וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את השיניים תשאיר לנו

עו"ד אורי שלף

13.11.2009 / 13:33

למה העסקנים לא מוכנים לתת לצביקה שרף את תפקיד יו"ר הועדה המקצועית אך לוותר לו על הנבחרות? הבלוג של אורי שלף מסביר

העיתונאים שנשארו יתומים, צביקה שעודכן בטלפון להישאר בבית, הפוטש שעשו העסקנים הקטנים לטרפוד המהלך של יו"ר הועדה המקצועית ויו"ר איגוד הכדורסל, שבסך הכל רצה לעשות מעשה שעיקרו רק טוב... בקיצור, הבלגאן הגדול השבוע באיגוד הכדורסל הוכיח שכנראה צדק אבנר קופל כשאמר שתפקיד יו"ר הועדה המקצועית מתאים יותר לאדם שיש לו ניסיון בניהול קבוצה. קופל מסביר זאת בעובדה שתפקיד כזה מחייב הסתכלות על הרבה מאוד מערכות בליגה ולא תמיד איש מקצוע יכול לראות אותן. אני מסביר זאת בעובדה אף פשוטה יותר: איש מקצוע לא ישרוד את הפוליטיקה ואת שלטון העסקנים, כי מקצועי או ניהולי, בסוף הפוליטיקאים הקטנים עם האינטרסים הצרים הם אלו שמשיטים את הספינה. קופל ביחד עם שאול אייזנברג היו אלו שיזמו את ההתנגדות למינויו של צביקה ולשניהם כידוע לכולם עבר עשיר וניסיון רב שנים בניהול קבוצה.

עד למינוי האחרון, כל יושבי ראש הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל היו אנשי מקצוע. איתן רוב יו"ר הוועדה הנוכחית הוא לא איש מקצוע, הוא איש ניהול, הוא נקי מעסקנות וגם הוא כנראה הבין שמי שצריך לקחת את ההחלטות צריך להיות איש מקצוע. בכל זאת לא לחינם היא נקראה "הוועדה המקצועית". טעות. את ההחלטות לקחו ותמיד ייקחו הפוליטיקאים, יו"ר האיגוד או יושבי ראש הוועדות השונות לא נבחרים בשל כישוריהם (אפילו אם באמת יש להם כישורים) אלא בשל מלחמות או רוטציות בין מרכזי הספורט האפלים. בית"ר (שנציגתה הבכירה משחקת בליגה הארצית), אליצור (אשר באמתחתה שתי אריות כדורסל מהליגה הלאומית), הפועל ומכבי. מכבי לא קיבלו את ועדת הכספים מאליצור אז הפועל לא יקבלו את ועדת קישוט מבית"ר וכו'.

על פי תפיסת העסקנים יו"ר הוועדה המקצועית הוא זה שאחראי על מבנה הליגות, כמות השחקנים הזרים והנבחרות הלאומיות. על הנבחרות הלאומיות העסקנים מוכנים לוותר, הם ימנו את צביקה למנהל המקצועי על כל הנבחרות. ראשית, כי אין מתאים ממנו ושנית, כי הנבחרות הלאומיות או טיפוח שחקנים צעירים לא חופפים עם האינטרסים שלהם, אבל צביקה רוצה אחריות גם על מבנה הליגות ומספר הזרים ועל זה העסקנים לא יוותרו, כי אחרי הכול רובם מנהלים או מייצגים קבוצות ואצל רובם האינטרס של הקבוצות עומר בראש ולא נבחרות ישראל או קידום שחקנים צעירים.

קשה לקדם את נבחרות ישראל ולגדל שחקנים ישראלים צעירים כאשר אין להם מקום בקבוצות, קשה לקדם את הליגה כאשר היא מפוצצת בזרים מזדמנים וחסרת כל זהות ישראלית ולכן כל עוד ימשיכו העסקנים להפריד בין הניהול המקצועי על הנבחרות ובין קבלת ההחלטות על מבנה הליגות ומספר הזרים, הכדורסל הישראלי ימשיך להידרדר. יפסיקו לצמוח כישרונות ישראליים ואנחנו נמשיך לחשוב שלאזמה ולאמפה הם אותו שחקן ולתהות האם מישהו זוכר איך קוראים לזר של נתניה עם השם הארוך מדי.

  • עוד באותו נושא:
  • צביקה שרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully