וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין בן אדם

19.11.2009 / 12:58

אם העולם סלח לזידאן על הנגיחה במטראצי, ספרי ההיסטוריה ישימו בסוף בצד גם את נגיעת היד של הנרי מול אירלנד, ויזכרו שהוא תמיד היה ספורטאי הגון והוגן

לא, לא רק אצלנו: שערוריית שיפוט נוספת בעולם הכדורגל אירעה אמש (רביעי) על כר הדשא בסטאד דה פראנס, שעה שחלוץ נבחרת צרפת תיירי הנרי בישל שער בעזרת בידו. נבחרתה של צרפת, שבסוף העשור הקודם ובתחילת הנוכחי זכתה באליפות העולם ובאליפות אירופה, נזקקה לעבירה מכוונת על מנת לגבור על נבחרת אירלנד המפתיעה, ומאתמול הגיבורה הטראגית של מוקדמות המונדיאל 2010. אחרי ניצחון דחוק על אדמת אירלנד, שבה נבחרת הטריקולור לביתה להשלמת המלאכה, אולם החבר'ה מהאי הצפוני הוכיחו כי כוחם עדיין במותנייהם. לאחר 90 דקות של כדורגל, התוצאה עמדה על 0:1 לזכות האירים והמשחק נכנס להארכה. בשליש השני של ההארכה, נשלח כדור חופשי לכיוון הנרי, ללא ספק אחד החלוצים האלגנטיים והמוצלחים בכדורגל העולמי בעשר השנים האחרונות. הנרי השתמש בידו לבלום את הכדור, שאילולא נגיעת היד היה יוצא מתחומי המגרש וצרפת קרוב לוודאי היתה יוצאת מתחומי המונדיאל. הנרי נגע פעמיים בכדור בידו: בפעם הראשונה שיחק הכדור בידו, בפעם השנייה לאחר כמה מאיות השנייה, שיחקה היד בכדור. לאחר שבלם את הכדור בידו, שלח הנרי את וויליאם גאלאס ממרחק של פחות ממטר מהשער להבקיע את שער השוויון לזכות צרפת, ואת שחקני אירלנד למחות נמרצות, אך ללא הועיל, בפני השופט.

כולם ראו את נגיעת היד – שחקני צרפת, שחקני אירלנד, המאמנים, הקהל. וחשוב מכל – הנרי עצמו ידע כי שלח את ידו אל הכדור. תיירי הנרי נחשב לא רק לחלוץ מוכשר כי אם גם לספורטאי הוגן והגון. מה עבר בראשו באותה שניה? אולי בשלהי הקריירה, ההזדמנות האחרונה לקחת חלק בפסטיבל הכדורגל העולמי, פיתתה את האדם הישר הזה למעוד ולעבור בברוטאליות על חוקי ה"פייר פליי". עדות לאופיו הכן של הנרי מובאת בסיפור של שחקן קבוצתו לשעבר – ארסנל, ססק פברגאס. לאחר שנים ארוכות שמעמדו של החלוץ הצרפתי בתותחנים היה ככזה של נמני במכבי, עבר הבחור לחצי האי האיברי – לברצלונה. פברגאס סיפר בראיון לעיתון בריטי כי לאחר עזיבתו של הנרי הוקל למספר שחקנים צעירים בקבוצה שכן לדבריו הנרי השליט מעין משטר יחיד בקבוצה והצעירים חששו להמרות את פיו. לאחר הראיון מיהר פברגאס להתקשר להנרי ולהתנצל על הכביסה המלוכלכת שנחשפה לעולם. אולם הנרי, הגון וכן, השיב לשחקן הצעיר כי אין על מה להתנצל ושדבריו היו נכונים.

בסוף המשחק אתמול נראה כי הנרי כבר החל להכות על חטאו. הוא התיישב לצד הקפטן האירי ריצ'רד דאן, לא אמר מילה ומבטו הסגיר את אשר על ליבו. שני הקפטנים, דאן והנרי עצמו, ישבו למשך מספר שניות אחד לצד השני על כר הדשא הרטוב. קפטן אחד – צדיק ורע לו, השני – רשע (לפחות לרגע קט) וטוב לו. כיצד תשפיע נגיעת היד על הקריירה המפוארת של החלוץ הנהדר הזה, עוד מוקדם לקבוע. אולם אפשר להעריך שאם הנגיחה של זינדין זידאן בחזהו של מטראצי בגמר המונדיאל לא האפילה על שמו, אפשר כבר עכשיו להשלים עם העובדה – אפילו תיירי הנרי הוא בן אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully