וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נטילה: "אנחנו עושים ניסים ביורוליג"

איתן נוח

11.11.2009 / 15:00

מאמן רומא אמנם מרוצה מקבוצתו המפתיעה, אך רגע לפני המפגש מול מכבי ת"א, הוא עסוק בלהוריד את כולם אל הקרקע

כשהוגרלו הבתים לקראת עונת היורוליג הנוכחית, מעט מאוד פרשנים נתנו לרומא סיכוי לצלוח את בית ג'; הרי למרות הירידה החדה בתקציבה של צסק"א מוסקבה, עדיין מדובר באחת הקבוצות העשירות באירופה. קאחה ויטוריה, כידוע, תמיד מכוונת גבוה, וכמובן שגם למכבי תל אביב לא חסרות שאיפות. והנה, שלושה מחזורים בתוך עונת היורוליג, ודווקא האיטלקים הם אלה שמובילים את הבית הפיקנטי, עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות אל מול אפס הפסדים. הפתעה? בהחלט, אפילו עבור מאמן הקבוצה, ננדו ג'נטילה.

"לא ציפיתי להיות עם שלושה ניצחונות אחרי שלושה משחקים", מספר ג'נטילה בשיחה עם וואלה! ספורט לקראת המפגש מול מכבי תל אביב ביום חמישי. "מההתחלה אמרתי שקיבלנו בית מאוד קשה. יש בבית לפחות שלוש קבוצות שיכולות להגיע עד הפיינל פור, אז לא ציפית לזה בכלל, אבל עשינו עבודה נהדרת בכל משחק ואני מרוצה מכך". ג'נטילה, אם כך, נשאר עם הרגליים על הקרקע. ההצלחה היחסית והמוקדמת של קבוצתו במפעל האירופי לא נותנת לו שום סיבה לצאת בהצהרות – לא כי הוא ממהר לבטל את אותם נצחונות, אלא פשוט כי הוא מודע היטב למעמדו בבית. "מכבי, ויטוריה וצסק"א הן הקבוצות החזקות בבית, אני לא חושב שהמעמד שלהן השתנה העונה", הוא דואג להבהיר.

מאמן לוטומטיקה רומא ננדו ג'נטילה. Srdjan Ilic, AP
"יש בבית לפחות שלוש קבוצות שיכולות להגיע עד הפיינל פור". ג'נטילה/AP, Srdjan Ilic

איטליה לעומת אירופה

אחת הסיבות שבגללן ג'נטילה נשאר צנוע היא פתיחת העונה הצולעת של הרומאים בליגה האיטלקית. אם ביורוליג רומא כבר עומדת על שלושה ניצחונות, באיטליה ספגה סגנית האלופה שלושה הפסדים בחמשת משחקיה הראשונים. אם לוקחים את היכולת המאכזבת בליגה האיטלקית בחשבון, ניתן להבין את סימני השאלה שעולים בקרב המאמן הצעיר באשר ליכולתה האמיתית של קבוצתו המזגזגת.

"המעבר בין היורוליג לליגה באמת קשה לנו", מסביר ג'נטילה את הגמגום וחוסר היציבות שמאפיין את פתיחת העונה של הרומאים. "אנחנו קבוצה צעירה מאוד בלי הרבה ניסיון, אז קשה לנו להתנהל בשתי תחרויות. בנוסף לזה, היו לנו פציעות בזמן האחרון שעשו לנו בעיות במשחקים באיטליה. לגבי מה שאנחנו עושים ביורוליג, הייתי אומר שאנחנו עושים ניסים".

המשחק האחרון של רומא בליגה נגד ביילה הדגים את הבינוניות של הקבוצה בליגה המקומית. על אך פציעות של חלק משחקניה, הובילה רומא במהלך שלושה וחצי רבעים במשחק. איבי ג'אבר כרגיל שיחק מצויין, אבל ביילה ידעה לחזור ברגעים הקריטיים של הרבע האחרון, להשוות את המשחק ולשלוח אותו להארכה. שם הבדלי הרמות כבר ניכרו; ביילה תפסה את ההובלה ושמרה עליה עד הסיום, בדרך ל-69:73. את הנפילה בהארכה ג'נטילה תולה בעומס, עליו דיבר מוקדם יותר. "אנחנו צריכים לשחק שני משחקים קשים בשבוע, ולא רגילים לזה".

"נהיה חייבים לשחק בקצב שלנו מול מכבי"

כשחקן נחשב ג'נטילה לאחד הסמלים של קאזרטה, איתה גם לקח אליפות בתחילת שנות התשיעים. בנוסף, זכה באליפות אירופה עם פנאתנייקוס, כאשר בגמר ניצח לא אחרת מאשר את מכבי תל אביב, בגמר שייזכר לעד כמאבק של עודד קטש עם הצהובים, הפעם בצד הירוק. את הנעליים תלה ג'נטילה בסוף עונת 2004/05, ואת התפקיד המשמעותי הראשון שלו כמאמן קיבל בתחילת העונה שעברה, כאשר מונה לעוזרו של יסמין רפשה ברומא. והנה, בקושי חלפה לה חצי עונה, וג'נטליה מצא את עצמו מקודם לעמדת המאמן הראשי. ביום חמישי יש לו על הראש את מכבי תל אביב ופיני גרשון. "כשאני מתכונן למשחק אני משתדל לא לחשוב על מול מי אני משחק. בכל מקרה, יש לי המון כבוד לפיני גרשון", הוא אומר לקראת המפגש המרתק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פיני גרשון מאמן מכבי תל אביב עם שחקניו. ברני ארדוב
המאמן האיטלקי מעריך מאוד את עמיתו הישראלי. גרשון ושחקניו/ברני ארדוב

גם ג'נטילה עצמו בוודאי יודע שעל אף חוסר היציבות של קבוצתו עם פתיחת העונה, הצלחה במשחק הקרוב תהווה הצהרה שרומא לא תוכל לבטל. ניצחון על הצהובים באיטליה יבטל את ההנחה שמא הפתיחה הטובה היא פועל יוצא של הגרלה נוחה, או צירוף מקרים כלשהו. אם כך, קל להבין מדוע ברומא מתכוננים ברצינות שיא לקראת המפגש הקרוב, הרבה בשל העובדה שמדובר במשחק ביתי, וברומא רוצים להרשים כמה שיותר במשחקים הביתיים בשביל למלא את ההיכל על בסיס קבוע.

דבר נוסף שג'נטליה יודע הוא שבהרבה מובנים, מכבי משחקת בסגנון דומה לקבוצה שלו – בשני המקרים מדובר בקבוצות אתלטיות שמחפשות לרוץ. "אנחנו חייבים לשחק את המשחק שלנו", אומר האיטלקי ומבטל את האפשרות שתוכנית המשחק של רומא תהיה בעיקר להרוס את זו של מכבי. "נהיה חייבים לשחק בקצב שלנו, אפילו אם זה לא הולך להיות קל, במיוחד לאור מכת הפציעות שנפלה עלינו", הוא אומר. כשנשאל האם יריבתו הישראלית היא עדיין קבוצת יורוליג מאיימת, ג'נטילה עונה בהחלטיות שבמכבי תל אביב וודאי היו שמחים לאמץ: "בוודאות. אני לא בטוח שיש לנו יתרונות על מכבי של השנה. הם קבוצה טובה ומאומנת מאוד, כך שהם בהחלט מאיימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully