וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגיע לישראל כתיירים"

26.11.2009 / 12:32

תקווה למכבי חיפה? בלאן ובורדו לא לוקחים ברצינות את המשחק האחרון שלהם בצ'מפיונס. יעקב שחר הביע בפני שחקני חיפה את אכזבתו מההפסד 1:0 לבאיירן. גם אלישע לוי מאוכזב: "לא ידענו לקחת החלטות נכונות בהתקפה". שביעות רצון מהתיאום בין קינן למימון

גם אחרי המחזור החמישי בבית א' של ליגת האלופות, מכבי חיפה עדיין ללא נקודות וללא שער זכות. האלופה הישראלית הציגה משחק לא רע והצליחה לעמוד כשווה מול באיירן מינכן הגדולה באליאנץ ארנה, אך נכנעה לשער אחד של איביצ'ה אוליץ' בדקה ה-62 והפסידה 1:0. היה זה הפסד 1:0 רביעי מתוך חמישה משחקים לאלופה הישראלית.

האכזבה ניכרה היטב על פניהם של אנשי חיפה בסיום. הפעם, לא נשמעו ההצהרות הרגילות על הופעה מכובדת והמחמאות לא סיפקו את אנשי המועדון. במחצית המשחק ביקש אלישע לוי מהשחקנים לא לחשוש ליזום בהתקפה. בסיום שוחחו בניהם השחקנים בחדר ההלבשה ואחד מהם אמר: "היינו קרובים לקחת נקודות, אבל כנראה שאנחנו לא ברמה של שאר הקבוצות בבית. צריך להתרכז במשחק ביום שני".

הנשיא יעקב שחר נכנס לחדר ההלבשה בסיום ואמר לשחקנים: "שיחקנו נגד יריב יותר חזק מאיתנו. חבל מאוד שברגעים שבהם היינו צריכים להתרכז ולתת את הפס, לא עשינו את זה. בכל הקמפיין שיחקנו נגד קבוצות טובות מאיתנו. יש לכם עוד הזדמנות להשאיר טעם טוב. מעכשיו, אתם מתרכזים רק במשחק ביום שני (נגד מכבי תל אביב בליגה - א"י)".

"ההפסד הוא כואב ומאכזב מאוד. עד הגול בהחלט נראינו כמו קבוצה טובה, לא הייתה לנו בעייה פיזית או טקטית והם לא הגיעו להזדמנויות", אמר אלישע לוי בסיום. "בנינו בעיקר חצאי הזדמנויות ובעיקר לא ידענו לקחת החלטות נכונות בשליש האחרון של המגרש", ביקר המאמן את החלק ההתקפי של קבוצתו, שמיעטה לסכן את השער. "מכאן נובעת העובדה שלא הבקענו. גם אצלם ראינו הרבה איבודי כדור, הרבה מאוד פעמים וזה נובע מעייפות. חלק מהשחקים שנכנסו היו צריכים הרצה כמו גולסה, כשבעיקר החלוצים איבדו כדורים כי ההגנה שלהם שמרה מאוד קרוב. לא ממש הגענו להזדמנויות".

נשיא מכבי חיפה התראיין בצהרי יום חמישי לתכנית "עושים ספורט" בגלי צה"ל, שם התייחס לקמפיין קבוצתו. "ההבדל בין הקמפיין הנוכחי בליגת האלופות לקודם הוא בניסיון של השחקנים. אז היו לנו שחקנים כמו פראליה, ז'וטאוטאס, אלון חרזי ששיחק שנים, אין לזה תחליף. גם אם באיירן לא נמצאת בשיא בליגה ומדורגת שביעית, עדיין מדובר בקבוצה מהבונדסליגה". שחר התייחס גם ליריבה הבאה, אלופת צרפת, בורדו: "היא קבוצה מאוד שאפתנית, יש לה תקציב לא מבוטל ושחקנים טובים".

הקפטן יניב קטן הוסיף: "זה הפסד מרגיז ומעצבן. בכל המשחקים שלנו עד עכשיו נראינו טוב, אבל ברמות כאלה אתה סופג מחצי מצב, וזה מה שקרה לנו היום. מכבי חיפה הגיעה השנה לליגת האלופות ועשתה דברים יפים במפעל הזה, למרות שאנחנו לא מצליחים לכבוש, ראיתם שהגענו לכאן ולא נפלנו מהם, ובטח לא ספגנו ארבע או חמש חתיכות. נראינו לא רע בכלל, נכון שחסר לנו ניסיון אבל זה יבוא עם הזמן. ככל שנהיה במפעל הזה יותר נוכל להתקדם ולהיות יותר טובים, יש לנו הרבה צעירים וחסר לנו ניסיון, אבל ככל שנהיה יותר ברמות האלו נתקדם".

מחמאות לכיאל, משומר, מימון וגדיר

מי שזכה למירב המחמאות על צורת המשחק וההקרבה היה הקשר בירם כיאל. שחקן נוסף שצוין לטובה היה אייל משומר, כשבחיפה היו מרוצים גם מהתיאום בין שי מימון לדקל קינן וממוחמד גדיר, שלא הגיע כמעט למצבים, אבל לא חשש ליזום מהלכים בהתקפה. את עיקר המחמאות סחט גדיר על העבודה ההגנתית שהטיל עליו אלישע לוי ובמסגרתה היה עליו להצר את צעדיו של מגן באיירן, פיליפ להאם.

"הבעיה שלנו היא לא באיכות החלוצים", אמר בסיום אחד משחקני מכבי חיפה, "אין לנו קשר במרכז המגרש שיצור מצבים לקטן ודבאלישווילי. צריך שחקן שייתן פס לגול ואין את זה. המסירות בחלק ההתקפי לא היו מדויקות ושילמנו על זה בחצי השני".

המגן פיטר מסיללה התלונן לפני המשחק על כאבים בקרסול, זכר לפציעה במשחק של נבחרת דרום אפריקה מול יפן, אבל עלה לשחק בכל זאת. גם הקשר ג'ון קולמה שהפגין יכולת טובה במשחק ההגנה לא היה כשיר במאה אחוז והוחלף בדקה ה-69. אייל גולסה, שנכנס בשלבים מאוחרים של המשחק לאחר חודשיים מחוץ למגרשים, ימשיך לחזור לכושר משחק בהדרגה. בחיפה לא רצו לסכן את הקשר והודיעו לו מראש כי הוא לא צפוי לקבל דקות רבות במשחק הזה.

לקראת סיום המשחק התפתח עימות מילולי בין ליאור רפאלוב לבירם כיאל, כשלטענת שחקנים בקבוצה רפאלוב אמר לחברו לקבוצה "סתום את הפה". יניב קטן הפריד בין הניצים ובחיפה ציינו שבזאת הסתיים העימות בין השניים, שאף שלחצו ידיים בחדר ההלבשה.

חיפה נותרה הקבוצה היחידה במפעל, מלבד דברצן ההונגרית, עם מאזן של אפס נקודות. האחרונה כבשה עד כה חמישה שערים במפעל. יחד עם זאת, התקווה עשויה להגיע מכיוון המשחק האחרון נגד בורדו, שאמש הבטיחה את המקום הראשון בבית ושלאחר מכן אמר מאמנה, לורן בלאן ש"היה חשוב לנו לנצח כדי שנוכל להגיע לישראל כתיירים".

ואן חאל: "יכולנו להבקיע יותר"

בעקבות הניצחון, חזרה באיירן לחיים בבית א'. במועדון שמחו לשמוע על ניצחונה של בורדו 0:2 על יובנטוס. המשמעות היא שאם הבווארים ינצחו בטורינו בעוד שבועיים, הם יעפילו לשלב הנוקאאוט. הניצחון שבר לבאיירן רצף של ארבעה משחקים עקרים בכל המסגרות ואולי ישקיט קצת את השמועות לגבי עתידו של המאמן, לואיס ואן חאל.

"לחיפה יש קבוצה טובה מאוד, הם אומנם הפסידו לנו 3:0 בבית אבל נגד יובנטוס ובורדו הם הפסידו רק 1:0, ראיתי את המשחקים האלה ואני חושב שבהם חיפה הייתה צריכה לנצח. אבל היא חייבת להבקיע שערים. במשחק היום אני חושב שבאיירן הייתה יכולה להבקיע יותר, אבל אני מרוצה מהתוצאה", אמר המאמן ההולנדי לערוץ 2 בסיום.

"שיחקנו את אחד המשחקים הטובים שלנו", אמר ואן חאל לכתבים לאחר המשחק. "ראיתי משחק טוב מאוד שלנו מול יריבה קשה. הצלחנו לכבוש ויכולנו לכבוש עוד שערים. כעת, הסיכויים שלנו הם 50-50 מול יובנטוס. נגיע למצבים שלנו בטורינו", המשיך ההולנדי בהתייחסו למשחק הגורלי בעוד שבועיים.

כובש השער איביצ'ה אוליץ' חזר למגרשים לאחר תקופה ארוכה ופתח על חשבון מירוסלב קלוזה, שנפצע אמש בכתפו: "הניצחון היום היה חיוני לשים סוף לתקופה השחורה. זהו ניצחון חשוב, אבל עלינו להמשיך ואני חושב שאנחנו בכיוון הנכון. מבחינה אישית, אחרי שבעה שבועות בחוץ בגלל פציעה, נחמד לכבוש במשחק הראשון ואני חושב שאנחנו ראויים לניצחון".

נשיא הכבוד פרנץ בקנבאואר תקף בחריפות לפני המשחק את השחקנים בראיון טלוויזיוני ואמר בין היתר: "יש בלגאן גדול ואני לא יודע איך אפשר לפתור אותו. אין פה בסיס, אף אחד לא רוצה את הכדור ואין תנועה במגרש. המשחק שלנו מבולבל. גם המאמן נראה מנותק מהקבוצה". בסיום, הקייזר נשמע מפויס יותר והסתפק בתגובה קצרה: "הניצחון הגיע לנו ויתרום לשיפור מצב הרוח".

עדכון ראשון: 23:59, 25/11
עדכון אחרון: 12:32, 26/11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully