וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרוף: פאקיאו זכה בתואר אלוף WBO

15.11.2009 / 9:12

הפיליפיני הוכיח שוב כי הוא מהגדולים בהיסטוריה, כשניצח את קוטו בנוק-אאוט טכני בסיבוב ה-12 וזכה בבינוני-קל של WBO

רויטרס

רעידת אדמה קלה נרשמה הלילה (בין שבת לראשון) בפיליפינים. לא, לא מדובר באיתני הטבע, אלא באחד, מני פאקיאו, שגרם לאומה שלמה לצאת מגדרה אחרי ניצחון ענק על מיגל קוטו, וזכייה בתואר אלוף WBO במשקל בינוני קל (עד 67 ק"ג). פאקיאו עשה את זה בגדול, עם נוק-אאוט טכני בסיבוב ה-12 והאחרון, שקצת קלקל כי הקרב עמד ממילא להסתיים, אבל את פאקיאו והפיליפינים זה לא מעניין. טעמו של הניצחון נותר מתוק בכל מקרה. בניצחון הזה הוכיח הפיליפיני בן ה-30 שהוא המתאגרף פאונד-טו-פאונד הטוב בעולם, וללא ספק אחד הטובים בכל הזמנים. לפיליפיני יש שבעה תארים בשבעה משקלים שונים. הניצחון על האלוף היוצא, מיגל קוטו, הוסיף לפאקיאו תואר נוסף לרזומה, שכלל בעבר אליפויות ב-WBC (במשקלים עד 59 ק"ג ועד 63 ק"ג), IBF (עד 63 ק"ג) ו-WBC (עד 52 ק"ג).

"תכננו לא למהר, לקחת את הזמן, כי היכרנו את האסטרטגיה שלו. זה ניצחון לי ולעם הפיליפיני", אמר פאקיאו המאושר בסיום, לאחר שקיבל חיבוק מקוטו, שלקראת סיום הקרב ספג מהלומות קשות וסבל מחתך מדמם מעל עינו הימנית. "מני הוא אחד הגדולים", החמיא קוטו הפורטוריקני, שספג הפסד שני בקריירה ועומד על מאזן של 2:34 (27 ניצחונות בנוק-אאוט), "לא ידעתי מאיפה הגיעו האגרופים". ג'ו סנטיאגו, מאמנו של קוטו, הוסיף: "הוא היכה חזק יותר ממה שחשבנו שיכה, והוא ידע לספוג יותר ממה שחשבנו". פאקיאו הרוויח בקרב 13 מיליון דולר, וקוטו יתנחם בעובדה שההפסד ישלשל לכיסו 7 מיליון דולר.

אולם MGM בלאס וגאס היה מלא מפה לפה, כשמג'יק ג'ונסון יושב בקהל ולצדו שחקני קלנוע כגון מארק וולברג ו-וויל פרל. קוטו פתח חזק עם שני ג'אבים ונראה טוב יותר בסיבוב הפתיחה. בסיבוב השני הקרב התאזן, ובהמשך פאקיאו לקח שליטה. בסיבוב השלישי פק-מן נתן לקוטו לטעום קנבס עם וו ימנית מצוינת, ובהמשך דחק את יריבו לחבלים עם קומבינציה חזקה. סנוקרת של קוטו פגעה בפאקיאו בסיבוב הרביעי, והפיליפיני השיב בסנוקרת משלו שהורידה את קוטו לקנבס בפעם השנייה.

בסיבובים 5 ו-6 פאקיאו לקח קצת מרחק מיריבו, אבל נשאר דומיננטי ועבד בעיקר עם וו ימנית וכניסות מהירות. בסיבוב השביעי פאקיאו שלח וו אדירה והוסיף סנוקרת, אבל הפורריקני נשאר בקרב. בשלב הזה פאקיאו הוליך 72:79 בנקודות. עינו השמאלית של קוטו התנפחה, ולמרות שהוא צמצם מרחק, הלך בעיקר על הראש של יריבו ושמר על תנועת רגליים, היה נראה כי זה רק עניין של זמן עד שפאקיאו יוכרז כאלוף. ואכן, הפיליפיני המשיך באותו קצב, כשהוא גורם לקוטו לדמם. אחרי ג'אב שמאלית ששלח פאקיאו לפניו של קוטו בסיבוב ה-12, שופט הזירה התערב ועצר את הקרב, ואפשר לפיליפיני לחגוג נוק-אאוט טכני, וזכייה בתואר אלוף העולם. פאקיאו שיפר את מאזו ל-50:3:2 (38 נוק-אאוט).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully