וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל נשבר במשפחה

7.11.2009 / 10:07

החיים של סרחיו "קון" אגוארו היו דבש, אבל אז באו המשברים באתלטיקו, הבגידות באשה וסכסוך עם החותן, דייגו מראדונה. אחרי הצמד מול צ'לסי, הדרבי נגד ריאל יהיה עוד הזדמנות מצוינת עבורו להוכיח שהוא ראוי להשתייך לקבוצות הבכירות של אירופה

מוזיאון הפראדו במדריד נחשב למפורסם ביותר בספרד ואחד המובילים בעולם בתחום האומנות. אנטולי בישובץ, מאמנה של לוקומטיב מוסקבה ב-2007, פגש אז עם קבוצתו את אתלטיקו מדריד במסגרת גביע אופ"א, ולאחר שספג פעמיים מרגלי סרחיו אגוארו, נזכר בביקורו במוזיאון והסביר: "לראות את אגוארו זה כמו לבקר בפראדו. כל שער שלו זו מלאכת אמנות, הוא ארטיסט במלוא מובן המילה".

שחקן אתלטיקו מדריד, סרחיו אגוארו, חוגג. רויטרס
כל גול הוא מלאכת אמנות. אגוארו חוגג/רויטרס

חלוצה הארגנטינאי של אתלטיקו מדריד, בדומה למוזיאון אליו הומשל, נחשב לאחד הטובים בתחומו. אלא ש'קון' (כפי שהוא מכונה, על שם דמות קומיקס יפנית ששמה היה המילה היחידה שידע לבטא כילד) בניגוד למוזיאון שהולך ומתפתח עם השנים, נראה בחצי השנה האחרונה די תקוע במקום. פאביו קנבארו, שועל קרבות ותיק שפגש מקרוב לא מעט חלוצים נפלאים, טען בעונה שעברה כי "לאגוארו חסרה היציבות ביכולת - הוא שחקן טוב, אבל עדיין לא מצוין".

היחסים האמביוולנטיים עם דייגו מראדונה, הדחף הפנימי לעזוב אל מול הצהרות הנאמנות לאתלטיקו וכמובן דעיכת הקבוצה מצביעים על צורך ברענון ומחזקים את דבריו של קנבארו. אולם באתלטיקו משוכנעים כי דובר בסך הכל במשבר קטן וחולף, ומציינים את הצמד הנהדר מול צ'לסי השבוע בליגת האלופות (2:2) כנקודת הסיום של התקופה הרעה. את התשובה הסופית לחידת אגוארו ניתן יהיה לקבל בתום העונה ואולי אף אחרי הגביע העולמי בדרום אפריקה, אך צעד ראשון בנוגע לכיוון אליו הולכת הקריירה ייעשה כבר בדרבי מול ריאל מדריד (שבת, 23:00, ספורט 5).

כשלון חברתי

בכל אחת משתי העונות הקודמות שלו הבקיע אגוארו מעל 20 שערים בכל המסגרות והיה למעשה הברומטר של אתלטיקו מדריד. התלות בו רק הלכה וגברה עם הזמן, כאשר השחקן הצעיר שותף גם מיד לאחר שובו ממסעות מפרכים עם הנבחרת הארגנטינאית ולא קיבל תמיד את הזמן הדרוש כדי להחלים לחלוטין מפציעה, כאשר רק פעמיים בארבע שנים לא נכלל בסגל הקבוצה בליגה. "אתלטיקו בלי קון היא סתם עוד קבוצה", נכתב ב'אס'. "כשהוא לא טוב, אתלטיקו מקרטעת וחסרת מעוף".

המעמד הרם אליו הגיע, בתוספת להיותו אחד המשתכרים המובילים בליגה הספרדית חרף גילו הצעיר, איפשרו לאגוארו להפוך גם לבעל דעה באתלטיקו מדריד. את סיום דרכו של חבייר אגירה בפברואר 2009 ניתן לייחס לא רק לכשלונות על כר הדשא, אלא גם להשפעה של אגוארו שהתעמת עם המאמן המקסיקני מספר פעמים ודרש שינוי. אבל רסינו, שוער העבר האגדי של הקבוצה ומי שירש את אגירה בתפקיד, החל ברגל ימין את היחסים עם הכוכב הארגנטינאי, אך באחד המשחקים הראשונים שלו הוציא את אגוארו במהלך המחצית השנייה מול פורטו בליגת האלופות. קון לא סלח.

מלבד העימותים מאחורי הקלעים עם המאמנים, בעיתוני מדריד ציינו את אגוארו כאחד המובילים החברתיים בחדר ההלבשה של הקולצ'ונרוס, אך כזה שיוצר פילוג בין השחקנים, וקיבלו לכך עדות פנימית. "אני לא חושב שפיטורי המאמן ישנו משהו. גם אם יחליפו את רסינו, החרא ימשיך לצוף בתוך הקבוצה", ירה פלורן סינמה פונגול בראיון ב'רדיו מארקה', לפני המשחק הראשון מול צ'לסי בסטמפורד ברידג', שם הפסידה אתלטיקו 4:0 ונפרדה מרסינו.

החלוץ הצרפתי התייחס לחדר ההלבשה המפולג, שמעכיר את האווירה בקרב הקולצ'ונרוס כבר למעלה משנה. אגוארו, יחד עם מקסי רודריגז וסימאו הפורטוגלי, מובילים מחנה אחד, בעוד פאבלו ואנטוניו לופז מנהיגים את החבורה הספרדית כשביניהם משוטטים פנויים להובלה דייגו פורלאן וחוסה אנטוניו רייס. כך קון, שגדל בבית עמוס בבני משפחה וקרובים ("בכל רגע נתון היו מעל 20 אנשים בבית שלנו, וזה היה נהדר"), נפל באתלטיקו דווקא במבחן החברתי.

טלנובלה משפחתית

אותו חודש פברואר, בו בוצע השינוי הקודם על הקווים באתלטיקו, היה משמעותי עבור אגוארו עוד יותר בכל הקשור לחייו האישיים. ג'יאנינה, בתו של דייגו מראדונה ורעייתו של קון, ילדה במזל טוב את בנם הבכור ואידיליה שררה בבית אגוארו-מראדונה. דייגו דיבר בשבחו של חתנו מעל כל במה, טען שמעבר לאינטר יועיל לקריירה שלו וצפצף על הביקורות שגרסו כי קון, אשר לא הרשים במשחקי המוקדמות, מקבל את חולצת ההרכב הראשון בנבחרת רק הודות לקרבה המשפחתית.

מספר חודשים חלפו, וכמו בכל טלנובלה טיפוסית, הגיעה העת למפנה בעלילה. קון שכח – כבר לאחר תקופה קצרה של נישואים - עם מי למעשה התחתן, ולא הצליח להתמודד עם הסיקור התקשורתי הנרחב. הבחור הצעיר בילה כאוות נפשו והשאיר את הבת של דייגו להתמודד עם גידול הילד ובעיקר עם הדיווחים הבלתי פוסקים על חיי ההוללות של בעלה. אותן ידיעות הגיעו גם לאוזניו של דייגו, שרתח מזעם כשגילה שהכשרון הצעיר שהושווה אליו תדירות הולך בדרכו לא רק על המגרש. הפעם זה בא על חשבון בתו, ולכך מראדונה לא היה מוכן.

העונש של קון הגיע במשחקיה המכריעים של הנבחרת בבית המוקדמות הדרום אמריקאי. היכולת המבריקה במשחק הידידות מול רוסיה נשכחה כלא הייתה, ודייגו בחר בחלוצים אחרים כמו מרטין פאלרמו וגונזאלו היגואין על פני קון האומלל, כשהוסיף בעקיצה לעבר חתנו בתום הניצחון הדרמטי על פרו: "הסתתרת כל כך טוב על הספסל ששכחתי שאתה שם". אגוארו העצבני עזב בזעם , אבל לקראת המשחק מול אורוגוואי ההשפלה גברה. דייגו ניסה 84 וריאציות שונות לגבי ההרכב שלו, ובאף אחת מהן לא נכלל אגוארו. חואן ורון הוותיק הפנה את תשומת ליבו של המאמן, ואמר: "דייגו, אחד מאיתנו לא הופיע באף הרכב שנוסה", אבל מראדונה חייך ונותר בשלו.

מקורביו של אגוארו העלו בפניו את האפשרות שבמצב הקיים הוא עלול להישאר מחוץ לסגל הסופי לקראת המונדיאל, וקון כבר העלה במוחו תוכנית חלופית על מנת לכבוש מחדש את לב חמו - נכד נוסף. "הוא מקווה להביא לעולם ילד נוסף עם ג'יאנינה, ולהרוויח זמן רב במחיצתו של דייגו על מנת לשפר את רמת האמון ביניהם וליצור התקרבות מחודשת", דיווח אחד ממקורבי השחקן לתקשורת הארגנטינאית, העוקבת בשבע עיניים אחר המתרחש אצל הזוג הצעיר ובטוחה כי לפחות במקרה של אגוארו לבעיות בבית יש השפעה ישירה על הנעשה במגרש.

גאווה אישית

למרות היכולת המאכזבת והכשלון עם אתלטיקו מאז החלה העונה, שמו של אגוארו עולה מדי יום כמועמד להצטרף לאחת הקבוצות הבכירות של היבשת. כמו פרננדו טורס, שנטש את הקולצ'ונרוס לטובת ליברפול והשאיפה לזכות בתארים, גם אצל הארגנטינאי מקנן הרצון להגיע להישגים משמעותיים. הוא אמנם מצהיר על נאמנות למועדון, אך מעכב את הדיונים על חתימת חוזה חדש. "יש סיכוי גדול שיימאס לו והוא יחליט לעזוב את אתלטיקו", הזהיר רובן קאנו, כוכב הקבוצה בשנות ה-70. "יש את עניין הגאווה האישית - שחקנים שואלים אחד את השני 'במה זכית במהלך הקריירה?'. אגוארו לא זכה בשום תואר, ובסוף הוא יבין זאת ויילך".

באופן לא ממש מפתיע, אגוארו התעורר לחיים ושבר בצורת של יותר מחודש כשעלה מהספסל והבקיע צמד דווקא לרשתה של צ'לסי, המועמדת המובילה לקלוט אותו ברגע שיוסר מעליה איסור החתמת השחקנים. "אגוארו הוא אחד החלוצים הטובים בעולם כיום", החמיא לארגנטינאי מנג'ר צ'לסי, קרלו אנצ'לוטי, עוד לפני המשחק. "יש לו איכויות נדירות, הוא משמעותי עבור הקבוצה שלו ועדיין מאוד צעיר. כל קבוצה יכולה להתברך בשחקן כזה".

גם אלכס פרגוסון הודה במהלך הקיץ כי הייתה לו אפשרות לרכוש את אגוארו תמורת 60 מיליון יורו (הסכום המופיע בסעיף השחרור), אך לדעתו הוא לא שווה סכום שכזה ועל פי הערכות אין בכוונתו להתחרות עם צ'לסי על השחקן. "שמעתי שצ'לסי רצו אותי בקיץ ועוד מועדונים גדולים התעניינו בי, אבל אני מרוצה באתלטיקו", אמר אגוארו ל'אס'. "זה טוב שאנשים חושבים שאני יכול לשחק בצ'לסי, אחד המועדונים הגדולים בעולם, אך כרגע אני רוצה להילחם עד המוות עבור אתלטיקו ולנצח בדרבי".

אגוארו עומד עכשיו בפני שבועיים מרגשים וקריטיים לגבי האופן שבו תתפתח העונה שלו. הערב, כאמור, ריאל מדריד מגיעה לוויסנטה קלדרון ואוהדי אתלטיקו משוועים לניצחון ראשון זה עשור על היריבה השנואה. שבוע לאחר מכן, באותו איצטדיון ממש, תארח ספרד את ארגנטינה למשחק ידידות מסקרן, כשהשאלה המרכזית היא האם מראדונה ייכנע ללחץ המקומי ויאפשר לאגוארו לשחק לעיני אוהדיו. דייגו עשה מאמצים להעביר את המשחק לסנטיאגו ברנבאו על מנת לא להסתבך בסיטואציה שכזו, אך כל ניסיונותיו עלו בתוהו. עכשיו לאגוארו נותר לנצל את המקריות ורצף האירועים, על מנת לרשום ניצחון בשתי החזיתות.

שחקן אתלטיקו מדריד, סרחיו אגוארו, מאוכזב. רויטרס
זה הזמן לצאת מהבאסה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully