וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "יש לי זכרונות טובים מהמשחקים נגד צסק"א"

איתן נוח

4.11.2009 / 19:45

מאמן מכבי ת"א דרוך לקראת הרוסים: "רק בישראל עושים מהם לא משהו". פשוטין: "ויז'נייבסקי הוא המנוע של מכבי ת"א"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

בניגוד למקובל, נחתה רק הערב (רביעי) צסק"א מוסקבה בארץ, מה שמנע ממנה להשתתף במסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק בינה לבין מכבי תל אביב שיערך מחר (21:00, שידור ב-5+ ו-5HD) בערב ביד אליהו. מי שהגיע עם צסק"א הוא סרגיי צ'רנוב, יושב ראש התאחדות הכדורסל הרוסית, זאת בכדי לצפות במשחק ולקיים מספר פגישות עבודה בארץ.

במכבי תל אביב, שלא בדיוק הרשימה בשבוע האחרון נגד עירוני נהריה, מצפים לשובו לעניינים של אלן אנדרסון, שנתן משחק ראשון מצוין ביורוליג נגד לובליאנה, אבל נעלם במשחק מול קאחה ויטוריה וגם מול נהריה לא הרשים במיוחד. לפני המשחק ינציחו אוהדי מכבי תל אביב את מוני פנאן ז"ל על ידי הדלקת נרות והנחת זרי פרחים לצד תמונות של המנהל האגדי של הקבוצה. האוהדים מתכוונים להניח תמונות של פנאן לצד נרות זיכרון בכל אחד משערי הכניסה להיכל. דבר נוסף שמארגנים האוהדים הוא מפגן תמיכה ביו"ר שמעון מזרחי בעקבות "העוול שנעשה לו לאחרונה", כהגדרתם.

גרשון: "לפני עשר שנים הייתי במעמד של פשוטין"

"יש לי זכרונות טובים מהמשחקים נגד צסק"א", אמר פיני גרשון, מאמן מכבי תל אביב, בפתח מסיבת העיתונאים. "לקבוצות ברמה הזו יוצא להיפגש הרבה וכל משחק הוא משהו מיוחד. רק במדינת ישראל עושים אותם לא משהו. בינתיים אנחנו נוסעים לויטוריה בשבע טיסות שונות, והם באים בצ'רטר. קודם הם היו מפלצתיים, עכשיו הם רק טובים. לפני עשר שנים הייתי באותו מעמד כמו יבגני, הוא עבר משהו בכדורסל, גם כשחקן ברמות הגבוהות ביותר".

גרשון התייחס למפתחות במשחק, ואמר: "אם הגבוהים שלהם עושים רק 20 אחוז מהנקודות, אני מקווה שמחר זה לא ישתנה. אי אפשר לדעת איך המשחק יתפתח, כמו שאני מבין הם מתכוונים לבוא ולשחק לאט וזה יכול להצליח. יש להם דרך מסויימת, לנו יש דרך מסויימת. מי שיצליח יותר בפילוסופיה שלו ינצח".

גרשון התייחס למוכנות של שחקניו, ואמר: "איידסון ואנדרסון נכנסים למשחק בצורה שונה, ויכול להיות שזה גם משפיע על המשך המשחק. דווקא ויז'נייבסקי מנסה ששניהם יהיו במשחק, אין חלוקה צודקת. שחקנים מכינים את עצמם אחרת למשחק כזה ולמשחק נגד נהריה. גם ביורוליג שחקנים מכינים את עצמם שונה למשחק נגד צסק"א ונגד מארוסי. אין מה לעשות, אפשר לראות את האינטנסיביות באימונים השבוע לעומת שבועות אחרים. כל שחקן רוצה להיות טוב במשחק כזה והם מכינים את עצמם אחרת למשחק, הם באים לזרוק יותר ונשארים אחרי האימון יותר".

ויז'נייבסקי ניסה לשתף מהידע שלו את צסק"א, ואמר: "כבר יצא לי לשחק נגדם. אני מתרגש לקראת המשחק, אמורה להיות אווירה נהדרת ואני מצפה לזה. כולם יודעים את כל מה שאני יודע עליהם: זו קבוצה נהדרת כבר כמה שנים, השנה יש להם קבוצה חדשה עם כמה שחקנים חדשים ועם כמה שנשארו משנה שעברה. יש להם מאמן חדש והם עדיין קבוצה טובה. המאמן שלהם אימן אותי בשנה שעברה, אנחנו במערכת יחסים טובה, הוא מאמן צעיר, ואני מתרגש לפגוש אותו. מה שמיוחד ביורוליג זה שכל קבוצה משחקת בצורה שונה. מה שלקחנו מויטוריה אלה דברים אישיים ונגד צסק"א יהיה משחק אחר".

דורון פרקינס הוסיף: "זה יהיה משחק גדול, אנחנו חייבים לנצח מחר, במיוחד אחרי שהפסדנו במשחק האחרון. במשחק כזה הדבר הכי חשוב הוא איך הקבוצה עולה לשחק, והקבוצה שתעלה לשחק בצורה יותר טובה וחזקה, תנצח. אנחנו צריכים לשחק טוב בהגנה כדי שנוכל לרוץ בהתקפה. המשחק מחר לא יהיה דומה למשחק בויטוריה, זה משחק שונה לגמרי".

פשוטין עשה שיעורי בית

בצסק"א מי שמצטרף לנסיעה של הרוסים הוא טראז'ן לנגדון, שלא שיחק בשבוע שעבר בהפסדם לרומא עקב מחלה. עד כמה היה חסר הקלעי האמריקאי לחבורה של יבגני פשוטין אפשר היה לראות בסוף השבוע האחרון כשצסק"א ניצחה את מאריופול, כאשר לנגדון היה הקלע הבולט במשחק עם 22 נקודות (9 מ-12 מהשדה).

בעיתונות הרוסית ההתייחסות למשחק היא מינורית למדי, גם בגלל המשחק של קבוצת הכדורגל של צסק"א מול מנצ'סטר יונייטד, ששוחק אתמול, וגם בגלל שהם לא אופטימים במיוחד מהמפגש נגד הצהובים. הדשדוש המסויים מפתיחת העונה, דשדוש שכלל ניצחון דחוק על מארוסי והפסד לרומא, לא נותן לרוסים יותר מדי סיבות לאופטימיות לקראת המפגש, שעד לא מזמן היה משחק העונה באירופה.

פשוטין הביע את חששו ממכבי תל אביב, ואמר: "מכבי היא קבוצה חזקה, עמוקה ויש לה שחקנים מצוינים בכל עמדה. קודם כל אני רוצה להזכיר את אנדרו ויז'נייבסקי, שהיה שחקן שלי בסנט פטרסבורג בעונה שעברה. הוא המנוע של הקבוצה, השחקן אשר מגדיר את הסגנון של הקבוצה. חוץ ממנו, גם צ'אק איידסון, אלן אנדרסון ודורון פרקינס יוצרים קו אחורי מסוכן מאוד ואגרסיבי".

"סגנון הכדורסל של פיני גרשון של הוא מהיר, כשחצי מהנקודות של הקבוצה באות מהתקפות מעבר, במיוחד בבית שבו הקהל דוחף את הקבוצה", המשיך פשוטין להראות שעשה שיעורי בית. "כדי להצליח שם אנחנו צריכים לנסות להאט אותם, להקדיש יותר תשומת לב לריבאונדים, אבל באותה נשימה לא להתמקד רק בהגנה. אתה יכול לנצח בתל אביב גם אם תספוג 70 או 80 נקודות. חשוב לנו שאנחנו באים עם סגל מלא, חוץ מסמודיש, דבר שמוסיף לנו ביטחון".

אנטון פונקרשוב, הגארד הצעיר של צסק"א שהגיע אליה מחימקי, אמר: "אני מכיר היטב את הסנגנון של פיני גרשון, כי דייויד בלאט משתמש באלמנטים שלו בנבחרת רוסיה. כמו כן, אני מכיר את רוב השחקנים בצורה טובה וקודם כל את חברי לשעבר לקבוצה, מאצ'יי לאמפה. הם משחקים כדורסל מהיר, והמאמן פשוטין אפילו הסביר את זה על פי הסנגון הברזילאי הישן - 'אתה תקלע כמה שאתה יכול, אבל אנחנו נקלע כמה שאנחנו רוצים'. אני מצפה שיהיה משחק מעניין וקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully