וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקל בגלגלים

19.11.2009 / 17:00

שמעון מזרחי עשה כמעט הכל כדי שגל מקל יהיה במכבי תל אביב, אבל כנראה לא היה מודע לבעיות שיצוצו בדרך, ובראשן: פיני גרשון לא מחזיק מהגארד ונותן לו להרגיש שהוא עושה הכל כדי לזרוק אותו

1. המקצוען

בבוקר חמישי שעבר, בתום אימון הקליעות שערכה מכבי תל אביב, הודיעו אנשי הצוות המקצועי לגל מקל כי הוא לא מתלבש למשחק היורוליג מול רומא.

קשה לומר שהבשורה הזו הפתיעה את הגארד הצעיר; גם במשחק החוץ הקודם במפעל, מול קאחה לאבורל ויטוריה, נותר מקל מחוץ לטופס. בכלל, בארבעת משחקי היורוליג עד כה העונה רשם 59 שניות מצטברות, כולן ברגעי הסיום לתבוסה שהנחילה מכבי לצסק"א מוסקבה. באותן שניות הספיק לאבד כדור אחד.

ואולם מקל לא נתן לדיכאון להשתלט עליו: הוא החליט לערוך אימון פרטי בצהרי אותו יום חמישי. זה לא היה אירוע יוצא דופן; במכבי מודים שמקל עובד קשה במיוחד. "הוא מגיע ראשון לכל אימון, לפעמים גם שעה-שעתיים לפני, ויורד אחרון מהפרקט", מספר גורם בקבוצה.

2. היו"ר

מקל לא רצה לשחק העונה במכבי. במרץ 2008 הוא שב ארצה לאחר קדנציה בוויצ'יטה סטייט וחתם על חוזה לשנתיים וחצי במועדון. הוא כמעט ולא ראה פרקט עד לסיום העונה. בקיץ ביקש להשתפשף במדי קבוצה אחרת, ומצא בית חם בדמותה של הפועל גליל/גלבוע. "מותק של ילד", אומר עליו מנהל הקבוצה, עמית גל.

את אותה עונה החל מקל כמחליפו של גוני יזרעאלי. עם הזמן למד והתחזק, ו-16.8 דקות במהלך העונה הסדירה הפכו ל-30 דקות בפלייאוף. במשחק המכריע על הכרטיס לפיינל פור, מול מחזיקת הגביע הפועל חולון באולם הפחים, היה מצוין עם 19 נקודות, חמישה אסיסטים ואיבוד אחד.

גם שמעון מזרחי ראה את המשחק הזה, ובקיץ התעקש שישוב לקבוצה. היו"ר הפעיל מכבש לחצים על כל הגורמים המעורבים, עד שקיבל את ה-OK ממשפחת מקל ומפיני גרשון. "לגל לא הייתה ברירה אלא לחזור ולקיים את החוזה כלשונו", טוענים בסביבת השחקן. אם היה הדבר תלוי במקל, הוא היה נמצא היום בכל מקום אחר.

כמו גליל, למשל, שתארח את מכבי לקרב לוהט ביום ראשון. "רצינו את מקל לפני פתיחת העונה, ואנחנו רוצים אותו גם היום. אני חושב שאנחנו יכולים להכיל אותו", אומר הבעלים חיים אוחיון. "גל יודע שהוא יכול לבוא אצלנו לידי ביטוי, אבל בעניין הזה אסור לנו להתבטא יותר מדי. אנחנו לא שוכחים מה מכבי עשתה לנו בזמנו עם עמרי כספי, ערב פיינל פור 2006/7. אנחנו רוצים להיות יותר טובים מהם בתחומים האלה".

3. המאמן

זו לא הייתה הפעם הראשונה בה ניהל מזרחי קרב עיקש למען מקל. גם החוזה המקורי לפני כמעט שנתיים נחתם אך ורק בזכות עקשנותו. דייויד פדרמן ורענן כץ לא הבינו מה בוער למזרחי להחתים את מקל, וודאי שלא על חוזה ארוך-טווח. אבל מזרחי התנחל על האוזן של כץ, העביר אותו צד, ופדרמן נאלץ להיכנע. "זה היה פשוט מוזר. נדיר ששמעון נלחם על שחקן כפי שנלחם על מקל", סיפר אז גורם במכבי.

לפני מספר חודשים הגיעה הנקמה. אומנם מזרחי כבר סיכם עם מקל ונציגיו על הצטרפותו המחודשת לסגל, אך רגע לפני פתיחת העונה הונחת דורון פרקינס, אף שיומיים קודם לכן הודיע היו"ר לכלי התקשורת כי "פרקינס לא יהיה במכבי".

משמעות הצעד הזה, הן ברמה המעמדית והן ברמה המקצועית, הייתה מובנת לכל. "פיני לא מחזיק ממקל שחקן. עם כל הכבוד, מה הוא כבר עשה ברמת היורוליג?", תוהה מקורב למערכת. "הבעיה הכי גדולה של מקל היא הסוכן שלו. הוא עושה יותר מדי רעש. מה זה, אחרי כמה משחקים טובים בסיום העונה שעברה ובנבחרת כבר הופכים אותו לכוכב? פיני סומך על השחקנים שלו. הרי אם הקבוצה תפסיד, יבואו אליו בטענות. הוא לא יכול להפקיד את גורלו בידיים של מקל".

4. המתחרים

ואכן, את עיקר כוח האש מכוונים בסביבתו של מקל לכיוון גרשון. מדברים שם על "החלטה אסטרטגית" שלקח גרשון, שמטרתה "לשבור את רוחו של גל". אחד ממקורביו של השחקן גורס כי "אולי פיני מנסה להרוס לו את הקריירה. הוא נותן לו שברי דקות, וכולן בגארבג'-טיים. הוא מכניס את גל לסיטואציות שבהן הוא יכול רק להפסיד, אולי כדי שאחר כך יוכל לבוא להנהלה ולהגיד 'הנה, תראו, הוא פשוט לא מספיק טוב', ואז להשאיר אותו על הספסל".

הבעיה, גורסים מקורביו של מקל, היא שהקרבה היתירה של גרשון לשני הגארדים המובילים שלו – אנדרו וויזנ'ייבסקי ודורון פרקינס – מבטלת כל אפשרות לתחרות הוגנת. "זו אפילו לא תחרות. אפשר לחשוב מי הם וויז'נייבסקי ופרקינס שלגל לא נשארים אפילו פירורים. מילא התחרות שלו הייתה עם שאראס, אבל איפה. מול נהריה גל היה מצוין. כנראה שלפני המשחק היו לחצים לתת לגל יותר דקות. אז גל שיחק, תפר שלוש שלשות ברבע הראשון והיה מצוין. ואז הוא שוב ירד לספסל. למה פיני לא נותן לו להצליח?".

"אני באמת מרחם על מקל. הוא נמצא בסיטואציה לא טובה", משיב גורם במכבי. "נכון שהוא עובד קשה, ונכון שהוא מגיע לכל אימוני הרשות. אבל הוא עדיין צעיר, לא מנוסה, וכרגע פשוט שחקן פחות טוב מוויז'נייבסקי ומפרקינס. הוא לא מספיק טוב כדי לשמש רכז מחליף ביורוליג. מה אפשר לעשות?".

5. המשפחה

במשפחת מקל מקווים לסיים את הפרשה עד לסוף השבוע הבא. הם מצהירים כי אין בכוונתם לוותר, וכי "מה שהכי חשוב בשלב הזה הוא לקבל את השחרור של גל". אם יהיו איתנים וישרדו את הבליץ הצפוי מכיוונו של מזרחי, יש להם סיכוי טוב לעמוד במשימה.

מצד שני, אין סיכוי שיצאו ממכבי עם החוזה ביד. מקל מרוויח במכבי סכום בלתי מבוטל – כ-200 אלף דולר – ומובן שאין קבוצה ישראלית שמסוגלת לעמוד בחוזה הזה. מכבי, כמובן, לא תהיה מוכנה להשלים את שכרו. ומעבר לכך: בשלב זה נדמה שעל מעבר לירושלים או לגליל תטיל מכבי וטו.

אירופה נראית כמו האפשרות הסבירה ביותר עבור מקל. צביקה שרף אוהב אותו מאוד. שמועות מהיממה האחרונה קושרות אותו, אולי, לספרטק סנט פטרסבורג, קבוצתו החדשה של שרף. גם מונס הבלגית של אריק שיבק עלתה כמועמדת. למקל דרכון אירופאי, מה שאמור להקל על מעבר שכזה. בסביבתו של השחקן טוענים כי עדיין לא חשבו כל כך רחוק. "קודם תן לנו להגיע עם מכבי להסדר", אומרים קרוביו.

באולפן "חמישיות" נשאל אפי בירנבוים בדבר טרייד אפשרי בין מכבי לבין ראשל"צ: מקל תמורת טפירו. בירנבוים לא שלל את האפשרות. לאחר צאתו מהאולפן קיבל טלפון נזעם מיו"ר המועדון, משה קליסקי. "זה לא היה לעניין", אמר למאמן. "עבדנו קשה מדי כדי להביא לכאן את טפירו. לא נשחרר אותו בהינף יד".

שמעון מזרחי, פטרונו של מקל, יודע שהוא מצוי בבעיה; בשבועות האחרונים מנסה ללחוש על אוזני המאמנים שלו, בבקשה שיעניקו יותר דקות משחק לבייבי. זה חשוב לזהות, לקהל, למועדון, מנסה מזרחי להסביר. אם גרשון ודרוקר לא ישתכנעו בקרוב ממש, מזרחי כנראה יפסיד גם במלחמה הזו.

ohad@walla.net.il

גל מקל שחקן מכבי תל אביב מול טרה סימונס שחקן הפועל ירושלים. יותם רונן
בשורה התחתונה, אין סיכוי לחוזה ביד. מקל/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully