וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פתח תקוה: נותנים גיבוי לאלימלך

22.11.2009 / 16:30

אחרי שמספר מאמנים סירבו להצעה, ההנהלה החליטה לסמוך על שוער העבר. שאול דה צ'וקרל, שמחזיק בתעודת פרו, עשוי לחזור

לאחר יום סוער בהנהלת הפועל פתח תקוה, הוחלט הערב (ראשון) לגבות את שביט אלימלך, ולמנותו כמאמן הקבוצה עד לסיום העונה. לצד שוער העבר ימונה מאמן נוסף, כיוון שאלימלך אינו מחזיק בתעודת פרו. מינויו של אלימלך לא היה מיידי, ומאז התפטרותו של דני ניראון, שעזב שעות מעטות לאחר התבוסה הגדולה 7:1 להפועל תל אביב במחזור ה-10 של הליגה, עלו לא מעט שמות, אך רובם ככולם סירבו להצעת המועדון.

גם עוזרו של ניראון, שאול דה צ'וקרל, הודיע שהוא עוזב. אלא שייתכן שהוא יעשה סיבוב פרסה ויחזור כראש המערכת המקצועית. "האפשרות הזאת עומדת על הפרק", אמר גורם במועדון, "משום ששביט אלימלך לא יוכל לאמן לבדו". מי שהיה אמור להתמנות ולהחליף את ניראון על הקווים היה ניצן שירזי, אלא שלבסוף הוא סירב להצעת הקבוצה. כבר אמש קיבל שירזי פנייה לאימון הקבוצה ושוחח עם חבר ההנהלה תומר סיני.

ראשי הקבוצה, שנפגשו תחילה הבוקר עם פרדי דוד ולא הגיעו איתו לסיכום, נפגשו עם שירזי והגיעו עימו לסיכום עקרוני. היו"ר דני לוי אמר כי קיימים פערים כספיים קטנים בין שירזי לקבוצה, ובמועדון נתנו למאמן זמן למחשבה. יצוין כי הצדדים הגיעו לבסוף להבנות בנוגע לכסף, אבל הוא החליט שהוא לא רוצה לאמן את הקבוצה.

בפתח תקוה היו משוכנעים ששירזי יתרצה ויסכים לבסוף, זאת ניתן ללמוד מדבריו של המנכ"ל אפי צפריר, שאמר לאחר הפגישה עם שירזי: "יש סיכום עקרוני איתו, אך נתנו לו זמן למחשבה ועוד זמן קצר אנחנו צפויים להודיע על מינויו". אגב, מי שעוד סירב להגיע לקבוצה הוא גיא לוי, שהודיע באמצעות מקורביו שהוא אינו מעוניין לאמן את הקבוצה.

לאחר ירידת מועמדותו של שירזי עקב סירובו, מי שהוזכר כמועמד היה אלי כהן, אלא שגם הוא דחה את הקבוצה עקב סיבות אישיות. כהן אמר בתגובה: "דני לוי חבר שלי, אבל לא אוכל לאמן את הקבוצה והוא יודע זאת. יש לי התחייבויות קודמות למשפחה". עקב סירובם של האחרים, מי שהוזכרו כמועמדים הם אייל לחמן ושייע פייגנבוים, אלא שתומר סיני מבעלי הקבוצה אמר: "למרות השמועות, שייע ולחמן לא יאמנו בקבוצה".

לפיכך, מי ששמו עלה כמועמד לקבוצה הוא גילי לנדאו. אלא שלאחר שדני לוי פנה אליו, הודיע גם לנדאו על סירובו לאמן את המועדון. "לכבוד הוא לי שמועדון כמו הפועל פתח תקוה פונה אלי, אך בשל עיסוקיי הרבים לא אוכל להתפנות למשימה שההתמסרות אליה טוטאלית", הסביר לנדאו.

כבר מאמש פעלו ראשי הקבוצה ועבדו במרץ על מציאת מחליף. המועמד המוביל הראשון היה פרדי דוד, אלא שהפגישה עימו בבוקר יום ראשון התפוצצה לאחר שבכירי המועדון לא הסכימו לדרישות השכר והדרישות הגבוהות לרכש שהציב המאמן. לאחר הפגישה אמר פרדי דוד: "נפגשתי עם ראשי הפועל פתח תקוה אבל נתגלו פערים, אני אמור להיפגש גם מכבי פתח תקוה ולחתום".

"ברגע ששירזי סירב נוצרה בעיה, אבל נמצא מאמן. אנחנו בודקים שמות של מועמדים אחרים", אמרו בהפועל פתח תקוה. "שביט אלימלך יעמוד בינתיים על הקווים וברור שנצטרך למצוא מאמן עם תעודה שיעמוד לצדו. עדיין לא ידוע מי זה יהיה".

ניראון מדבר: "דג'אני לא התחבר, משהו עם צרפתי לא דפק"

"לא קל לי, אבל זאת הייתה תקופה קשה. זה היה משחק שממנו אין דרך חזרה והייתי חייב ללכת. עברתי בחודש וחצי האחרונים תקופה לא קלה, תוצאות לא טובות ולחץ של הקהל. גם ההרגשה שלי, שאני לא מצליח להפיק מהשחקנים מה שציפיתי, הייתה נוראית. זה היה ביזיון ובושה ולכולנו. מבחינתי, לא היה הרבה ספק, הרגשתי שהשחקנים לא עושים דווקא אבל גם לא מאמינים בעצמם. והיה חייב לבוא זעזוע", אמר הבוקר דני ניראון, פחות מיממה לאחר התפטרותו מהפועל פתח תקוה.

"אין ספק שהסגל לא מספיק טוב, צריכים להביא שניים או שלושה שחקנים לפחות. היה שקט של דיכאון אחרי משחק קשה, הקהל קילל ואפילו לא רציתי לצעוק עליהם", תיאר המאמן את האווירה בחדר ההלבשה. "אני לא חושב שזאת הייתה טעות לקחת את הקבוצה. אני מאמן צעיר וקיבלתי הזדמנות ואתה לא בוחר את העיתוי. יכול להיות שאם לא הייתי לוקח לא הייתי מקבל קבוצת בוגרים אף פעם. ידעתי שהתקציב נמוך ותפרנו קבוצה מכלום. שחררו את כל השחקנים ונשארתי עם מה שיכולתי. ניסיתי לחבר איזה פאזל, אבל כלום לא הלך. שחקנים לא נתנו מעצמם מספיק, אני לא חושב שזה בגללי. יכול להיות שגם אני אשם כאן, אבל זה לא משהו אישי שלהם נגדי. זה כנראה ירידה ביכולת, חוסר ניסיון".

המאמן דיבר על שני שחקנים שאכזבו אותו, גיא צרפתי וקובי דג'אני. "צרפתי מוכיח את עצמו שנים, אני לא יכול להגיד שהוא רוצה, אבל משהו לא דפק. קובי דג'אני לא עושה דווקא, אבל הוא לא התחבר לקבוצה. זה גם בגלל האופי שלו. כל שחקן שעולה למשחק לא רוצה לבזות את עצמו. ברגע שאתה בחוסר ביטחון אתה לא יכול להילחם. זה הכל ביחד". ממש לפני שעזב, המאמן קיבל דיווח על מספר שחקנים שיצאו לבלות בימי חמישי האחרונים, לפני האימון המסכם.

"אין לי שליטה על כך ששחקנים יוצאים ומבלים. הם יוצאים ולא מבינים שאי אפשר לצאת. אולי טעיתי שלקחתי אותם, אבל העתיד שלהם בכדורגל יהיה קצר מאוד. שחקן שלא יכול להיות מקצוען שיבוא בטעות. יום אחד אותם שחקנים יצטערו, זה יקרה אחרי שהם יפרשו מכדורגל".

בקבוצה ינסו להתחזק עם החלוץ הגנאי ג'יימס ביסו

בלי קשר לזהות המאמן, החלוץ הגנאי ג'יימס ביסו מועמד להצטרף במהלך חלון ההעברות בחודש ינואר לקבוצה. זאת לאחר שהנהלת הקבוצה קיבלה עליו המלצות חמות.

ביסו (18) כבש בעונה שעברה 14 שערי ליגה ב-30 משחקים במדי קבוצת אילבן וויז הגנאית, ועד לפני שנה שיחק בנבחרת גאנה עד גיל 17, במדיה כבש 13 שערים ב-20 משחקים. בחודש ינואר השנה הוא נבחן במדי בלקבורן רוברס שרצתה אותו מאוד, אבל העסקה לא יצאה לפועל והחלוץ, שנחשב לכשרון גדול בליגה הגנאית, נשאר בקבוצה הגנאית שלו.

כמו כן, הקשר האחורי מגאנה, יעקובו אבובקרי (27), שנבחן בקיץ בהפועל תל אביב, מועמד לקבוצה. היו"ר דני לוי טען כי "מדובר בשחקן בכיר שיוכל לתרום רבות לקבוצה". ייתכן והשחקן יגיע בקרוב למבחנים בקבוצה.

עדכון ראשון 10:04 22/11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully