וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרנים, נמאסתם

עו"ד אורי שלף

20.11.2009 / 11:48

דברים משתנים, העולם מתפתח, ורק בפיפ"א עדיין מתעקשים להיתקע מאחור לא להשתמש בצילומי הטלוויזיה. אורי שלף כועס

רוב בני האנוש מפחדים משינויים, אפילו אם הם אינם מרוצים מהמצב הקיים. הם מפחדים משינויים אשר עלולים להפוך את המצב לגרוע יותר. פחד מדברים חדשים יוצר חשש וחוסר רצון לקבל שינויים, ומסיבה זו בני האנוש הנ"ל מגיבים לשינוי באופן שלילי.

אולם שינויים הם חלק מהחיים והם מה שנחוץ בחיינו על מנת שהחיים ימשיכו לנוע. בטבע אנחנו יכולים למצוא שינויים על ימין ועל שמאל: היום הופך ללילה, הקיץ לחורף, שערות צומחות ונושרות ואצל חלקנו גם צומחות חזרה. השינוי נמצא בכל מקום ובכל תהליך והוא בלתי נמנע והכרחי להנעת גלגל החיים: המציאות משתנה, הזמנים משתנים ואיתם הכל חייב להשתנות. האנשים משתנים, הכלכלה מתפתחת, האופנה מתחלפת, אפילו התסרוקות משתנות.

גם הספורט עובר שינויים שבאים ככורח המציאות: התפתחויות טכנולוגיות, אתלטיות ופיזיות של גוף האדם, שיטות אימון חדשות, או סתם חליפות שחייה. העולם משתנה ומתקדם בקצב רצחני ורק דבר אחד נשאר תמיד אותו הדבר: משחק הכדורגל. חוקי המשחק הם קדושים, ככה היה וככה יהיה, וזו הסיבה שהכדורגל הוא הספורט הפופולרי ביותר בעולם, כך לפחות נוטים לחשוב היושבים בצמרת פיפ"א. לא משנה להם שהם עצמם כן משנים פה ושם: הכניסו נבדל, ראו קלטת של הפועל יהוד והחליטו שאסור יותר להחזיר אחורה לשוער שיתפוס ביד, צירפו עוד שופט רביעי, נתנו לעצמם את הזכות להחליט להעניש שחקן על התנהגות לא ראויה על סמך תצלומי הטלוויזיה... אבל לאשר/או לפסול בזמן אמת שער או פנדל על סמך הטלוויזיה? חס וחלילה! השם ישמור! ממש תועבה, חילול קודש הקודשים של המשחק, הרי השופט הוא הפוסק האחרון ועל פיו יישק דבר. שאת זה ישנו? נו באמת, אתם לא חושבים שקצת הגזמתם?

בארצות הברית (לא שהם מבינים משהו, אבל עדיין האולמות מפוצצים והם מגלגלים מיליארדים) כבר מזמן הבינו שאת הקדמה אי אפשר לעצור, ואם גם כך כל המשחקים משודרים חי בטלוויזיה, אזי למה לא להיעזר בצילומי הטלוויזיה בכדי לבדוק האם השופטים הם אכן כל כך גרועים כמו שכולם מתלוננים. אז בפוטבול הם שמו שופט נוסף שיושב בעמדת הצילום הראשית מול מסך הטלוויזיה, וב-NBA שופטי המשחק עוצרים את המשחק בכדי לצפות בהילוך החוזר. בסבב הטניס העולמי הרחיקו לכת ונתנו לשחקנים עצמם זכות לערער על החלטת השופט והכניסו את ההילוך החוזר באנימציית מחשב, שהוא, ללא כל ספק, אחד הדברים היותר מגניבים שראיתי כצופה במגרש ספורט.

אז ממה הם מפחדים שם בפיפ"א? מה כבר יכול לקרות מהשינוי המהפכני הזה? קחו שופט, שימו אותו בעמדת השידור בתצפית הכי טובה באצטדיון ( להלן: השופט העליון), אם הקוון או השופט הרביעי יכולים לאותת לשופט כשצריך, אזי גם כך יוכל השופט העליון. עוצרים את המשחק, מתייעצים באוזניה ומחליטים. קאט קלין. איפה פה בדיוק הבעיה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully