וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שום: "אני המאמן שניצח הכי הרבה משחקים בישראל"

דור בלך

8.11.2009 / 11:57

מאמן בית"ר מגיב לביקורת שהוטחה כלפיו, לפיה אין טקטיקה באימונים ("אותם האימונים היו לפני הדאבלים בפנאתינייקוס ובית"ר"), היטפלות מוגזמת לנושא הצעירים ("בחיים לא האשמתי אף שחקן, כי אני הרכבתי אותו") וחוסר משמעת של השחקנים הוותיקים

התבוסה שחוותה אמש (שבת) בית"ר ירושלים על ידי מכבי נתניה (3:0) זעזעה את המועדון וגרמה לבעיות רבות שבקבוצה הצליחו להדחיק עד כה לצוף על מעל לפני השטח."אחד הפרשנים אמר השבוע שאנחנו קבוצה מתה, אז כנראה שדאגנו להצדיק את זה", סיפר גורם במערכת. "אנחנו בכלל לא קבוצה, אלא חבורה של שחקנים שנפגשים ומנסים לשחק".

נראה כי אחת הבעיות החמורות של הקבוצה כעת היא חוסר האמון של חלק משחקני הקבוצה במאמנם יצחק שום. "הוותיקים לא סופרים את שום והראש שלהם לא בכדורגל, והצעירים לא סובלים את שום כי הוא לא מעריך ולא סופר אותם, וגם כי הוא כל הזמן מפיל עליהם את המצב של הקבוצה. אפילו הקהל כבר התייאש ורק מעט מאוד מקללים".

שחקני הקבוצה הצעירים, כמו גם גורמים נוספים במערכת, זועמים על כך שכמו בכל הפסד האצבע המאשימה מופנית אליהם על ידי המאמן בתקשורת, ומציינים כי בשנה שעברה מכבי חיפה לקחה אליפות עם צעירים והשנה הגיעה לשלב הבתים של ליגת האלופות עם שחקנים צעירים לא פחות משל בית"ר. "ככה שאי אפשר להאשים רק אותנו כל הזמן", הסביר אחד מהם.

שחקנים בקבוצה טוענים כי שום כמעט ולא עובד איתם על טקטיקה ומתרכז כל השבוע במשחקונים של שביעיות או אפילו 11 על 11. "אני לא זוכר אימון טקטי אחד מתחילת השנה", סיפר שחקן בקבוצה. "אנחנו לא קבוצה, אנחנו אוסף של שחקנים. בחוץ זה בא לידי ביטוי אפילו בצורה ניכרת יותר. איך יכול להיות שאחרי כל משחק חוץ שלנו הקבוצה הביתית מספרת שזה המשחק הכי טוב שהיה לה השנה? באנו לבאר שבע המפורקים וקיבלנו 3 במחצית. נתניה לא ניצחה כל השנה בבית, והביסה אותנו. זה לא עניין מקרי".

"זו אותה טקטיקה שאיתה שלטנו באופן מוחלט נגד הפועל ת"א"

שום לא נשאר חייב לטענות כלפיו, ובשיחה עם וואלה! ספורט השיב לביקורת שהושמעה כלפיו. "אני לא מגיב לשחקנים עלומי שם. איך אני יכול לדעת מי אמר את זה? איך אני יכול לדעת אם זה לא סיידוף או דן אייבנדר? הם גם שחקנים בקבוצה, לא?", אמר שום, "לדבר בעילום שם זה עבר מהעולם. זה כמו שכותבים מקור בכיר, אין מקורות בכירים בבית"ר ירושלים חוץ מאיציק קורנפיין, גומא אגייאר וממני".

על הטענות שהוא מפנה אצבע מאשימה כלפי הצעירים, אמר שום: "בחיים לא האשמתי שחקן בתקשורת. זו עובדה שלקבוצה צעירה יש עליות וירידות. אם שחקן נותן שלושה משחקים לא טובים אז הוא מחפש סיבות ומאשים את המאמן. אני בחיים לא האשמתי אף שחקן, כי אני הרכבתי אותו ואם אני הרכבתי אותו אז האשמה היא בי. אחר כך, בארבע עיניים, אני כבר מאשים אותו. אין לי שום בעיה להיות אשם בהרכב לא נכון, ברגע שטעיתי לגבי זה שהרכבתי שחקנים מסויימים או שלא הושבתי לידי שחקנים מסויימים אני לוקח אחריות. אני מנסה לתקן את השגיאות ולהמשיך הלאה וזה הכל".

על הטענות שהוא לא מעביר אימונים טקטים, אמר שום: "כל אימון, מההתחלה ועד הסוף, הוא טקטי. כל מה שאנחנו עושים באימון הוא טקטי. אני עובד כמו שעובדים היום בעולם, הכל נעשה דרך מערכי קבוצה. אני דוגל באימונים טקטיים תוך כדי משחקים ותוך כדי עבודה. אם מישהו חושב שאני אעמוד ואגיד לכל שחקן לאיפה הוא צריך לרוץ לא מבין שזה עבר מהעולם מזמן".

"עם הטקטיקה הזאת אני המאמן שניצח הכי הרבה משחקים במדינת ישראל ואין שום מאמן שלא ניצחתי אותו יותר פעמים מאשר הוא ניצח אותי. זו אותה טקטיקה שאיתה שלטנו באופן מוחלט נגד הפועל תל אביב. הטקטיקה לא שונתה. טקטיקה אף פעם לא ניצחה משחק. אני ניצחתי 161 משחקים, הפסדתי 28 ועשיתי 30 תוצאות תיקו. עם אימוני הטקטיקה האלה לקחתי שני דאבלים. אין שום מאמן בליגה שלא ניצחתי. עד אתמול ניצחתי את כל המשחקים שלי נגד עטר. זה קורה שמפסידים לפעמים. שיחקנו גרוע מאוד, אי אפשר לשחק יותר גרוע. אבל זה הכל".

"אני נמצא כרגע בפליאוף העליון, נקודה מהמקום השלישי", סיכם שום, "אין לי על מה להתנצל. אני לא במקום האחרון, לא לפני האחרון ולא בפלייאוף תחתון. אני בינתיים בחלק העליון של הטבלה. אבל אם מישהו חושב שאני גאון ואני יכול לעשות מהפכה כמו שנעשתה בבית"ר בלי שיהיו עליות וירידות, טועה. בשבוע שעבר נתנו שלוש והשבוע קיבלנו שלוש. אנחנו יכולים לתת אבל לא לקבל? אנחנו נתקן את זה וזה מה שיפה בכדורגל. יש עליות וירידות אבל אני לוקח את זה בחשבון ומנסה לתקן את כל הדברים האלה ולהבין למה בחוץ אנחנו משחקים לא טוב ושלושת ההפסדים היו בחוץ. בזה אין לי בעיה להתעסק, אבל באימונים כן טקטיים לא טקטיים? אני לא השתניתי בשום דבר. אותם האימונים היו לפני הדאבל בפנאתינייקוס ולפני הדאבל בבית"ר ירושלים ויימשכו ככה".

לאחר מכן, שכינס אסיפת קבוצה, אמר שום לשחקנים: "כשאתם יוצאים ממשחק, צאו כקבוצה. אני רוצה לראות התלהבות ונחישות. כל זמן שנהיה טובים, אף אחד לא יפרק את בית"ר ירושלים. תעזרו אחד לשני, תהיו אחד עם השני. קבוצה אחת וגוף אחד. יש כאן משהו שאין באף מקום אחר".

"אי אפשר להפיל הכל על המאמן"

נכון לעכשיו, בבית"ר אין כוונה לפטר את שום. כבר אמש (מוצ"ש) הודיע גומא אגייאר בוואלה! ספורט כי "עד שיתבהרו העניינים סביב נושי הקבוצה, לא אשקיע כספים נוספים", וכזכור, במידה ששום יפוטר בית"ר תיאלץ לשלם לו את יתרת חוזהו על פי החוזה המקורי שלו ולא הנוכחי שקוצץ ב-50 אחוז. רק לאחר שייפתר עניין נושי גאידמק ישקלו בבית"ר את צעדיהם, אך גורם במועדון גם ביקש להבהיר כי "אי אפשר להפיל הכל על המאמן. גם לשחקנים יש חלק באיך שאנחנו נראים והם לא יכולים לברוח מאחריות ולהפיל הכל עליו".

גורם אחר, לעומת זאת, דווקא מבין את חולשת השחקנים. "זה מעייף להיות בבית"ר. לא יודעים מי בעל הבית, אין מטרות לקבוצה וקיצצו להם 50 אחוז מהמשכורת. משכורת שכזכור בנויה כמעט כולה על בסיס ופקטור הפרמיות בה כמעט לא משמעותי".

באשר לחיזוק הקבוצה בו מעוניין שום בינואר, נכון לעכשיו ועד שבקבוצה יבינו בדיוק את מצבם המשפטי מבחינת הנושים ויחליטו האם ללכת לפירוק או לאו, לא יגיע חיזוק. למרות זאת, איציק קורנפיין צפוי להמריא לברזיל בלילה שבין שני לשלישי ולחבור לאגייאר שם יבחנו אופציות לשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע ומועדונים ברזילאים וכן יוצעו להם מספר שחקני חיזוק. אופציה שעומדת על הפרק כרגע היא חיזוק הקבוצה בתמורה לשחרור שחקנים אחרים בינואר, כשמי שבדרך החוצה הם ככל הנראה פאולו דה לה האסה הפרואני המאכזב וז'וסלן מאייבי שמבוקש על ידי אחי נצרת.

"אם נהיה באמצע הטבלה, בלי סיכוי לאליפות ובלי סכנה לרדת ליגה, ונראה שהולכת להיות עונה סתמית, אין טעם להביא חיזוק", הסביר גורם במועדון. "לא נביא חיזוק בכוח רק כדי להגיד שהבאנו. אנחנו נמצאים בשפיות כלכלית ומהדקים את החגורה איפה שאפשר".

דובר בית"ר, אסף שקד, מסר בתגובה: "לגבי הטענות על עייפות הקבוצה, אף אחד לא מחזיק את השחקנים בכוח בקבוצה. בית"ר ירושלים זהו מועדון עם מסורת וגאווה ולמרות הטענות על קיצוצים – השחקנים שלנו זוכים עדיין למשכורות הגבוהות בליגה עם התנאים הטובים ביותר. מי שעייף צריך לשאול את עצמו מה הוא עושה בכלל בענף".

"לגבי טענות לכאורה של השחקנים הצעירים שהמאמן לא מעריך אותם ולא סופר אותם – הטענות מופרכות מהיסוד. אותם שחקנים צעירים זכו וזוכים עד היום לקרדיט בהרכב ולראייה – ההרכב שלנו הוא אולי ההרכב הצעיר ביותר בליגה. לא מובן גם הטענות שהמאמן מאשים כל הזמן את הצעירים דרך התקשורת – אנחנו אומנם קבוצה צעירה ויש לנו סבלנות, אבל אף אחד לא בא בטענות לשחקנים הצעירים בכלי התקשורת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully