחד על ההגנה של הקולטס. מבלי להפחית מאיכות ההגנה של אינדי (שנראית השנה כאילו קפצה שתי מדרגות), האשמה בחוסר ההצלחה של בולטימור תלויה בשמרנות האיומה של ג'ון הארבו, שפעם אחר פעם נמנע מלתת את הכדור בידיים של הק"ב הצעיר והמצוין שלו והעדיף את הריצות חסרות התוחלת דרך האמצע ברגע שהתקרב לאנדזון של היריבה. אין דבר יותר מעצבן מלראות קבוצה שלא מגשימה את הפוטנציאל שלה.

- כמה מטומטם צריך להיות כדי לעשות עבירה על שחקן שלא היה קרוב לכדור בהייל מרי מ-40 יארד? מספיק מטומטם כדי לשחק בקליבלנד מסתבר.

- אם אני אשמע עוד פעם שמישהו אומר על וינס יאנג ש"הוא ווינר" כי טנסי ניצחו ארבעה משחקים מאז שהוא חזר – אני אתחרפן. אפשר לחשוב שיאנג הוא זה שניצח את המשחקים לטנסי, ואפשר לחשוב שקרי קולינס הוא שהפסיד אותם. הטייטאנס הם אלו שהפסידו אז והם אלו שמנצחים עכשיו, ולווינס יאנג יש חלק בכך, אבל חלק קטן בלבד. להזכירכם, רק לפני עונה, עם וינס יאנג על הספסל, הטייטנס ניצחו 13 משחקים, גם אז הוא היה ווינר?

- מה בדיוק הקטע עם הכובעים המנומרים שכל השחקנים התחילו לחבוש על הקווים? לא ידעתי שהקוזאקים עשו קאמבק.

- וכמה מאוסות הברכות של החיילים בת'נקס גיבינג?

- וגם הצעת ייעול קטנה לליגה – אם אתם מתעקשים לתת לליונס לשחק בחג ההודיה, אולי תעשו טובה ותחזקו אותם, רק למשחק הספציפי הזה? אני בטוח שפייטון יהיה מוכן לעבודת התנדבות קטנה ברוח החג, לא?

אוהדי גרין ביי פאקרס. Tony Ding, AP
כל הכבוד לצה"ל, תחי מדינת ישראל/AP, Tony Ding

את ההימור של שבוע שעבר הפסדתי, בעיקר כי נתתי קרדיט גדול מדי לרקס ריאן (לורנס מארוני, שני ט"ד? באמת?), אבל כמו שאמרתי אז, זה מסוג ההימורים שלא אכפת לי להפסיד. השבוע אין ממש משחקים שעושים לך חשק לראות פוטבול (מה שטוב, כי לא יהיו רגשי אשם כשנראה את הקלאסיקו בראשון בערב), למעט, כמובן, המאנדיי נייט המרתק בין ניו אינגלנד לניו אורלינס הבלתי מנוצחת. אם הייתי צריך לבחור הפתעה לשבוע הקרוב, אני אלך על סן פרנסיסקו שינצחו את הג'אגוארס, שפתאום נראים כמו מועמדים לפלייאוף. כי הרי אין כמו סן פרנסיסקו ברגע שהיא מאבדת כל סיכוי לפלייאוף.

שחקני ההגנה של סן פרנסיסקו פורטי ניינרס חוגגים. Ben Margot, AP
תסמכו עליהם, כשאין סיכוי לפלייאוף - הם ממש בסדר/AP, Ben Margot

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully