וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכיאן: "אוהדי בית"ר לא בשלים לשחקן ערבי"

דור בלך

11.11.2009 / 21:07

קפטן בית"ר ירושלים התייחס לנושא בדיון נגד גזענות ואלימות: "כל אחד והדעה שלו, אשמח לראות אצלנו שחקן ערבי"

עיריית ירושלים אירחה הערב (רביעי) ספורטאים ופרשנים מקומיים לדיון נגד אלימות וגזענות בספורט שערכה הקרן החדשה למניעת גזענות, ושאלת אי שיתוף הערבים בבית"ר הייתה המרכזית בפאנל. כזכור, רק הקיץ שקלו בבית"ר להחתים את בייקאל קולסיזוגולו השוויצרי-מוסלמי, אך החליטו לרדת מהעניין לאחר שהתבררה להם דתו של הקשר החילוני. בראיון לוואלה! ספורט אף סיפר השחקן ממוצא טורקי כי בבית"ר שאלו אותו אם הוא מוסלמי.

"כרגע נראה שאוהדי בית"ר לא רוצים שזה יקרה", הודה קפטן בית"ר ירושלים אבירם ברוכיאן. "אני באופן אישי אשמח אם יהיה שחקן ערבי בבית"ר. אני גדלתי במתנ"ס לב העיר ושיחקתי עם ערבים בשיתוף פעולה מצויין", הוסיף.

"במציאות של היום, האוהדים עדיין לא בשלים לשחקן ערבי בבית"ר. בל צריך לתת זמן. עם הזמן האוהדים שלנו אולי יקבלו את הרעיון הזה של שחקן ערבי בבית"ר. אני באופן אישי יכול להגיד שאני אברך על שחקן ערבי שיהיה ראוי ללבוש את המדים של בית"ר ירושלים. אם זה יקרה בעתיד אני מאוד אשמח. מבחינתנו השחקנים, אם הצוות המקצועי ימצא לנכון להחתים שחקן ערבי אנחנו נקבל אותו כמו שאנחנו מקבלים כל שחקן שמגיע לבית"ר ונעניק לו את כל החום והאהבה".

ברוכיאן אף חשף כי הוא אישית נרתע מקריאותיהן הגזעניות של אוהדי הקבוצה. "כרגע עוד יש קריאות גזעניות במשחקי בית"ר, אך הלוואי וזה ייפסק, הייתי שמח לעצור את המשחק בזמן קריאות גזעניות, אבל זה בלתי אפשרי. אני מקווה שהגזענות תחלוף כמה שיותר מהר. אני לא חושב שבמהלך משחק אנחנו יכולים לעשות משהו נגד הקריאות הגזעניות אלא להתמודד עם זה בדרכים אחרות כמו הפנאל הזה פה".

הקפטן אף התייחס לארגון לה פמיליה המתנגד באופן נחרץ לשיתוף ערבים בקבוצה. "אנחנו לא יכולים לשנות דעות של אחרים. אני חולק על דעותיהם אנחנו אבל לא צריכים לחנך אותם. לדעתי הם היו צריכים לבוא לפאנל הזה כי יכול להיות שיש להם גם דברים שהם רוצים להגיד. לא מתפקידנו לשנות אותם. כל אחד והדעה שלו".

גם הכוכב הצעיר של הקבוצה, חן עזריאל, הודה כי הוא לא רואה בעיה בשיתוף שחקן ערבי בבית"ר. "אני משתף פעולה עם שחקנים ערבים בנבחרת ישראל הצעירה ואני לא רואה בזה שום דבר רע. להיפך, אני גם אשמח בעתיד לשתף פעולה עם שחקנים ערבים ולא רק ערבים אלא כל שחקן ללא הבדל של דת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully