וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדנק, ויקינג, רוצח

עמוס וקסמן

3.11.2009 / 10:07

"נכנסים לאנדזון": אם ארון רוג'רס שואל מנין שואב ג'רד אלן את ההשראה, שיחפש תחת הערכים "דג בורי", "סוסים" ו"רודיאו"

בעבר נודעו הויקינגים כיורדי ים ולוחמים עזי נפש שהטילו מורא על סביבתם. בעוד שצאצאיהם חיים כיום בשלווה יחסית בצפון אירופה, ג'רד אלן ממינסוטה הקפואה נותר נאמן למורשת הקרב, אם כי מטעמי נוחות, בעיקר של הצופים והטלוויזיה, הוא החליף את הגלים בכר הדשא ואת החרב המסורתית בצמד זרועות אימתניות.

שלושה שבועות אחרי שמירר את חייו של ארון רוג'רס במטרודום, חזר אלן להיות הסיוט של הקוורטרבק של גרין ביי במשחק ב"למבו פילד". אם לומר זאת באופן פחות אלגנטי, הוא השליך אותו על הקרקע שלוש פעמים כמו שק של תפוחי אדמה, עובדה שזיכתה אותו בתואר מלך הסאקים של המחזור, וחשוב מכך, סייעה למינסוטה לגבור בפעם השניה העונה על יריבתה השנואה. לא פלא שהכינוי שלו הוא "סאקס משין".

כבר בילדותו בדאלאס התגלה ג'רד שלנו כטיפוס רגוע ושלו, שנמשך לתחביבים שקטים מהסוג של רכיבה על פרים והשלכת לאסו בתחרויות רודיאו . משם הדרך לפוטבול הייתה קצרה. כשסיפר לאביו, שהיה בשעתו חבר בסגל המורחב של הוייקינגס, על חלומו להפוך לשחקן מקצועני אמר לו האב הגאה שכדי להצליח "הוא יצטרך לאכול, לשתות ולנשום פוטבול". אלן ממש לא נבהל מהאתגר והצטרף לנבחרת הפוטבול של תיכון "לוס גאטוס". בשנתו השנייה כבר נבחר לקבוצה הראשונה ב"כל אמריקה" ולשחקן ההגנה של השנה. את אותה עונה סיים עם 96 תיקולים, 12 סאקים וגרם לעוד חמישה פאמבלים שאת כולם הוא תפס.

את קריירת המכללות שלו עשה אלן כקיצוני הגנתי באיידהו סטייט וסיים עם 250 תאקלים, 38.5 סאקים, 73 עצירות מאחורי קו ההתנגשות ליארדים שליליים של היריבה. בנוסף, גרם ל- 13 פאמבלים, מתוכם תפס שבעה והגיע לשלושה טאצ'דאונים. כמו כן הוא גם הדף 26 מסירות, חטף שלוש וחסם בעיטה וכל זאת מבלי להזכיר את תרומתו כמנהיג בהגנה שיוצר מומנטום ומלהיב את הקהל. כדי לרשום את כל התארים בהם זכה נצטרך רשימה נפרדת והרבה זמן פנוי מצד הקוראים. למרות כל זאת ואף על פי כן, הוא נבחר רק בסיבוב הרביעי של הדראפט במקום ה- 126 על ידי קנזס סיטי צ'יפס. את ההמתנה הממושכת עד לבחירתו הוא ניצל לפיתוח חוש ההומור כפי שהתגלה כבר במשחק הראשון של הצ'פס במאנדיי נייט פוטבול ברשת NBC שם הציג עצמו קבל עם ועולם בשם: "ג'רד אלן, בית ספר, תודה אמא". בשנת 2007 חתם לעוד עונה בקנזס סיטי תמורת 2.35 מיליון דולר ובסופה נבחר לפרו בול. את הצלחתו הוא ייחס לדג הבורי שלו (!). בעונה שעברה מינסוטה העבירה את ג'רד לשורותיה בטרייד, והעניקה לו חוזה לשש שנים, במסגרתו הוא מקבל את השכר הגבוה ביותר אי פעם לשחקן בעמדה שלו, כך שלא הייתה לו שום בעיה לשלם את הקנסות שהוטלו עליו עקב כניסה מאוחרת לרגליים של ארון רוג'רס ומאט שאוב. אופיו הנוח גרם לו להסתבך גם עם כחולי המדים, כאשר נעצר והואשם שלוש פעמים בנהיגה תחת שכרות ובזכות כך בילה בכלא למשך יומיים והושעה מארבעה משחקים – עדיין "ילד טוב" במושגים של פוטבול ו"מלאך" במושגים של סינסינטי.

חזירי בר? קטן עליו

בתום העונה שעברה אלן שוב נבחר לפרו בול, ולפי היכולת שהוא מציג עד עכשיו - הכי הרבה סאקים בליגה מאז שנת 2008 - הוא בהחלט מכסח את דרכו לשם שוב השנה. כתרומה לקהילה, פרט לכך שהוא מספק עבודה שוטפת לאורתופדים, אלן תומך באגודה לטיפול בילדים חולי סוכרת ומגייס כספים עבורה. בקיץ האחרון הוא גם היה שותף לקבוצה של שחקני ומאמני פוטבול שטסו לעירק כדי לרומם את רוחם של המארינס במפגן של פטריוטיות אמריקאית. אלן פעיל גם במערכת היחסים שבין השחקנים לליגה ולא היסס לבקר בפומבי את החוזה העצום שקיבל מת'יו סטאפורד מדטרויט (78 מיליון דולר מתוכם 41 מובטחים) עוד לפני שהשתתף במשחק רשמי אחד. הוא טען שהוא שמח בשבילו אבל שזה מקומם וש"יש שחקנים בליגה ששיחקו עשר שנים ולא קיבלו כאלה סכומים".

מלבד כל זאת, הבחור הוא הרפתקן מלידה וחובב אקסטרים. משנת 2004 הוא הספיק לברוח משוורים בספרד, לצנוח צניחה חופשית באריזונה, לצוד צבאים בניו זילנד, דובים באיידהו, וחזיר בר במשקל 100 קילו בטקסס כשהוא מצויד בסכין בלבד – ויקינגי או לא ויקינגי? הוא גם מגדל סוסי מרוץ להנאתו וכבר הספיק להצהיר שישמח להתחרות בענף הזה לאחר פרישתו מפוטבול, אבל עד אז יש למינסוטה עוגן הגנתי והוא כותש, בוטש ומרטש כל הדרך אל הפלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully