וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוי: "עזבו את הרושם, הפעם צריך להביא נקודות"

25.11.2009 / 8:56

מאמן מכבי חיפה דורש משחקניו הישג נגד באיירן (21:45, ערוץ 2 ו-5HD). מימון, קולמה ועותמאן פותחים בהרכב. קטן: "אין לחץ"

ברני ארדוב

צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק

מכבי חיפה ערכה ביום שלישי מסיבת עיתונאים רשמית בהשתתפות הקפטן יניב קטן והמאמן אלישע לוי לקראת משחקה הערב (21:45, ערוץ 2 ו-5HD) נגד באיירן מינכן באליאנץ ארנה. חיפה ערכה אתמול גם את האימון המסכם שלה על אדמת מינכן, ממנו עלה כי הקשר ג'ון קולמה יפתח בהרכב. מוחמד גדיר תורגל באגף שמאל ועלי עותמאן בימין, כשיניב קטן תופקד מאחורי ולדימיר דבאלישווילי ושלומי ארבייטמן נותר על הספסל. שי מימון תורגל בהרכב הראשון על חשבונו של ז'ורז'ה טשיירה.

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, ערך אסיפה מסכמת לקראת המשחק מול באיירן מינכן, ולמעשה, מדובר באסיפה הראשונה במהלכה לוי לא התבטא בנוגע לחסרונות של הקבוצה היריבה ובחר לדבר על הקבוצה שלו. "הפעם נצטרך לקחת נקודות", פתח לוי את האסיפה. "עזבו את הרושם, נצטרך לתקוף את באיירן ולהיות בשיא הריכוז והביטחון. הפעם אנחנו צריכים לחזור עם משהו ביד". גם הנשיא יעקב שחר נכח באסיפה אך הוא לא דיבר עם השחקנים ונראה כי יעשה זאת רק היום (רביעי) לקראת המשחק. בראיון לתכנית "נכון להבוקר" בגלי צה"ל, אמר מנכ"ל מכבי חיפה איתמר צ'יזיק: "אני חושב שאנחנו יכולים להיות מאוד גאים במה שעשינו".

"כמו בכל משחק, נעשה הכל כדי להיערך בצורה הכי טובה למשחק הזה", פתח אלישע לוי את מסיבת העיתונאים אמש. "זה נכון שביקרנו בדכאו אבל באנו בשביל לעבוד ולעשות הכל כדי להיות מוכנים למשחק. אנחנו ערים לכך שיש בעיות לבאיירן מינכן אבל יחסי הכוחות ברורים. הוכחנו כבר שאנחנו קבוצה חזקה. נשחק את המשחק הרגיל שלנו וננסה לחזור עם נקודות".

לוי התייחס גם לכך שהירוקים עדיין לא כבשו שער במפעל ואמר: "אני חושב שהיינו שווים בכל משחק שער. הרבה פעמים זה נבע מחוסר ניסיון או מזל. לא נפגענו מכך בליגה ועובדה שהמאזן שלנו מושלם. זאת רמה אחרת. הגול עוד יגיע".

הקפטן יניב קטן הוסיף: "לחץ זה לא דבר שקיים במכבי חיפה. אנחנו לא כוססים ציפורניים עד שיגיע הגול. אנחנו צריכים להבקיע אבל לא נלחצים". דקל קינן אמר: "גם במשחק הקודם ברמת גן לא עשינו להם חיים קלים ולא נשברנו".

אמש (שלישי) ביקרה הקבוצה במחנה ההשמדה דכאו הסמוך למינכן. הנשיא יעקב שחר נשא דברים במהלך הסיור ואמר: "כולנו למדנו על השואה ומלחמת העולם השניה. הביקור שלנו כאן הוא הוכחה לתקומת העם היהודי בארצו. אנחנו מצווים על ידי הנספים להצטיין בכל תחום בו אנו עוסקים". אלון חרזי אמר כי הוא ביקר במחנות אחרים, "במיידאנק ובאושוויץ. מצמרר לראות מה העם שלנו עבר כאן. חשוב שגם הדורות הבאים יידעו".

במהלך הביקור קיבלה רעייתו של כרוז הקבוצה יעקב שכנר מידע כי אביה הוא ניצול המחנה. נציג האתר הגיש לגברת שכנר את מסמכי הרישום המקוריים שהעידו כי אביה שרד את השואה במחנה זה.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, דקל קינן, שי מימון, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, בירם כיאל, עלי עותמאן, מוחמד גדיר, יניב קטן, ולדימיר דבאלישווילי.

ואן חאל: "לא יכול להגיד שהניצחון בכיס"

בבאיירן לא מסוגלים לחשוב על תוצאה אחרת פרט לניצחון רב שערים מול הירוקים מחיפה. אחרי ה-1:1 המאכזב בליגה מול לברקוזן והפער הגדול שנותר בעינו מהפסגה, מעמדו של לואיס ואן חאל רק נעשה מעורער יותר, מועמדים חדשים לרשת אותו נזרקים לאוויר מדי יום ומועד האולטימטום שהציבה ההנהלה המלחיצה - פגרת החורף - מתקדם לעברו בצעדי ענק. ניצחון של יובנטוס בבורדו יסתום את הגולל על סיכויי באיירן בכל מקרה, אך הבווארים רוצים לעשות את שלהם ומקווים לבשורות טובות מצרפת.

"לא הכל תלוי בנו, אבל אנחנו מסוגלים להעפיל לשלב הבא", הבהיר ואן חאל המתוסכל, שהודה השבוע כי יבין אם יפטרו אותו בהתאם לתוצאות המאוכזבות. השחקנים יודעים את זה, ואני מקווה כי גם בבורדו יודעים זאת. אנחנו חייבים להצליח. הנשיא פרנץ בקנבאואר הוסיף כי ואן חאל מחפש עדיין את הנוסחה המתאימה והמשיך לטעון: "הוא האיש המתאים לתפקיד".

באיירן סיימה את שלושת משחקי הליגה האחרונים שלה בתיקו, כאשר שניים מהם היו באליאנץ ארינה, כך שלמאמן ההולנדי אין כוונה לזלזל באף יריבה, גם אם היא טרם הבקיעה שער או השיגה נקודה. "לא אעשה את הטעות ואגיד שהניצחון בכיסנו. זו לא יריבה נוחה והמשחק לא יהיה קל כמו שחושבים.

ואן חאל שוב ייאלץ להסתדר ללא שני השחקנים היצירתיים ביותר בסגל שלו, פרנק ריברי ואריאן רובן (עדיין קיים ספק לגבי שיתופו), אך הוא מקווה שתומאס מולר, שכבש צמד באיצטדיון רמת גן, וינצל את המפגש החוזר מול האלופה הישראלית ויחזור לכושרו הטוב. גם לוקה טוני והבלם הברזילאי ברנו יחסרו אצל הבווארים.

לותר מתיאוס, מאמן מכבי נתניה לשעבר ופרשן התקשורת הגרמנית לענייני כדורגל ישראלי, נתן את פרשנותו למשחק. "הפילוסופיה של חיפה היא התקפית ואולי הם טעו עד עכשיו שלא שיחקו כדי להשיג תוצאות תיקו", הסביר כוכב העבר של באיירן. "שתי הקבוצות רוצות לנצח - חיפה כדי לא לסיים בלי נקודות ובאיירן כדי לצאת מהמשבר. שחקן המפתח שלך חיפה הוא יניב קטן, ואליו צריך לשים לב. הוא מכוון את הקבוצה עם אינטליגנציית המשחק הגבוהה שלו, ומלבדו יש עוד כמה שחקנים שיכולים לדעתי לשחק גם בבונדסליגה".

הרכב משוער, באיירן מינכן: האנס יורג בוט, פיליפ לאהם, דניאל ואן בויטן, מרטין דמיקליס, הולגר בדסטאבר, אנטולי טימושצ'וק, מארק ואן בומל, בסטיאן שוויינשטייגר, תומאס מולר, מריו גומז, מירוסלב קלוזה.

עדכון ראשון: 18:32, 24/11
עדכון אחרון: 08:56, 25/11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully