וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמואל אטו האנגלי

לירן שבתאי

23.11.2009 / 13:47

החמישייה של דפו, הבושה של תמיר כהן וההתקדמות של מילנר. לירן שבתאי מסכם מחזור אנגלי, ומחזיק אצבעות לארסנל מול צ'לסי

כוס התה שלי

"למען האמת הסתכלתי על השעון וחשבתי שיש לי עוד סיכוי לעשות את זה, הייתה לי הזדמנות בסוף והתאכזבתי שלא כבשתי את השישי". כך נשמע מלך השערים החדש של הפרמיירליג ג'רמיין דפו ביום שבו הותיר את חותמו לצד אנדי קול ומלך השערים של הפרמיירליג בכל הזמנים, אלן שירר, והפך לשחקן השלישי שכובש חמישה שערים במשחק פרמיירליג. דפו הצטייר בתחילת העונה כמו פגז שיוצא מתותח - קטן, שחור, מהיר, חד, קטלני. אולם כמו טוטנהאם, גם דפו נע בין מאניה לדפרסיה. לאחר פתיחה אשר ניפצה שיאים בווייט הארט ליין הגיעו הפסדים ללא תנאי נגד הגדולות ומעידות נגד סטוק ובולטון. אך הנה, התרנגולים מלונדון חוזרים לתלם. אתמול (ראשון) בניצחון הגרנדיוזי 1:9 על וויגאן, דפו הטיל רביעייה בתוך 18 דקות. אומנם אולה גונאר סולשיאר מחזיק בשיא עם רביעייה ב-10 דק', אבל דפו הראשון לכבוש חמישייה במחצית (!). כל שעריו במשחק היו מתוך הרחבה.

בל תטעו, הם לא היו בדחיקות או מול שער חשוף, אפילו טעות שוער נבצרה. כמו חליפת חמישה חלקים של הוגו בוס, החמישייה של דפו נכבשה בסטייל שובה עין, חדירות זריזות לרחבה, אחד מהאוויר תוך כדי ריצה ועוד שלושה מאותה זווית אלכסונית. גולים של חלוץ קלאסי עם טאץ' מודרני. "סמואל אטו האנגלי" כבר נאמר לא מכבר. בנבחרת דפו נאבק עם דארן בנט בתחרות הריאליטי שכבר הוזכרה בעבר, "החלוץ השני לצד רוני". נגד וויגאן, ג'רמיין דפו הפך בן רגע למלך השערים של הפרמיירליג עם 11 שערים באמתחתו. העונה של טוטנהאם תקום ותיפול על דפו המשמש מיקרוקוסמוס של התרנגולים, הברומטר. במיטבו, טוטנהאם במקום הרביעי עם כרטיס לליגת האלופות מעבר לפינה. חוסר יציבות והרחקות מיותרות כמו בניצחון 1:2 מול פורטסמות, ורדנאפ בבעיה. הצהרת כוונות דוגמת אתמול, סוחפת יותר מסופת קתרינה, אימתנית כמו צונאמי, והשמים הם הגבול עבור ג'רמיין דפו וטוטנהאם.

מייבש שיער

לבולטון. אתמול בולטון הפסידה בפעם השלישית ברציפות ועוד בבית, 2:0 לבלקבורן. זה רק סמלי שמאמנם לשעבר, סם אלרדייס, מטביע את קבוצתו עד לפני שנתיים בתהומות הטבלה. שנים שביג סם התווה למועדון זהות ברורה. משמע הגנתית, כוחנית ובעיקר אפורה. כעת כל שנותר מהאידיאולוגיה של אלרדייס זו האפרוריות. מבלי לפגוע בתמיר כהן, כל קבוצה שמלך השערים שלה הוא קשר אחורי חייבת להסיק מסקנות. מלבד הדרום קוריאני הצעיר, צ'אנג יונג לי, אין בסגל של בולטון כמעט שחקנים כישרוניים. בנוסף, בשלושת המחזורים האחרונים הגנת הוונדררס ספגה 11 שערים, כשבולטון גם ספגה בכל המשחקים העונה. קבוצה חסרת טעם כמוה חייבת הגנה חזקה ואגרסיבית על מנת להישאר בליגה.

בולטון כרגע מועמדת לרדת, כך שגארי מגסון מוכרח לגרום לליכוד קולקטיבי בין השחקנים, סולידריות ורוח ה"ביחד" בגדר חובה בקבוצת תחתית. ההווי הקבוצתי בריבוק סטדיום נסדק. "יש כמה עניינים עם שני שחקנים שלא בסגל", מגלה מגסון, "הם לא שמחים מכך, אך אנחנו נוודה שהם לא ידכאו את הקבוצה מבפנים". כעת בולטון נמצאת מתחת לקו האדום, והעתיד אינו מאיר פנים: שלושה משחקי חוץ רצופים עתידים למגסון וחניכיו. "היינו בצרות לפני כן ואנחנו חייבים להישאר מאוחדים", אומר מגסון. העולות החדשות, בארנלי ובירמינגהאם, יותר טובות ולפומפי יש כסף בינואר אם רק יאשרו לה להוציא אותו. ה-"ביחד" לבדו אינו מספיק להישארות בפרמיירליג. כדי לשרוד, בולטון וונדררס חייבת גם לשחק כדורגל. אחרי שנים של אוריינטציה הגנתית תחת אלרדייס וסגל מוגבל, לא בטוח שבולטון בכלל מסוגלת לשחק כדורגל.

סקאוט

יותר מרוב הכישרונות הצעירים, ג'יימס מילנר נראה הכי קרוב לליגה של הגדולים. האנגלי בן ה-23 נחשב לעוד יהלום מבריק מבית היוצר של לידס יונייטד, תוכנית ה"כוכב נולד" של הכדורגל האנגלי. עד כה הוא היה במקומות הלא נכונים בזמנים הכי קשים - לידס כשהתרסקה וניוקאסל בעונת הירידה. במגפייז מילנר היה קו פרשת המים בין קווין קיגן להנהלה, והמכירה שלו לוילה הובילה את קיגן להתפטר. בעונתו הראשונה בווילה פארק, מילנר נכנס לרוטציה והראה מדוע קיגן נלחם עליו. מילנר משחק לרוב באגפים, אך הוא כל כך ורסטילי שכל מאמן היה רוצה אותו אצלו. בנבחרת אפילו דובר שיחליף את ווס בראון או גלן ג'ונסון בתור מגן ימני. נגד הולנד מילנר ערך את הבכורה במדי הנבחרת בתור מחליף ובישל מאגף שמאל לדפו. מול ברזיל השבוע השחקן ששיחק הכי הרבה בנבחרת הצעירה כבר פתח בהרכב. האנגלים פנטזו שנים על שחקן ברמתו של גיגס באגף שמאל, שלא האיר להם פנים. אולי הם ימצאו אותו בקרוב.

העונה מילנר כבר שחקן הרכב מוביל בוילה וכבש שני שערים. בשבת נגד בארנלי מילנר דווקא לא היה במיטבו. בדקה ה-88, בפיגור 1:0 במגרש השלישי הכי ביתי בליגה, מילנר בישל את השישי שלו העונה בהרמה חדה כמו סכין טבחים לאמיל האסקי, שנגח את השוויון. גם כשלא הולך, צריך להפגין אופי, ואת זה מילנר רוכש במדי אסטון וילה. תוסיפו לקוקטייל גם רגל חזקה שמעלה קונוטציות לבול עץ, מהירות של אצן ג'מייקני, הגבהות כמו קרן לייזר, דריבל כיאה לשחקן צפון אנגלי מוכשר ובגרות הולכת וגוברת - ותבינו על מה ההתלהבות.

מילנר עבר 13 מאמנים בארבע קבוצות ועד העונה החולפת מעולם לא סיים עם המאמן שהתחיל. אוניל, המנג'ר הכי יציב שידע הילד ששבר בגיל 16 את השיא של רוני בתור הכובש הצעיר (שנשבר כבר) בליגה, מתחיל לפדות את הפוטנציאל הרבגוני של מילנר סוף סוף. כמעט בכל קמפיין נבחרות גדול אנגליה מספקת תגלית לעולם. ב-1998 היה זה אואן, לאחר מכן רוני, והפעם עושה רושם שהוורסטיליות של ג'ימס מילנר תזכה אותו בפופ איידול העולמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אברהם גרנט המנהל המקצועי של פורטסמות. Julian Finney, GettyImages
הקבוצה היחידה שהפסידה תשעה משחקים ב-12 המחזורים הראשונים של העונה. האם הוא ישנה את המזל? גרנט/GettyImages, Julian Finney

מספרים

1. נעשה כבוד למונדיאל הממשמש ובא. הפרמיירליג שולחת הכי הרבה נציגים למונדיאל - מתוך 32 הנבחרות, ל-29 יש שגריר אחד לפחות באנגליה. רק יפן, צפון קוריאה וסלובניה טרם שלחו קונסוליה לליגה האוניברסלית מכולן. פרט לאנגליה כמובן, צרפת היא הנבחרת עם הכי הרבה שחקנים בפרמיירליג – 29. לו העפילה, אירלנד הייתה בעלת הנציגות הבכירה עם 37.

2. פורטסמות ממשיכה לשבור שיאים שליליים. הפעם פומפי משמחת את יריבתה השנואה סאות'המפטון, הקבוצה היחידה שהפסידה תשעה משחקים ב-12 המחזורים הראשונים של העונה. ההפסד 1:0 לסטוק סיטי הפך את פומפי לקבוצה הראשונה אשר מפסידה עשרה משחקים ב-13 המחזורים הראשונים. מהשבוע הבא אברם ינסה (כנראה מהקווים) לשנות את המזל בפראטון פארק.

3. ולא, ה-1:9 של טוטנהאם על וויגאן לא היה הגדול ביותר בפרמיירליג. אומנם טוטנהאם השוותה את מספר הכיבושים, אך מנצ'סטר יונייטד הכניעה את איפסוויץ' ב-1995... 0:9. גם הגנה צריך. אולם שמונת השערים שהתרנגולים הבקיעו במחצית השנייה הם בהחלט שיא מחצית.

במחזור הבא

Let's get ready to rumble, היה מייקל באפר האגדי אומר על הקרבות של יום ראשון הגדול. זה גם מה שמצפה לנו במחזור הבא בפרמיירליג. נתחיל עם שתי הקבוצות בכושר הכי טוב באנגליה, ואם לא באנגליה אז באירופה, ואם לא באירופה אז בעולם. ארסנל היפהפייה מארחת את צ'לסי הדורסנית. רק כאשר פול, ג'ון, ג'ורג, ורינגו הגיעו לבירה הייתה כזאת היסטריה. קרלו אנצ'לוטי ישתוקק לרשום סטרייק על הקולגות מהטופ 4 ולפתוח פור משמעותי, הבלוז מגיעים אחרי שגבו קורבן נוסף ב-0:4 על וולבס שהיה לניצחון ה-1,000 בסטמפורד ברידג' וקבע שיא מועדון של 12 ניצחונות בית רצופים.

כולם יחזיקו אצבעות לארסנל כדי לצמצם פערים בצמרת, אבל התותחנים מגיעים למשחק החשוב אחרי שלא כבשו לראשונה העונה, בהפסד החוץ 1:0 לסנדרלנד הנהדרת. ארסנל בפיגור 8 נקודות מצ'לסי, במידה שתפסיד יהיה לה קשה לסגור את הפער. לכן עבורם המשחק סופר קריטי, להוכיח שגם את הכלבים הגדולים ביכולתם לנצח וחשוב יותר, שהם מסוגלים לצאת ממשברים. כמה חבל שואן פרסי, למפארד ודרוגבה יריבו על שליה של סוסים במקום להתקוטט במגרש. ובכל זאת, הפלייליסט יהיה מרשים.

ומאורות הכרך - לעלטת הנמל. ליברפול תתארח בגודיסון פארק אצל האחות הבכורה אברטון. שתי הקבוצות חבולות. אברטון סיימה רק במחזור הקודם רצף של שבעה משחקים ללא ניצחון וכבר חזרה לסורה בהפסד החוץ ליונייטד 3:0. ליברפול סיימה בתיקו ביתי 2:2 נגד הסיטי ובמאזנה ניצחון בודד בעשרת משחקיה האחרונים בכל המסגרות. מאמן העונה שעברה, דיוויד מויס, מתחיל לאבד את המוניטין שלו. הפסד ומויס יאלץ להיעזר יותר בסוכן האישי שלו. לרפא בניטז גם סוללת יחצנים לא תעזור, האימיג' שלו כבר מרוסק. כמו שחקן פוקר שרוצה להסתיר את הבלוף, כך גם מויס ובניטז יזרקו את כל מה שיש להם להציע. לא הרבה, אך לדרבי חוקים משלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully