וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי נאני בכלל?

18.11.2009 / 8:40

אחרי המתקפה על פרגי שכנראה תחרוץ את גורלו ביונייטד, המשחק של פורטוגל בבוסניה עשוי לפתוח פרק חדש בחייו של נאני. פרק בו יתנתק מהצל של רונאלדו ויוכיח שבאנגליה טעו לגביו

"לעולם לא תהיה רונאלדו", הקניטו אוהדי סטוק סיטי את נאני, שהוחלף לאחר משחק מאכזב בדקה ה-55 של המפגש בבריטניה סטדיום בסוף חודש ספטמבר. נאני העצבני ירד לספסל והתסכול רק גבר כשראה את מחליפו ריאן גיגס מבשל פעמיים בדרך לניצחון היונייטד 0:2. מסתבר שכשהפורטוגלי מתוסכל ועצבני, הוא פונה לדבר האמיתי לעזרה: "כריסטיאנו ואני מדברים הרבה. אנחנו מנתחים את ההופעות שלי והוא נותן לי ביטחון לעלות למגרש ולהראות מה שאני יודע", גילה נאני ל"סאן". אירוני ככל שיישמע, דווקא הסיפור הזה והחברות עם רונאלדו ממחישים את הכישלון של נאני לפרוץ קדימה.

ההשוואה הבלתי פוסקת לרונאלדו הייתה בעוכריו של נאני. הפורטוגלי נתקל ביונייטד ברף ציפיות שהיה גדול על מידותיו. הוא לא באמת היה או יהיה מסוגל להיכנס לנעליו של רונאלדו, אבל מבחינת האוהדים, התקשורת וגם הצוות המקצועי ההופעות על המגרש נבחנו ביחס לחבר שהגיע ארבע שנים קודם לכן לאולד טראפורד ולכן האכזבה הייתה בהתאם. אלא שהטעות הראשונה של נאני הייתה ההתעקשות לדבוק בהשוואה. נאני סירב להתנער מהחבר הטוב ובמקום לבנות את השם שלו עצמו דרך עבודה במגרש, נגרר לניסיונות כושלים להפוך את עצמו לרונאלדו.

ובכל זאת, נאני נכנס להיסטוריה באולד טראפורד. הוא הצטרף לרשימה מכובדת של שחקנים שהעזו לצאת נגד אלכס פרגוסון. כמו קודמיו, גם הפורטוגלי ימצא עצמו בקרוב מחוץ למועדון. אולי בקבוצתו החדשה הוא יוכל סופסוף להשתחרר מצל הענק של רונאלדו ולהתחיל לממש את הפוטנציאל.

הצל ואני

נאני חגג ביום שלישי יום הולדת 23 והוא צעיר בשנתיים מרונאלדו. השניים, כידוע, עשו את אותו המסלול מספורטינג ליסבון למנצ'סטר יונייטד כשההצלחה של רונאלדו, שהגיע ב-2003, רק הגבירה את הציפיות מנאני, שכונה מיד "רואנלדו החדש" כשנחת באולד טראפורד בקיץ 2007 תמורת 17 מיליון ליש"ט. "נאני מזכיר לי את רונאלדו הצעיר. אני מקווה שזה לא יהיה נטל עליו", אמר ריו פרדיננד והיטיב לחזות את העתיד לבוא.

"הוא תמיד היה שחקן חזק פיזית ומנטלית. החוזק המנטלי שלו עזר לו להפוך לשחקן שהוא", אמר בזמנו חבר הילדות מנואל פרננדז, כיום שחקן ולנסיה, אך הזהיר: "הוא לא רונאלדו החדש. אי אפשר לקחת שני שחקנים ולהפוך אותם למקשה אחת. ההשוואות לרונאלדו ילחיצו את נאני וצריך לאפשר לו לעשות את הדברים שהוא יודע". הבעיה היא שנאני התעקש לא למתג את עצמו כנאני, שקע בתוך הביקורות שספג על הופעותיו בשנתיים הראשונות במועדון והמשיך לרדוף אחרי ההשוואה הבלתי פוסקת לרונאלדו.

בקיץ, לאחר עזיבת הצל, הציפייה מנאני הייתה לבצע את קפיצת המדרגה המיוחלת. פרגוסון אמנם צירף שחקן כנף בדמותו של אנטוניו ולנסיה, אך העובדה שבחר לא להחתים סופרסטאר ענק בכסף שהגיע ממדריד נתפסה על ידי העיתונאים כאקט של אמון בנאני בניסיון לעזור לו לפרוץ. "אין ספק שאני צריך לקחת את ההזדמנות ולשחק טוב וזו תהיה השנה הטובה שלי ביונייטד", הבטיח נאני לאוהדים בראיונות פתיחת העונה, אך מיהר ליפול למלכודת: "כריסטיאנו היה חשוב מאוד, אבל עכשיו אני אוכל להוכיח כמה אני חשוב. אפשר להסתדר ללא רונאלדו – אני יכול להחליפו", הצהיר. גם החבר נחלץ לעזרה: "כשהוא יקבל יותר הזדמנויות, הוא יראה לאוהדים איזה שחקן גדול הוא. יש הרבה מה לצפות ממנו. תוך כמה שנים הוא יהיה אחד השחקנים הטובים בעולם".

אלא שגם בלי רונאלדו, נאני לא הראה סימנים של שיפור. לא הפגין מנהיגות ולא הראה שום ערך מוסף. היכולת המאכזבת באה היטב לידי ביטוי גם במשחק הנבחרת בשבת. ללא רונאלדו, נאני נדרש להיות אמון על החלק היצירתי, אבל שוב אכזב והיה הראשון להיות מוחלף על ידי המאמן קרלוס קיירוש, האיש שדאג להביא אותו ליונייטד.

דארן האקרבי הבא

הביקורת הגדולה כלפי נאני היא שהוא לא הראה שיפור והתקדמות בכל התקופה ביונייטד ותסכל את האוהדים ביכולת שלו. לצד הכישרון, הבעיטה החזקה, המהירות והטכניקה, עליהם אין חולק, נאני שקע בתוך הביקורת ולא גדל ממנה. התרומה שלו לא באה לידי ביטוי במספרים. ב-85 הופעות במועדון כבש 12 שערים בלבד, כשהחלוצים רוני וברבאטוב התלוננו לא אחת באוזני פרגוסון על יכולת המסירה הדלה שלו. בנוסף, האופי הילדותי משהו הפך אותו לבחירה אחרונה למשחקים חשובים באמת בליגה ובאירופה. לאחר שנתיים רעות ומאכזבות, הביקורת הפכה ארסית. "נאני - כריסטיאנו רונאלדו הבא - התגלה כדארן האקרבי הבא, מינוס העבודה במגרש", נכתב ב"טלגרף".

פרגוסון החליט שלא להרים ידיים. הוא הטיל וטו על כל הצעה שהגיעה תמורת הפורטוגלי והסכים לסלוח גם על עבירת משמעת כשנאני נטש את האצטדיון לאחר שהוחלף במחצית הניצחון 2:5 על טוטנהאם בשלהי העונה שעברה. "נאני עבר את אותה דרך כמו כל שחקן צעיר ואתה מצפה לראות קפיצת מדרגה מאז העונה הראשונה. אני מצפה ממנו גם להתבגר. כשהוא יתפתח, הוא יהיה שחקן מדהים. יש לו מהירות ואומץ, שתי רגליים והוא לא 'נמס' במשחקים גדולים", אמר בפתיחת העונה, אבל נאני בתגובה החליט לבעוט בדלי.

ההצהרה שלו הייתה פחדנית. הדברים הקשים נאמרו מרחוק, ממחנה האימון של הנבחרת בפורטוגל ובראיון לעיתון פורטוגלי, בעוד פרגוסון עצמו טרוד בהעמדתו לדין על השתלחות בשופטים. "אנשים מצפים ליותר ממני וזה לא פשוט... אני יודע שהיה יותר טוב אם הייתי כובש יותר שערים. אני יכול לשחק בצורה מרהיבה, אבל אף אחד לא מבטיח לי שאפתח במשחק הבא. זה הורס לך את הביטחון. לא שיחקתי במשחקים החשובים, נגד ליברפול, מנצ'סטר סיטי או טוטנהאם וזה משהו שגורם לי לעצב", אמר בכעס ועבר לפסים אישיים כשדיבר על הקללות וסגנון הדיבור של הסקוטי בחדר ההלבשה: "פרגוסון הוא אדם מאוד מורכב. הוא קשה. אם דברים הולכים בסדר, אז הם בסדר, אבל כשהוא חושב שמשהו לא בסדר, הכל נדפק. הוא יכול לעבור ממצב שהוא משבח אותך למצב שהוא פשוט מכסח אותך במעבר של דקות. אם זה קרה לי? ברור. הוא יגיד: 'נאני, איך אתה מסוגל להחמיץ את זה או את זה'?. הוא צועק על שחקנים לפני כולם. אף אחד לא בורח, גם לא גיגס ונוויל".

פורלאן או קלברסון?

הביקורת של נאני התקבלה באנגליה בזלזול והציגה אותו כשחקן לא חכם במיוחד. שחקנים גדולים ממנו כיאפ סתאם, רוי קין ודיוויד בקהאם יצאו בעבר נגד המנג'ר. ההבדל הוא שהשלושה הללו הרוויחו לכאורה על המגרש את הזכות להעביר ביקורת. נאני לעומתם לא הפסיק לאכזב ולכן הטענות שלו העלו גיחוך. יתרה מזאת, ביקורת על דמות כמו פרגוסון לעולם לא תיתפס באנגליה כלגיטימית ולמעשה, ההתבטאות של נאני שקולה להגשת מכתב התפטרות. השלושה, להזכירכם, מצאו עצמם במהרה מחוץ למועדון, כשפרגוסון לא התייחס לעובדה שסתאם ובקהאם היו בשיא הקריירה. העתיד של נאני צפוי להיות זהה.

"לא חשבתי שיש לו את זה. אתה מסתכל עליו במגרש ולא חושב 'הנה בחור אמיץ', אבל כנראה שיש לו ביצים. עכשיו מישהו צריך ללחוש לו את המילים יאפ וסתאם ולהזכיר לו איזה עולם של כאב יחכה לו כשיחזור למנצ'סטר", התבטא פול אינס ב"ניוז אוף דה וורלד" בציניות מהולה בזלזול שכוונתה לאופיו של הקשר. "כמו שסתאם, קין ובקהאם גילו, מנג'ר יונייטד לא השיג שליטה מוחלטת בממלכה שלו ב-23 השנים האחרונות על ידי עידוד ביקורת ציבורית... נאני צפוי להיות מחוץ לאולד טראפורד מהר משתוכלו להגיד: 'רונאלדו החדש'", כתב העיתונאי ג'ים ווייט בטורו האישי ב"טלגרף".

ואכן, עבור נאני משחק הנבחרת בבוסניה הוא לא רק קרב על ההעפלה למונדיאל, אלא צעד ראשון בפרק חדש בקריירה – החיים אחרי מנצ'סטר יונייטד. על פי דיווחים, נאני מבוקש באתלטיקו מדריד וכן על ידי מספר קבוצות בסריה A. לראשונה בקריירה שלו, נאני עתיד להתנתק מהצל הענק שמלווה אותו, זה של רונאלדו. נאני הגיע לפרשת דרכים שמחייבת אותו לעצור, לחשוב, לא להסס לרדת מדרגה והכי חשוב – למחוק את צמד המילים רונאלדו החדש. בחירה נכונה בקבוצה שתאפשר לו לממש את הפוטנציאל ותמתג אותו מחדש כפספוס של היונייטד (עיין ערך דייגו פורלאן). בחירה רעה בקבוצה בה ייאלץ שוב להילחם על מקומו עשויה להביא להיעלמותו (קלברסון), ולנצח הוא ייזכר כטיפש שהעז לצאת נגד פרגוסון ונקבר תחת ההריסות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully