וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסיקו ישראלי

23.11.2009 / 14:04

ברצלונה נגד ריאל? בנבחרת המחזור של אירופה, ענבל מנור לא מצא מקום לאף אחד מהקבוצות שיתמודדו בראשון, לצד דודו אוואט, נציג ממוליכת הליגה בצרפת, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי וכן, בטח, גם טוטנהאם

בעולם סופרים את הימים, השעות והדקות לקראת האל קלאסיקו בערב יום ראשון. ריאל מדריד תגיע לקאמפ נואו ממרומי המקום הראשון, אבל כל זה לא עושה רושם על נבחרת המחזור של וואלה! ספורט, שעולה ללא נציגים משתי האימפריות של הלה ליגה. מנגד, דודו אוואט רושם בכורה בנבחרת ולצידו שני שחקני טוטנהאם שפירקה את וויגאן בתוצאה האסטרונומית 1:9, והפכה לסיפור החם של השבוע. יחד איתם שאר מצטייני סוף השבוע בספרד, אנגליה, איטליה, גרמניה וצרפת וכוכב אורח אחד שמגיע ממשחק העונה בליגה האוקראינית.

שוער

דודו אוואט – מאיורקה

משחק ענק של הישראלי עזר למאיורקה לשמור על מאזן מושלם של שישה ניצחונות בית משישה משחקים (לעומת שתי נקודות מחמישה משחקי חוץ). גם אוואט מצטיין במשחקי הבית בהם ספג שני שערים בלבד. אלמריה הגיעה לאי והייתה הקבוצה הטובה יותר על המגרש, אבל אוואט התעופף, השתטח והדף את הסכנות. פעמיים מנע שער מפרננדו סוריאנו באחד על אחד ובדקה ה-89 הציל ניסיון מרגלי אוצ'ה ומנע שער שוויון. גונזלו קסטרו גנב את ההצגה עם צמד ובישול בדרך ל-1:3 ומקום שישי. מאיורקה והשוער שלה נהנים מפתיחת עונה חלומית.

הגנה

מגן ימני: כריסטיאן פוקס – בוכום

המשחק בנורדבנק ארנה הפגיש את המבורג, הקבוצה עם ההתקפה הטובה בליגה ערב המחזור, ובוכום, הקבוצה עם ההגנה השנייה הגרועה בבונדסליגה. ובכל זאת, בוכום יצאה כשידה על העליונה הרבה בזכות הופעה נפלאה של המגן האוסטרי הצעיר ששיתק לחלוטין את האגף השמאלי הפעיל מאוד של המבורג. אחרי חילופי המאמנים ומינויו של הייקו הרליך, בוכום נראית טוב יותר בדרך להיחלצות מהקו האדום. לעומת זאת, משהו רע מאוד עובר על ברונו לבאדיה ושחקניו שרשמו משחק חמישי ברציפות ללא ניצחון. ב-17 בדצמבר הם מגיעים לבלומפילד.

בלם: גוליילמו סטנדארדו – לאציו

מתחילת העונה יובש הבלם ביציע בעקבות סכסוך עם נשיא לאציו, קלאודיו לוטיטו. רק אחרי שהתנצל פומבית במכתב לתקשורת על כך שתבע את המועדון, הוחזר סטנדארדו ישירות להרכב הביאנקוצ'לסטי במשחק החוץ בנאפולי. הפלא ופלא, הבלם רשם משחק נהדר, ייצב את ההגנה ושיתק את פאביו קוואלירלה. סטנדארדו זהר על רקע עוד משחק נרפה התקפית של קבוצתו, אך בלאציו בהחלט יכולים להיות מעודדים מנקודה חשובה במשחק חוץ קשה. נקודה שמעלה הרבה שאלות. כמו למשל, היכן הייתה ממוקמת לאציו אילולא ההתעלמות מסטנדארדו, פאנדב ולדסמה?

בלם: אדאמה קוליבאלי – אוקזר

ב-1996 זכתה אוקזר באליפות הראשונה והיחידה שלה. מאז, היא עברה הרבה שנים בינוניות, עד שבשבת, כבשו השחקנים של ז'אן פרננדז את הפסגה. אחרי שבעה ניצחונות רצופים, אוקזר היא כבר לא אפיזודה חולפת. מדובר במכונה משומנת בעלת הגנת ברזל שספגה את כמות השערים הנמוכה בליג 1 (יחד עם בורדו). את הנתון הזה יש לזקוף גם לזכותו של קוליבלי. בלם נבחרת מאלי הגיע לאוקזר בקיץ שעבר לאחר עשור בלאנס והפך לאחד מעמודי התווך של הקבוצה העונה. קוליבלי לא החמיץ ולו דקת משחק ובשבת, התכבד גם בשער הראשון שלו העונה.

מגן שמאלי: פטריס אברה – מנצ'סטר יונייטד

אחת הבשורות הראשונות שמגיעות מהיונייטד, פוסט עידן רונאלדו, היא השיפור העצום בתרומתו של המגן הצרפתי למשחק ההתקפי של השדים האדומים. כאשר בהרכב היונייטד שחקנים יותר אפורים, אך ממושמעים טקטית, למגנים יש יותר חופש פעולה לצאת קדימה. אברה של העונה מעורב כמעט בכל התקפה של היונייטד כששיתוף הפעולה עם ריאן גיגס מעולם לא נראה טוב יותר. גם מול אברטון בשבת (0:3), הצרפתי היה הטוב על המגרש, היה מעורב בשני שערים והיווה איום בלתי פוסק על שחקני האגף הימני של הטופיז.

קישור

מייקל אסיין – צ'לסי

וולבס הגיעה בשבת לסטמפורד ברדיג', חטפה 4:0 ולא ממש היוותה יריב לצ'לסי. אבל המשחק הזה חידד את מה שכולם יודעים היטב. צ'לסי של אנצ'לוטי, כמו זו של גרנט וזו של מוריניו, תיתקל בבעיה קשה כשתצטרך לשחק ללא השחקנים האפריקאים בחודש ינואר. הקשר הגנאי להט עם צמד והשכיח את חסרונם של באלאק ולמפארד. כשגם דרוגבה (שלא שיחק בשבת), קאלו ואובי מיקל יעזבו לאליפות היבשת השחורה, צ'לסי זקוקה לאסוף נקודות ליום הסגריר המתקרב ובא. בינתיים, על פי פרסומים, במועדון מתכננים מגה הצעות עבור פרנק ריברי וקון אגוורו.

ארון לנון – טוטנהאם

הצגה כמו שנתנה טוטנהאם בווייט הארט ליין רואים אולי פעם בעשור. 1:9 מדהים בהתפוצצות מוחלטת של הכישרון האדיר שיש לספרס, ומשום מה אף פעם לא בא לידי ביטוי לאורך זמן. דפו אמנם כבש חמישייה, אבל לנון היה המאסטרו. הקשר בן ה-22 חזר למגרשים לאחר חודש פציעה והיה בלתי ניתן לעצירה עם שער ושלושה בישולים. "הוא פנטסטי", אמר הארי רדנאפ בסיום. "הוא עשה את ההבדל", פרגן דפו לחברו לנבחרת. הניצחון העלה את הספרס למקום הרביעי. בעונה כזו, לרדנאפ יש את הכלים, היכולת והכישרון להישאר ברביעייה המובילה עד לסיום כפי שהצהיר בקיץ. אז יוכלו בטוטנהאם לחגוג סופסוף עונה מוצלחת.

מסוט אוזיל – ורדר ברמן

תוצאת השבוע בבונדסליגה שייכת לחבורה של תומאס שאף. ברמן הגיעה לפרייבורג וחזרה עם ניצחון מוחץ 0:6, שצמצם את הפער מהמוליכה לברקוזן לנקודה אחת. אוזיל, הקשר הצעיר שתופס אט אט את מקומו בהרכב נבחרת גרמניה, סיים את שער, שלושה בישולים וסחיטת פנדל. ההופעות הנפלאות של אוזיל כבר לא מפתיעות אף אחד והילד מרוויח מדי שבוע ביושר את הכינוי: "דייגו החדש".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

התקפה

פרנצ'סקו טוטי – רומא

אחרי שישה שבועות בחוץ בשל עוד ניתוח בברך הפצועה, טוטי חזר למגרשים וכבש שלושער תוך 21 דקות ב-1:3 המרשים של רומא על בארי. הסיפור הזה ממחיש יותר מכל את העונה העגומה שעוברת על הג'אלורוסי שיותר מאי פעם, תלויים בסופרסטאר המזדקן בן ה-33 שהצליח לסלק מהקבוצה כל מאמן/שחקן/חבר הנהלה שניסה לערער את מעמדו. רומא תמשיך להיאבק על הכרטיסים לאירופה עד תום העונה. טוטי סימן מטרה משלו ובראיונות לתקשורת ברומא החל לטפטף רמזים לעברו של מרצ'לו ליפי: קרא לי לסגל לקראת המונדיאל.

נילמאר – ויאריאל

ימים נהדרים עוברים על החלוץ הברזילאי בן ה-25. אחרי שכבש את שער הניצחון ב-0:1 על אנגליה והוסיף עוד שער בניצחון על עומאן, חזר נילמאר למדריגאל והוביל את הצוללת הצהובה לניצחון 1:3 על ויאדוליד עם צמד שערים. נילמאר רשם הופעה אחת בודדת כמחליף בגביע הקונפדרציות, אך מאז המניות שלו בעלייה. החלוץ מנצל כל דקת משחק שהוא מקבל מדונגה במלחמה חסרת הפשרות על המקום בסגל הסלסאו לקראת דרום אפריקה. גם בויאריאל העניינים מתחילים לחזור לסדרם. אחרי פתיחת העונה נוראית, הצוללת הצהובה רשמה ניצחון שלישי בארבעה משחקים בדרך למקומה הטבעי בשיפולי הצמרת הספרדית.

ג'רמיין דפו – טוטנהאם

הארי רדנאפ התקשה להסתיר את ההתרגשות מהקונצרט של קבוצתו. בין משפט נרגש אחד למשנהו, טען המנג'ר כי דפו הוא המסיים הטוב ביותר באנגליה ומקומו בהרכב הנבחרת לצד וויין רוני. "אני בטוח שקאפלו יראה ויתרשם", המשיך המנג'ר. המספרים מדברים בעד עצמם. 11 שערי ליגה כבש העונה דפו והוא מתקרב לשיא קריירה בפרמיירליג כשגם בנבחרת הוא ידע הרבה הצלחות לאחרונה. בגיל 27, אחרי שהשתחרר משלל בעיות אישיות, דפו פורח. "אני רוצה להיות מלך השערים", הצהיר אתמול בגאווה. ההצהרה הזאת, כמו גם החמישייה שכבש, תעמיד את החלוץ באור הזרקורים ותעמוד למבחן עד תום העונה. מבחן של האוהדים, של רדנאפ, של התקשורת ובעיקר של פאביו קאפלו.

כוכב אורח

ארטם מילבסקי – דינמו קייב

ביום שלישי תתארח דינמו קייב בקאזאן לקרב על ההעפלה בבית הכי מעניין של ליגת האלופות, בו כידוע משחקות גם ברצלונה ואינטר. בשבת, עברה דינמו בהצלחה את המבחן המסכם כשהביסה במגרשה 0:3 את היריבה המרה שחטאר דונייצק במשחק העונה בליגה האוקראינית. ארטם מילבסקי, החלוץ הנהדר בן ה-24, כבש צמד שהעלה את מאזנו לתשעה שערי ליגה. בתום 13 מחזורים, דינמו הגדילה את הפער בצמרת לשבע נקודות והיא נראית בדרך הנכונה לזכייה באליפות שנייה ברציפות.

שווים אזכור

דוד אוספינה (ניס) – הצמרת בצרפת צמודה מתמיד

קרלוס מרצ'נה (ולנסיה) – בישול לוייה ושער ענק

אנטוניו קנדרבה (ליבורנו) – השחקן הכי מדובר בסריה A

דיוויד דאן (בלקבורן) – סיבך את בולטון בתחתית

גונזלו קסטרו (מאיורקה) – ניצחון במאני טיים

רונאלדיניו (מילאן) – התעורר לחיים

דייגו מיליטו (אינטר) – ההעברה של הקיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully