וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיירן עייפה. גם חיפה

זאב אברהמי

26.11.2009 / 9:23

באיירן מחפשת זהות ולא משלימה עם מעמדה באירופה, מה שגרם לזאב אברהמי לעקוב אחרי דברים מעניינים יותר מהמשחק

הלכתי לראות הלילה את באיירן מינכן נגד חיפה בבר הספורט "מגנט" בשכונת מיטה בברלין. הרחובות הסמוכים היו חסומים על ידי טרנזיטים של משטרה, שבאו לילה שני ברציפות לפנות פולשים לא חוקיים לבניינים בברונר שטראסה. מסוק משטרתי עמד באוויר מעל ויינברג פארק, השוטרים הסתערו, הפולשים התגוננו. זאת הייתה הפגנה ייחודית, כתבתי בפנקס הקטן, ופיזור הפגנה הרבה יותר ייחודי. המשטרה דיברה עם הפולשים, הפולשים דיברו בחזרה. כשיצאתי מ"מגנט" הם עדיין דיברו. הפולשים הרוויחו עוד לילה. לא הבנתי בדיוק למה צריך חמישים טרנזיטים מלאים בשוטרים עם ציוד מלא לפיזור הפגנות, אם באו רק לדבר. חבר שבא איתי לבר אמר לי שזו הצהרת כוונות של המשטרה. אתמול דיברנו, היום דיברנו, אולי גם מחר נדבר. מתישהו נשתמש בטרנזיטים.

אני מתעכב על האבסורד המתוחכם הזה, בעיקר משום שאין לי מה לכתוב על המשחק. היה עלוב. באיירן מפוצצת בבעיות. בנו גלקטיקוס, התנפצו עם קלינסמן והביאו את האנטיתזה של קלינסמן. אני חושב שוואן חאל דווקא טוב לבאיירן בשתי קטגוריות: הוא הוכיח שהבעיה שם היא לא בעמדת המאמן, ואם יתנו לו זמן הוא יחזיר את הקבוצה הזו לקרקע. אבל כדי לתת לוואן חאל זמן, האנשים שאחראים על השעון צריכים להודות בטעות שלהם, ולך תוציא התנצלות ממאצ'ואים בוואריים.

באיירן היא קבוצה שלא יודעת מה היא רוצה מעצמה. מצד אחד, היא מצהירה שהדברים החשובים לה ביותר הם הליגה הגרמנית ויציבות פיננסית. מה שהמועדון הזה עשה בשנתיים האחרונות דווקא הצביע על כוונות אירופאיות. אבל מה לבאיירן ולצמרת האירופאית האמיתית. באיירן מתה להיות ברצלונה או מנצ'סטר יונייטד, אבל לא יכולה בגלל הפיננסים. היא לעולם לא תודה שהיא איזו בורדו. בינתיים, בכל חודש משתחרר איזה רמז שבאיירן הולכת למכור את הכוכב הכי גדול שלה למתחרה אירופאית.

בדרך, באיירן איבדה גם את הבית. פיליפ לאהם התרעם על כך לפני כמה שבועות, שבאיירן היא אסופה של כאילו כוכבים, שהיא כבר לא מגדלת שחקנים, שאף אחד שם לא נלחם על הסמל. בגלל זה מגיע לואן חאל זמן. אני לא יכול לחשוב על מאמן מלבדו שיכול להפוך את באיירן בדיוק למה שהיא שווה: קבוצה שלוקחת את הליגה שלה בהליכה, ועושה בוחטות על גידול שחקנים ומכירתם לצמרת האירופאית. אבל בשביל זה אולי הנס צריך להודות קודם שהוא לא בצמרת האירופאית, בקושי בגרמנית.

על חיפה אני יכול רק להגיד שההתאחדות הישראלית צריכה לעשות פניה לאופ"א ולנסות לבקש שמשחקים של קבוצות בסדר הגודל שלה באירופה לא יכולים להימשך יותר משישים דקות. אחריהן זה כבר מעליב .אומרים שפלאטיני שומע לקטנות. אוהד גרמני אחד הגדיר את זה נכון ב"מגנט": אחרי שחלוץ ישראלי איבד את הכדור ברישול ולא רדף אחרי המגן שלו, הוא הסתובב לחבר שלו ואמר בצחוק: "ארבייטמן מכנט ניקס" (האיש העובד לא עושה כלום, מאוד מזכיר את "העבודה משחררת"). התקרבתי אליו והחזרתי ב"שוויינשטייגר קביצ'ט ניקס" (לא נוחר כמו חזיר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully